Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (gelezen 11635 keer)

Offline viviane

• Blaffertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #165 Gepost op: april 06, 2018, 17:12:04 pm »
 :thumbs: :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #166 Gepost op: april 07, 2018, 22:20:53 pm »
Vrijdag 06/04/'18

In de namiddag zijn we rond 16u30 gaan wandelen naar Zedelgem, daar waar Nuka woont.

Eerst Pip en Pharos binnen bij Nuka. Daar mag Nuka zot doen, hij reageert er niet op. Hij zal begrijpen dat het niet zijn woning is?...

Ik besloot via het Natuurpunt-gebied erin te gaan en eens naar de grote waterplas te wandelen. Ik had een stok gevonden en besloot deze wat in het water te smijten voor Pip.
Hij sprong er zalig achteraan...
In het midden van die waterplas staat een prikkeldraad (voor de antwerpenaren: een pinnekesdraad) omdat het gebied daar in compartimenten is ingedeeld. In de lente/zomer lopen er daar Gallowayrunderen rond en die waterplas is voor hen om uit te drinken en in te gaan staan. Maar nu zitten die beesten daar nog niet, dus kunnen de hondjes in die waterplas.
Op een bepaalde keer had ik de stok verkeerd gesmeten, waardoor de stok aan de andere kant van de draad neerkwam in het water. Dju... en nu?
Pip zwom naar het water en hapte eerst naar die draad en ik riep dat ie niet mocht, kwam ie precies terug, maar hij zwom heen en weer langs die draad. Ja, hij kan niet door hé.
Toen probeerde hij het nogmaals, maar hij zat er natuurlijk tegen. Bij een volgende keer roepen, kwam hij toch terug. Op den duur zou hij toch te moe zijn geworden, want zwemmen is intensiever dan wandelen.
In het terugkeren kwamen we nog een jongedame tegen met een Duitse Herder. Ik doe de hondjes zitten en krijg ze net op tijd klaar volgens dat ik het wil. De jongedame zegt: 'amai, zoveel hondjes' met een glimlach en ik knik even. Ik beloon Pip omdat hij braaf blijft zitten.

Enige dagen terug had Hans met hem gewandeld en toen was hij gaan blaffen en grommen aan de lijn, in het passeren van een andere hond. Ik vermoed dat het meer dan is dat hij zal gaan grommen/uitschieten naar de andere hond. Ik heb hem nu al 2x doen zitten en dan kijkt ie enkel maar.

Op het terras, nadien, bleef ie mooi liggen onder de tafel. Helemaal geen probleem met passerende mensen.

Normaal zat Pharos vroeger weleens op mijn schoot, maar dat doet ie tegenwoordig amper nog... Hij lijkt aan te voelen dat Pip het niet wil... 'dat hij lager is dan Pip' zeg maar. Hij springt even op me en er dan weer af, maar ik verplicht hem om toch te blijven liggen, al laat ik hem daarna er toch maar af springen.

Foto's van ons uitje in de namiddag:

Raar toch dat Nuka hier wel zot mag doen, dat hij er niet op reageert

Stokje halen

Nuka was efkes uit m'n beeld, dus geen foto met Nuka

later wel... maar het water (die niet zichtbaar is op de foto) trekt meer zijn aandacht :lol:

alé, dan toch ...

't zal wat worden naar de zomer toe om watermassa's te vinden voor onze vriend

Nog één keer

07/04/'18

Ik haalde een speeltje uit voor Pip, wat hij natuurlijk had gezien. Toen we gingen wandelen, bleef ie vooral rond me hangen. Bij het loslaten deed ie dat nog altijd en toen heb ik al wandelend zijn flosse weggegooid, zodat hij erom kon lopen. 1x liep ie met zijn speeltje naar de waterkant. Niet luisteren en gaan... ik erachteraan, want ik wil geen 2de speeltje in 't water. Het lag gewoon in 't gras. Dan vastgenomen. Hij wou weer spelen, maar ik heb hem gezegd dat ie nu maar eerst eens gewoon moest wandelen, wat ie wonderwel gedaan heeft.
Daarna hebben we nog wat gespeeld.

Thuis heb ik dan natuurlijk niet meer gespeeld. Hij zal het wel raar gevonden hebben, maar het lijkt mij beter om het zo te doen.

In de namiddag om Nuka gereden en gevraagd aan mama om naar buiten te komen met haar, want ik was wat aan de late kant om hem terug naar binnen te laten gaan.
Hij sprong uit de wagen en gromde alsnog naar haar, maar daarna liet ik Pharos en Nuka eerst in de wagen springen, daarna mocht hij. Hij gaat tegenwoordig aan haar poep snuffelen. Hij kijkt wel nog met een vreemde blik, maar hij doet toch niets.

