Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (gelezen 10320 keer)

Offline viviane

• Blaffertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #120 Gepost op: maart 02, 2018, 18:49:52 pm »
Mooi  :thumbs:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #121 Gepost op: maart 02, 2018, 20:54:14 pm »
Die heeft het goed naar zijn zin daar bij jullie. Gaat goed allemaal  :thumbs: :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: maart 03, 2018, 00:14:18 am »
02/03/'18 - Wit

Terwijl we in de namiddag op stap waren, is het beginnen sneeuwen. Er is maar één hond die zich niet schudt wanneer de sneeuw op zijn haar neervalt en dat is Pip... :lol:
Hij voelt dat wellicht minder, omdat zijn haren wilder staan dan pakweg Nuka.

We moesten tijdens de wandeling onder een brug door en toen er wagens doorreden - maakte dat meer lawaai (weerkaatsing) - en toen merkte ik dat hij wat meer naar de zijkant trok. Hij vond het zo te zien niet leuk.

Verderop beetje met de stok gespeeld, bij de eerste worp vond hij hem niet en heeft bibi hier ca 15min lopen zoeken naar mijnheer z'n stok :lol: Kreeg ik toch warm van, want mijn vingers waren - ondanks de wanten - verkleumd van de kou ( - 3C° )

De trein passeerde, toen we op het pad ernaast liepen. Hij kijkt er ff naar, maar niet specifiek uit angst of woede.

In het bos nog wat stok gespeeld en dan ook Pharos willen betrekken erin, dus ik neem een nieuwe stok voor Pharos. Moest Pip ineens zijn eigen stok niet meer hebben. Jamaja, zo niet eh. Hem terug warm gemaakt voor zijn eigen stok: gelukt! en dan wat tussendoor kunnen spelen met Pharos. Op de 1ste ontmoeting (met Cynthia en Alwin in de braakmanbossen) had ik nog 'gemerkt' dat toen Pharos met een stok bezig was, Pip die niet kwam afnemen. Chapeau dacht ik :lol: intussen voelt ie zich al goed thuis... en ziet Pharos vaak de kaas van tussen z'n boterham gehapt.
Aan de ene kant misschien nog een geluk dat Pharos niet in de aanval gaat om die stok terug te grijpen, want Pip deelt niet graag :lol:

Op de terugweg wou ik een zijwegje inslaan, maar miss Nuka was een beetje doof en was rechtdoor aan 't lopen. Ik riep bijna mijn stem schor... :zucht: Pip stond me aan te kijken, Pharos stond me aan te kijken... maar het was Pip die er ineens vandoor rende. Het was net alsof hij haar ging halen. Hij liep tot bij Nuka, draaide er wat rond en keerde dan terug. Wonderbaarlijk kwam ze hem achterna  :cheerB:

Samen snuffelen

Waar is die stok nu naartoe?

later in het bos, toch nog Stok-pret

Bijna terug aan de wagen

« Laatst bewerkt op: maart 03, 2018, 20:49:48 pm door *~*DF*~* »

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #123 Gepost op: maart 03, 2018, 17:46:58 pm »
Leuk om lezen  :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #124 Gepost op: maart 03, 2018, 22:40:41 pm »
03/03/'18 - vooral in de namiddag

In de voormiddag weinig te melden, buiten het feit - en dat doe ie elke morgen - dat Pip bij de garagedeur gaat staan om aan zijn speelgoed te geraken.
Gezien - zoals ik al heb gemeld - hij te gefixeerd is op dat speelgoed, leggen we dat apart.
We moesten rond 10u45 weg en waren thuis rond 12u30. Na ons middagmaal heb ik een poos gespeeld met Pip en daarna buiten met Pharos.

op de wandeling deze morgen

Rond 14u00 ben ik vertrokken richting Zedelgem om Nuka op te pikken.