Na de wandeling, want tijdens de wandeling is er niets voorgevallen om over te praten :lol: nog naar La Brasserie. Op een bepaald moment passeerde er een hondje. Hem gewoon even tegenhouden, maar hij snuffelde enkel maar. Als er mensen passeren kijkt hij ook maar. Al heb ik hem wel één keer horen lichtjes grommen.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #167 Gepost op: april 08, 2018, 22:40:30 pm »
08/04/'18

We waren vroeg op vandaag... want we zouden met Pip en Pharos naar de eerste nestwandeling vertrekken in het - voor ons - verre Biezenmortel.
Daar is een duinengebied waar op bepaalde delen hondjes los mogen- een waar genot.

Samen met Pharos in de wagen, ca 2u rijden. Ze zochten elk hun plaatsje en buiten dat Pip af en toe eens kwam loeren over de ingerolde hoedenplank, was er tijdens de rit weinig te vermelden.
Eénmaal aangekomen bleek er al een aantal broertjes aanwezig te zijn. We openden onze koffer en lijnden de hondjes aan. Daarna gingen we dag zeggen.
"Hem rustig laten snuffelen, geen 2 in één keer" zeiden we. Daar werd mooi aan voldaan. Eén keer gromde hij, maar ik vermoed dat dat kwam omdat Pharos deze broer eerst dag had gezegd.
Hans deed ff een toertje weg van de groep en kwam toen terug, waarna zijn 'gegrom' verdwenen was. Iedereen mooi begroet, de eigenaren elkaar ook en toen konden we vertrekken.
Vanaf het punt waar ze los mochten, gingen ze samen gezellig op stap. Pip keek een paar keer waar we liepen en leek ons héél gelukkig. Het was een aangename wandeling en we zijn een aantal keer gestopt. Hondjes deden elkaar niets. Ze kwamen elkaar niet storen ofzo... één keer heeft ie laten weten dat er niet aan zijn poep moest gesnuffeld worden en één maal heb ik ff met de stok gespeeld... tot Nilsson - nog een broertje - dichterbij kwam. Ik had het niet gezien, zou ervoor gestopt hebben. Maar uiteindelijk jaagt Pip gewoon maar weg. Intussen weet ik al dat die stok dan van hem is en een ander 'een gevaar' is.
Na de wandeling hebben we iets genuttigd op het terras... Pip lag mooi stil bij ons. Hij blafte alleen maar als een broer blafte en de man met de helm - die achter Hans aan zijn motor stond - vond ie ook maar niets (blaffen). Ik heb hem gekalmeerd. Mannen met helmen zijn dan ook wereldvreemde dingen...  :hihi:

Foto's van ons dagje:

zand eten, smakelijk :D

stokje spelen

met dank aan Hennie voor deze foto's

Mijn foto's:
Geen wilde kooikers, dus alles verloopt vlekkeloos

Ook andere honden zijn geen probleem

Pips mama zit bij de fokster

In die paar maand kan hij al mooi boomklimmen :D

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #168 Gepost op: april 09, 2018, 17:38:01 pm »
Happy doggie  :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #169 Gepost op: april 09, 2018, 23:12:25 pm »
09/04/'18

Toen ik deze middag thuis kwam, stonden beide hondjes me al op te wachten. Pip voorop... Pharos piepte van blijdschap - dat doet ie altijd - en hij wrong zich naar voor. Dit was niet naar de zin van Pip die begon te grommen. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet wil hebben en streelde Pharos het eerst, pas daarna streelde ik hen samen opnieuw. Ik zie hoe Pip kijkt en zeg hem nogmaals dat ik het niet wil, maar blijf hem wel strelen.

In de latere namiddag Nuka gaan ophalen. Pip uit de wagen laten springen... hij heeft het precies nog niet door dat dat mijn bedoeling is, zodat Nuka eerst in de wagen kan springen en dan pas hij.
Dat vind ie wellicht niet fijn, maar hij hapt dan niet naar haar, kijkt haar alleen maar even aan en snuffelt aan haar poep.

Foto's van ons uitstapje:

Hij had water gezien, maar ik bleef niet staan, dus kwam ie terug :D

stok gevonden

Gezien Pharos het niet zo leuk vind dat alle aandacht naar Pip gaat, heb ik 'm ook even geplezierd

ivm die aandacht: Pip spookt meer uit dan Pharos... dus hoef ik niet vaak te roepen naar Pharos. Gezien ik niet vaak moet roepen naar hem...

Nuka mag in de velden lopen :tong:

en in m'n uitzicht-beeld lopen

Samen als afsluiter

In het etablissement ging ie redelijk snel gaan liggen. Toen Nuka naar mij kwam, trekt die leiband een beetje tegen hem aan. Hij vond het niet fijn en liet dit weten aan Nuka. Ze durfde hem eerst niet te passeren. Gezien hij daar moet tegenkunnen, heb ik haar naar mama toe geduwd en gezegd dat ie moet braaf zijn.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #170 Gepost op: april 11, 2018, 23:38:04 pm »
Dinsdag 10/04/'18

Al bij al een aangename dag.

Gewandeld aan de Keygnaert en gespeeld intussen... een minder opvallend plaatsje waar niemand hoeft te klagen dat er een hond los loopt om zijn bal te halen...

In de namiddag met andere hondjes gewandeld in St.-Margriete (langs het kanaal). Er waren een paar hondjes bij die Pip nog niet kende.

Enkele sfeerbeelden:

Op een bepaald moment kwam hij te dicht bij Lowie. 't hondje deed niets, maar 't baasje vertrouwde het niet zo, dus heb ik hem terug weggeroepen - iets wat hij meteen deed.

Lowie is die met z'n krullen (een Wheaten)

Toen de 2 hondjes kwamen waar hij was, rende hij er vandoor...

Aan de dam op de achtergrond is er een bruggetje met zo'n ijzeren gaatjeskaas om op te stappen.
Dat doet pijn aan de poten, maar hij wou er per sé op gaan... was er even snel weer af ook :lol:

Groepsfoto:

Hij heeft trouwens - voor de éérste maal sinds hij meegaat in groepswandelingen - gespeeld met een andere hond.
Ik was er eerst niet gerust op. Ik zei tegen de eigenares: hij houdt niet zo van wilde honden en hij gaat happen als het hem te lang duurt
zegt zij: Ayla houdt dat toch niet lang vol.
Maar twas uiteindelijk Pip die Ayla liet stikken voor een andere hond :mrgreen:

Na de wandeling geen etablissement gedaan... mijn moeder vond het te laat... :lol:

----

Woensdag 11/04/'18

Deze morgen moest ik gaan werken.

Deze middag tijdens het eten lag Chucky tussen mij en Hans aan tafel. Pharos lag op z'n gewoonlijke plaats tussen mij en de muur en Pip wou naar mij toe komen. Opa Chucky vond dat hij daar niets te zoeken had en snakte er bijna de neus van Pip af. Pip zo snel of zien weg... ging dan onder tafel liggen. Hans wou hem bijna betuttelen en ik heb hem gezegd dat ie niet mag. Pip staat al hoog genoeg...

Op de wandeling zijn er geen problemen geweest. Er waren wel 2 raketten mee (Tervuren), maar hij sprong elke keer uit de kant. Ik vermoed dat dat er niet snel uit zal gaan of helemaal niet.

Na de wandeling heb ik Pip terug naar huis gebracht, omdat ik wil dat de hondenschool van Pharos alleen is. Ik heb zo'n beetje de indruk dat Pharos het 'mist' om alleen te zijn met baas... Dat hij dan niet hoef uit te kijken wat ie doet... Want baas Pip loopt altijd in de buurt rond... dus gun ik dat aan Pharosje.
Pip likt graag en was daarmee bezig bij Hans toen Chucky dichterbij wou komen. Pip gromde... zoals hij trouwens ook doet als ik thuiskom en de hondjes tegelijk ga strelen.
Hans heeft Pip berispt.
Vermoedelijk was hij aan 't zeggen tegen Chucky dat Hans ZIJN baas is...

Gezien Chucky zich niet gewonnen zal geven... kan dat wel nog eens voor vonken zorgen. Ik dacht nochtans dat ze goed overeenkwamen mits 'enkel via de ogen werken wat de één wil en wat de ander wil...' OF het is dat Chucky 'voelt' dat Pip iets van plan is en hij daar op reageert... Allemaal gissingen uiteraard. 'k probeer maar te bedenken waarom er ineens 2x op 1 dag incidenten zijn.

Toen ik terug thuis kwam van de hondenschool, moest Pharos van nabij bekeken worden... ik heb Pip naar me toe geroepen en hem gestreeld, zodat die 'druk' weg was. Hij vond het aangenaam aandacht van me te krijgen en zo was Pharos ook op zijn gemak.

Foto's van de wandeling van deze namiddag:
(foto's genomen door Ilse - deelneemster aan de woensdagwandelingen)

Kijken waar baasje van Oscar aan 't uitspoken is

Ik moest Nuka halen...

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #171 Gepost op: april 12, 2018, 17:11:33 pm »
Mooi :thumbs: :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #172 Gepost op: april 12, 2018, 22:16:43 pm »
donderdag 12/04/'18

Op donderdagmorgen om de 14 dagen ben ik ook niet thuis. Kon vandaag wel wat later vertrekken. Pipje keek natuurlijk (Pharos ook hé) om te gaan wandelen, maar dat was dus jammer genoeg aan hun neusje.

Na m'n weg zijn, kwam ik thuis - poetshulp was er al. Nuka had ik mee van bij m'n moeder. Pip gaat gewoon aan haar snuffelen en daarna gaat Nuka Hans zoeken. Dat doet ze trouwens altijd.
Ik had nog ff werk aan de computer om het kaartje op te laden en dan kon ik vertrekken naar Lovendegem waar ik had afgesproken met Els en Carine om een toertje van 7.5km te doen.
Onderweg kwamen we een speelse Golden Retriever tegen. Pharos meteen ernaartoe, dat krijg ik echt niet afgeleerd... maar 't waren vriendelijke mensen. Pip kwam er ook bij, ook even snuffelen aan het hondje en dan zo goed als - in 't begin - samen gewandeld. Pip aanvaardde het meteen dat er een vreemde eend bij zat.
Meer naar het midden van de wandeling kwam er nog een teefje gepasseerd, maar zijn reactie heb ik toen niet echt gezien, omdat Pharos een beetje te enthousiast was tgo dit hondje. Ik had effe m'n handen vol :lol:

Na de wandeling op het terras gaan zitten, 2 mensen die met ons babbelden werden afgesnuffeld door Pip, maar meer is er niet te vertellen.

enkele wandelfoto's:

vliegende Pip :lol:

Ik had 'm willen doen springen in water in de wei... maar 't zag er achteraf geen zo'n goed idee uit.
Zwarte sokken :lol:

Vrijdag 13/04/'18

We hebben een nieuwe canvas aan onze muur gehangen... de puppyfoto van Pharos hangt nu in onze gang.
We konden het Pip toch niet aandoen? :lol: om hem nergens te tonen... Hij is al een tijdje lid van ons gezin en ja... er staan wel al wat kleinere foto's, maar dat hebben we van Pharos, Chucky en Dixie ook...

Het is een foto van de fokster vanop de Nestwandeling op 08/04

Volgens Hans - want in de voormiddag was ik gaan werken - was Pip al de ganse dag zooooo braaf... zoooo lief... :D
Hij heeft er niet mee gewandeld terwijl ik weg was, omdat er iemand moest komen met die canvas... en das altijd 't zelfde, ze komen altijd na de middag terwijl ze zeggen 'we komen in de voormiddag'. Dus ben ik er even mee naar buiten gegaan, nadat we gegeten hebben.
Gewoon ff heen en weer, zodat hij zijn behoefte kan doen, want in onze tuin is dat noppes. Maar voor je hondje heb je dat over, even naar buiten op een moment dat je normaal niet naar buiten gaat.

Rond 15u00 ben ik vertrokken met de 2 lieverds naar mijn moeder. Tegenwoordig laat ik Pip uit de wagen springen. Nuka moet ff wachten. Hij grommelt wat naar haar, waarna ik haar erin laat springen en dan mag ie ook. Ik vermoed dat hij dit systeem snel zal doorhebben en gewoon niet meer uit de wagen zal springen... Hij gaat haar dan 'achterna' om aan haar poep te snuffelen en hij kijkt wel wat nors, maar verder doet ie niets.

Op de wandeling 1x andere hondjes gehad. Vriendelijke hondjes, vriendelijke mensen. Pip heeft gesnuffeld en wandelde toen verder.

Op de terras had ik even Pharos op m'n schoot. Pip snuffelde gewoon aan de neus van Pharos. Nu Pip tracht hogerop te geraken, had ik eigenlijk een grommetje verwacht. Maarnee, gewoon dat gesnuffel. Pharos blijft wel niet meer zolang liggen als voorheen... dus na een korte poos springt ie er weer af. Pip springt met zijn voorpoten op me, dus betuttel ik hem ook even. Terwijl ik dat doe - en vertel aan mijn moeder dat hij al de ganse dag zo braaf is - gaat Pharos aan de poep van Pip gaan ruiken. Nee, dat was duidelijk mis. Pip in een wip naar Pharos toe (agressief) om hem onder z'n voeten te geven. Het is duidelijk. Pharos mag zich niet moeien (ook al deed ie dat niet) als baasje met Pip bezig is. Dat is zoals die keer dat Chucky binnen in de badkamer wou en onder z'n voeten kreeg van Pip... Ik heb hem dus bestraft, moest gaan liggen en ik heb Pharosje gestreeld.
"Je daagt hem uit" kreeg ik te horen van mijn moeder en ik heb gezegd: "Hij moet dat niet doen, punt."

Thuis gekomen mag Pharos als eerste uit de wagen, dan pas Pip, niet samen. Want als ze er samen uitspringen grommelt Pip. Pip zag een vogel en hup er achteraan, Pharos volgde. Alé, opnieuw berispen. Pip doen zitten en laten zitten tot de deur wagenwijd openstond, dan pas laten gaan.

Binnen moesten ze wachten tot Chucky terug thuis was, want Hans was er nog mee op stap. Eten klaargemaakt en laten staan... Ik ff uit de keuken weg. Mooi, geen gegrom van Pip voor zijn eten (die weliswaar in de hoogte stond) ten opzichte van Pharos die daar ook aan het rondlopen was.
Toen is Chucky gekomen en wou Pip bijna richting Chucky lopen, maar die hebben we afgestopt.
Hij had zo lang moeten wachten (vond hij toch) dat z'n eten in 1 2 3 op was en hij dacht dat er nog ging komen...  :roflol:
« Laatst bewerkt op: april 13, 2018, 22:57:23 pm door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #173 Gepost op: april 15, 2018, 22:56:47 pm »
Zaterdag 14/04/'18

Zowat de enige dag van de 7 dat ik nog eens wat langer kan slapen, dus het was pas 9u00 toen ik opstond. Pip is de enige die me komt begroeten, Pharosje kwam wat achter.
Me klaarmaken om met hen naar buiten te gaan en op de wandeling zelf gespeeld met Pip. 2 in 1 :D

Voor ik vertrok, hielp Pip in de tuin :D

In de namiddag met z'n drietjes naar Oostvleteren. In het doorrijden naar de mama passeerden we een hond (met eigenaren uiteraard). Pip vloog ernaar uit... in mijn auto. Godverdikke. FF geroepen, maar dat helpt weinig... hij is weinig gewoon - komt wellicht omdat hij dat niet gewoon is geweest om zo ruim in de wagen te zitten en veel te kunnen zien.

Samen met broer

Na de wandeling naar La Brasserie om iets te drinken op het terras. Geen problemen gehad, Pharos terug even op mijn schoot gehad. Pip zal het intussen al gewoon zijn.
Hij ligt wel niet zo graag onder tafel. Hij doet het wel, maar als het baasje hem 'met rust' laat, gaat ie uit zichzelf meer naar het gangpad liggen.

Zondag 15/04/'18

Deze voormiddag hondenschool. Na de hondenschool Nuka opgehaald onderweg en doorgereden naar huis. Ik liet Hans weten dat ik de honden in de wagen zou laten en dan Pip zou halen in huis.
Pip had geluk, Hans was al met hem gaan stappen,... voor zijn ochtendgevoeg, maar sowieso gaat ie dus ook nog es mee met mij :D
Thuis auto stilgelegd, Pip dag gaan zeggen, zijn tuigje aan en daarna mee naar de wagen. Voorpootjes op m'n auto (vind ik niet zo fijn voor krassen) dus zet ik hem terug met de 4 poten op de grond. Even handdoek over m'n wagenrand leggen en dan mag ie erin. Hij snuffelt enkel maar. Koffer dicht en weg zijn we. Aan het bos mogen ze alledrie uit de wagen. Klaarblijkelijk was er één wat sneller uit de wagen... ik hoorde hem lichtjes grommen. Op de wandeling heeft ie veel in 't water gespeeld en een paar keer niet snel geluisterd. 'k Zal hem toch wat vaker moeten beginnen terugroepen, want ik moet soms tot 3x zeggen 'kom hier' eer ie wil komen. Ik heb ook gemerkt dat als er fazanten omhoog vliegen of er loopt een haas weg, hij in eerste instantie er een spurtje achter zet. Ik roep hem uiteraard terug. Na de wandeling moesten we weg, dus Nuka terug gebracht naar mama en daarna de onze bij ons thuis gelaten. Voor de rest van de dag is er niets gebeurd om over te klagen of te verblijden :D

samen in het water.

Pharos deed dat vroeger zo niet... Pips invloed :D

"Kom je ook spelen?" lijkt ie te vragen

foto aan het Geodetisch punt

« Laatst bewerkt op: april 16, 2018, 23:16:35 pm door *~*DF*~* »

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #174 Gepost op: april 16, 2018, 16:56:25 pm »
Zo hebben alle hondjes hun eigenaardigheden é

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #175 Gepost op: april 16, 2018, 23:33:59 pm »
Foto's staan erop... Ja Viviane, das zoals bij de mensen hé? :lol:

Maandag 16/04/'18

Vandaag gaan werken. Chucky'tje, opa kooiker, is vandaag niet zo gezond... Gisteren niet willen eten en hij heeft diarree. Maar niet zoals bij Pharos, kan Pip hem zomaar voorbijsteken op vlak van rang.

Toen ik thuiskwam deze middag, toch maar eerst Pip aangeraakt en dan pas Pharos, maar toch moest Pip ff een grommetje doen. Of het is dat Els gelijk heeft: 'hij gromt graag' :lol: of hij vind dat Pharos TE geweldig is, maar dat vind ik dan weer niet. Samen gestreeld. Pip kijkt wel vaak naar Pharos, maar verder doet ie niets.

Deze namiddag kwam Pip opeens 'vragen' of ik aandacht aan hem wou besteden. Voor hem was dat spelen wellicht. Hij zette zijn voorpootjes op de leuning van mijn bureaustoel, zo lief  :hartje: :D
Maar wandelen vond ie ook goed... dus gingen we wandelen. Eerst Nuka ophalen en voor één keer viel ie niet uit, toen ze erin sprong.  :thumbs:

Op het terras van de Boot-erham kwam er iemand aan met een Beauceron, toen moest ie even zijn blaf en grom bovenhalen, maar ik vermoed dat dat lag aan het feit dat de eigenaar zijn hond helemaal omhoog trok, wat agressiviteit in de hand werkt (volgens mij), want toen hij terug vertrok en zijn hond normaal wandelde, deed ie niets.

Op 17/04/'18 - vandaag eigenlijk al - gaan we naar een speelweide in Oostende  :D

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #176 Gepost op: april 18, 2018, 12:44:22 pm »
17/04/'18 Speelweide Oostende

om 9u30 daar ter plaatse... als ik m'n foto's terug heb, kan je ze vinden in de honden LOS-afdeling van ons forum :wink:

Weinig tot geen volk. Gans 't gebied afgelopen... bomen a volonté, dus ook stokken. Maar 'k had 'n speeltje mee en kheb daarmee gespeeld. Als er al honden kwamen, keek Pip er niet naar om :thumbs:

Namiddag op stap naar Hertsberge/Wingene. Gans de wandeling redelijk goed geluisterd. Ik krijg de indruk dat ie beter luistert in groep dan als ik alleen weg ben. Normaal zou dat omgekeerd moeten zijn :lol:

1 momentje dat we op stap waren op straat - allemaal aangelijnd - dat er een meisje van een jaar of 10-11 naar hem toekwam en met haar hand op de zijkant van zijn hoofd streelde. Heeft die geluk zeg... ik was me nog aan 't afvragen of ik haar moest afschrikken met de woorden: 'doe dat toch niet...!!!' maar ze had 'm al gestreeld en hij reageerde er totaal niet op. Das goed eh :D

Verder eigenlijk weinig te vertellen... Chucky beetje ziek, maar Pip moet hem niet proberen voorbij te steken qua rangorde hoor. Chucky is een keikop :lol: al een geluk dat Pip niet in de aanval gaat om het toch te bekomen. Op dat vlak mogen we onze beide handjes kussen :D

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #177 Gepost op: april 19, 2018, 23:09:03 pm »
18 & 19/04/'18 waren zo 'stilletjes, dat er weinig te vertellen valt over Pip...

op de 18de gewerkt in de voormiddag, in de namiddag met m'n wandelgroep op stap... achteraf nog een terrasje gedaan... Terwijl hij Jade (de huzky) nog wegjoeg op de wandeling, kon ze nu vlakbij hem liggen zonder dat ie een vin verroerde...

foto's vanop de wandeling:

Pharosje probeerde via mijn arm aan de stok te geraken die Pip voor zich liggen had.
Pip had het uiteraard gemerkt en maakte lichte 'hap'bewegingetjes terwijl hij lichtjes blafte.
"Tis mijn stok, blijf eraf" ik zei tegen Pip dat ie dat niet mag doen...

Ooit zal hij dat wel leren... Ik heb hem al min of meer kunnen leren om het stokje dat Pharos vastneemt op wandelingen, ook niet meer af te pakken.

Het groepje

met 3 gaat dat :wink:

Samen rennen

Op de 19de in de voormiddag terug naar de speelzone, waar we met de bal hebben gespeeld. Van andere hondjes trekt Pip zich niets aan. Eéntje kwam aan hem snuffelen en hij liet dat toe.
In de namiddag heeft ie mee liggen bakken met het jongste baasje, waarna hij begon af te wisselen met de schaduw en de zon... idem voor Pharos.

Op de speelweide:

Op de wandeling:

"Nuka, ga naar het water"

ipv dat ze er recht naartoe loopt...

"Ik ga niet samen met jongens in het water  :hmpf: "

Wazig... maar als Nuka 'te' wild word, loopt Pip toch maar weg

Deze avond zag hij aan de overzijde van de tuin een kat zitten en daar gromde ie naar,... ik hem gezegd dat dat niet mag, maar toen ik de hondjes om 23u00 uitliet... heeft ie toch een kat weggejaagd ism Pharos... Dus we weten meteen hoe hij is tegenover katten :tong:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #178 Gepost op: april 22, 2018, 22:39:20 pm »
Sommige dagen is Pip intussen zo braaf of maakt ie niets speciaals meer mee, dat er weinig te vertellen valt over zijn capriolen...

vandaag 22/04/'18 was het anders.

In de voormiddag ga ik met Pharos altijd naar de hondenschool en dan is het eigenlijk de bedoeling dat mijn vriend zijn beste beentje voorzet om Pip uit te laten, zodat hij zijn gevoeg kan doen.
Om 10u00 zat de les erop en liet ik Hans weten dat ik zou gaan vertrekken vanuit Zwevezele. Meteen een sms terug of ik het zag zitten om naar de speelweide te gaan met Pip en Pharos...
Ja, dan maar... Maar de volgende keer zal ik toch maar aan de Keygnaert blijven en die speelweide bewaren voor enkel dinsdag en donderdag... Je hebt bijna minder last langs de straat, dan op die speelzone. Niet zozeer Pip is het probleem maar wel de loopse teven en gezien Pharos nog altijd full mannelijk is, is dat geen pretje.

Toen ik Pharos ging weghalen van bij de groep - die aangelijnd besloot te wandelen en ze dan maar losmaakte toen Pharos dag kwam zeggen... liep Pip gewoon rond mij. De hondjes gingen ook niet naar hem en hij niet naar hen... Moest Pharos nu es zo zijn :lol: Zo zie je maar dat de alle honden plusjes en minnetjes hebben. Niet dat Pharos slecht deed, maar als er een teefje bij is dat loops blijkt te zijn... Voor mij vind ik dat een losloopzone een plaats moet zijn waar je zonder zorgen je hond kan lossen...

nu soit.

Met het speeltje in zijn mond terug naar de wagen en hem dan niet willen lossen, puur omdat ie weet dat hij hem dan kwijt zal zijn. In ruil voor een potje water deed ie het wel :lol:

Namiddag vertrokken met de hondjes naar een nieuwe route in de regio van Lo-Reninge.
Wandeling ging goed, in 't water geweest o.m. / Aan het bankje na 4km een andere hond die ons passeerde, heeft er niets naar gedaan. Vooral wellicht omdat hij meer interesse had in een onbekende geur tussen de netels. Hij is er alleszins niet bang van, van die netels... Er rats doorheen :lol: maar de geur bracht hem niet veel wijzer. Ik heb hem teruggeroepen en hij kwam toch meteen.

Verderop de wandeling reed er mij een fietser voorbij - die is er ook zeker van dat de honden niet naar hem zouden lopen of springen. Kreeg niet eens de tijd om ze te roepen... En je kan nu ook niet verwachten dat we elk moment over onze schouder kijken. Maar zie... De fietser kon gewoon voorbijrijden. Pharos noch Pip reageerden en Nuka zat in 't veld.

Kort na de fiets riep ik hem terug, omdat hij een vuile paardenweide op wou gaan... de  :kakje: en het verderop liggende vuil water leek hem wel interessant. Ik zei 'NEE' en hij luisterde... Oef, dacht ik... Ik wandelde verder, maar hij besloot mij te bedotten en was gewoon teruggekeerd naar die locatie, waarna hij er zich gezellig in had geplooid... Lekker geurtje  muur: Na de tweede 'PIP' kwam hij terug, maar hij merkte wel dat ik niet tevreden was.
Gelukkig keerden we zo goed als langs hetzelfde pad terug, waardoor ik hem in de eerste poel nog eens kon 'verfrissen'. Na veel aanmoedigen kreeg ik hem in dat water zonder een stokje te moeten smijten. Ik had ook geen stokje  :hihi: Maar een 2de maal is dat niet meer gelukt. In ieder geval... het plakkende haar was toch al weg. De geur zal er met de dagen vanzelf moeten uitgaan. Blijkt dat Hans er niet echt last van lijkt te hebben, want anders had ie gezegd:'WASSEN EH' :tong: en gezien hij dat niet zei...
Ik was niet graag honden, enkel als 't écht moet...

Op het terras lag hij zalig te liggen tot hij plots rechtsprong en van zijn tap gaf. 't Kwam al snel uit... een koppel kwam het terras op met een hond. Nu is het zo, dat Pip niet houdt van 'plots verschijnende'. Had de man daarenboven gewoon doorgestapt met zijn hond, ipv te blijven staan, was er ook geen probleem geweest. Nuja, hij lag onder tafel en hij kan niet ver...
De mensen mogen trouwens gewoon passeren... Ik vraag mij intussen nog altijd af wat die mensen van december met Pip hebben uitgespookt dat hij zou 'gebeten' hebben... of het was een foefje omdat ze hem eigenlijk niet wilden.

foto's van vandaag:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #179 Gepost op: april 28, 2018, 23:45:09 pm »
Al een poosje geleden dat hier wat werd geschreven... Omdat intussen alle nieuwigheden gekend zijn bij Pip en er zich niet meteen nog bijzonderheden voordoen.

Woensdag 25/04/'18 heeft ie voor de tweede maal gespeeld met een andere hond dan Pharos  :thumbs: een Tervurense Herder

Terwijl hij met haar speelde, stond één van onze medewandelaars in de loopbaan. Ze gaf snoepjes aan haar hond. Pip botste tegen haar aan, kreeg wellicht een knauw van de hond die snoepjes kreeg en hapte terug. Zo snel of zien zat hij tussen mijn benen met zijn oren plat- ik had hem nochtans niet onder zijn voeten gegeven, gezien ik het niet precies gezien heb... Ik ga er maar van uit dat het zo is gegaan, net omdat hij zo onderdanig bij me kwam zitten en dan naast me kwam liggen.

Donderdag 26/04/'18:

op woensdag wilden Hans en ik een teek bij hem uithalen, zat net op zijn kaak. Ik hield 'm vast en duwde het haar opzij en Hans ging de teek grijpen. Dat vond Pip niet zo fijn, hij gromde en trok zich weg... Het is toch niet waar - dachten wij - dat hij dat niet ging toelaten aan zijn hoofdje?  :doh: Hans had eerder in de week al één mogen weghalen op zijn flank en toen was er geen probleem.
Vandaag besloot ik het dus nogmaals te proberen. Ik riep hem bij me terwijl ik buiten op het bankje zat. Met zijn ogen in mijn richting heb ik hem toegesproken, zachtjes het haar opzij geduwd en de teek eruit gehaald. Niets problemen. Wellicht waren 2 personen en de positie waarin hij zat TE bedreigend voor hem (gisteren).

Namiddag gewandeld met Els

Zaterdag 29/04/'18.

Toen ik thuiskwam deze avond, kwamen er 2 mensen gewandeld in mijn richting. Ik besluit te wachten tot ze weg zijn, om ze uit de wagen te laten springen.
De mensen bleken onze buren te zijn en ze sloegen een praatje met me. Daarna stapten ze naar hun voordeur. Ik deed mijn koffer open en zei (zoals altijd): "Blijven" Maar Pip vond dat niet nodig. Hij sprong uit de wagen en ging van zijn tap maken tegen de mensen die nog aan hun voordeur stonden. Ik maakte me kwaad op Pip en liet hem terug in de wagen springen. Daarna liet ik eerst Pharos eruit en dan pas hij. Aan de voordeur liet ik hem zitten en mocht ook daar eerst Pharos naar binnen.

Algemeen is het zo dat Pip hoger komt of al is dan Pharos. Als Pharos in het bos loopt (nadat hij bijv is blijven hangen ergens en dan naar mij toekomt) gaat Pip voor hem staan  - met wat afstand tussen weliswaar - en kijkt hij op een bepaalde manier waardoor Pharos daarmee stopt.
Ook 's avonds tijdens het laatavonduitje loopt Pip mee met Pharos en gebied hij deze laatste om zijn pas in te houden.
TE snel mag zelfs Pharos niet zijn, terwijl hij tgover snelle honden op de wandelingen vol onzekerheid zit.

Wat ik al heb geleerd van Pip is dat hij niet uit zichzelf het water ingaat en wanneer anderen stokjes smijten dat dat hem ook niet interesseert. Enkel als het baasje (meestal ik op wandel) een stok smijt, gaat hij er achteraan.