03/03/'18 - Tsjechische Wolfshond

Nuka in de wagen laten springen is voor Pip zoveel als 'ze is te wild' dat hebben we intussen wel door. Als ik haar er gewoon in zet, doet ie niets... Eénmaal ze in de wagen is, doet ie niets.
Hij gromt naar honden die te wild zijn naar zijn goesting.
In Houthulst aangekomen, hondjes aanlijnen en op weg naar de ingang van het bos. Ik laat ze even languit lopen - aan de flexi - want in de verte zie ik iets bewegen. Het blijkt een koppel te zijn met een Golden Retriever. Ik was opzij gegaan - om het plan van 't bos te bekijken en ik hoorde iemand iets zeggen van 'pas op, ga niet te dicht'. Dus ik draai me om en die vrouw meteen: "Welk ras is dat?" "Kooikers" zeg ik. "Aja, zegt die mevrouw, dat ken ik." Die mijnheer niet. Pharos even laten snuffelen aan hun Golden. Geen probleem... achteraf vertelden ze dat het de sul van het nest was. Vandaar dat Pharos hem leuk vind. Pip ook laten snuffelen (aangelijnd). Toch straf dat hij op de ene hond agressief reageert (alletwee aangelijnd ) en op anderen dan weer niet.
Is dat nu omdat dit koppel met mij begon te praten? Of omdat hij merkt dat Pharos er lief tegen is?
We wandelen verder en verderop laat ik ze los. Niemand meer te zien en straks ga ik toch van het hoofdpad weg.
Terwijl ik in het smalle weggetje wandel - naast het private deel van het bos (kasteel) - zie ik Pharos naar voor schieten. Daar is wat. Pip komt in snelheid naar mij toe... Vol angst in zijn ogen, de onzekere blik alweer. Ik spreek hem bemoedigend toe "Het is goed jongen, niets aan de hand" en we komen op de locatie waar Nuka en Pharos in contact zijn gekomen met een Tsjechische Wolfshond. Klaarblijkelijk ben ik de eerste die vraagt: "Is dat een Tsjech?" Iedereen vraagt meestal: 'is dat een wolf?' uiteraard heeft deze hond er trekken van mee. Anders had ie ook niet die naam gehad. De mensen vertellen dat ze van Jabbeke zijn en meteen dacht ik: 'ik ben blijkbaar niet de enige die het eens verder van huis zoekt :lol: ' We babbelen wat over de honden en over de wandelgps, deze pagina en de pagina 'Kranige Pootjes' op facebook... en ik lijn na een poos ook Pharos aan, want ik denk dat het meisje bijna loops is... Hij is een beetje te actief. Iets wat hij normaal niet doet. Pip heeft er een paar keer mee gespeeld. Ik hoop dat hij op deze manier beseft dat snelle/wilde honden niet altijd slechte honden zijn. Gezien ik maar bleef praten, is hij gaan liggen om aan een stok te liggen knabbelen. Zelfs Nuka bleef dichtbij :lol: Na afscheid te hebben genomen met deze mensen, kwamen we nog een pup tegen (aangelijnd) maar toen had ik de mijne efkes aan de lijn gelegd. Ik vermoed dat het gezin 't niet zo leuk zou vinden dat Pharos dag kwam zeggen... En ook hier heeft Pip niet gereageerd op de pup. Mooi doorgestapt en zo na een goeie 3.5km terug richting wagen. De tsjechen hadden m'n wandelplannen in de war gestuurd, niet dat ik dat erg vond :lol:

Als ik aan mijn wagen kom, doe ik ze erin springen. Maakt niet uit in welke volgorde. Daarna krijgen ze drinken. In het begin wou Pip niet uit mijn potje drinken, wellicht omdat hij het niet gewoon was - hij had een drinkfles met zo'n waterhouder eraan vast. Zoals hij in de Brasserie een pot water voorgeschoteld krijgt (soms) en hij eerder de randen aflikt dan er werkelijk van te drinken :lol:
Dus nadat ik ze laat drinken, haal ik vooraan nog een koekje uit de zak en mijn blikje. Koffer blijft normaal gezien openstaan, maar omdat er aan de overzijde 3 hondjes stonden te blaffen achter het hek, wenste ik op zeker te spelen. Tenslotte staan we langs straat. Na het uithalen van m'n drankje en de koek, open ik terug de koffer, ga op de rand leunen en drink eerst wat en knabbel dan iets. Intussen kunnen de hondjes naar de andere hondjes kijken, maar die achter het hek beseffen dat ik niet meteen wegga en ze zwijgen :lol:

03/03/'18 - Wilde Nuka

Nadat de wagen geparkeerd was, zag ik in mijn spiegel m'n moeder aangehuppeld.
Ik open de kofferbak en zeg nog 'blijven' maar Pip springt eruit. Hij herkent de snoepjesdame.
Ik doe hem er terug in springen. Hij moet eerst aangelijnd worden en mag er dan samen met de 2 anderen tegelijk uit.
Als ze er alledrie uit zijn, gaat Nuka blaffen. Ze is blij dat ze haar baasje ziet. Maar dat is duidelijk niet naar de zin van Pip.
Hij trekt zijn lippen en maant haar aan stil te zijn. Ik zeg 'PIP nee', waarna hij stopt.
Alé... zo wild was Nuka nu ook weer niet vond ik :tong:
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2018, 23:04:27 pm door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #125 Gepost op: maart 04, 2018, 13:01:46 pm »
04/03/'18 - voor ik vertrek

Vandaag om 7u20 gewekt door 2 actieve jonge kooikers :tong:
Hun eten klaarmaken, intussen de hondjes buitenlaten.
Daarna hen binnenlaten, hen eten geven.
Zelf eten en daarna me klaarmaken om te gaan trainen met Pharos.
Ik heb ze nog eens buitengelaten en merk dat Pharos niet echt zin heeft in spel, terwijl Pip hem toch een paar keer probeert uit te dagen.
Pharos slaat zijn hoofd vliegensvlug opzij en gromt. Nee, hij heeft geen zin in spel. Pip moet hem gerust laten.
Pip loopt naar mij, Pharos kijkt naar mij, maar ik negeer beide.

Daarna vertrek ik naar de hondenschool.

Ik heb met m'n moeder om 10u30 afgesproken aan de oprit van de E403, om Nuka mee te nemen naar huis

04/03/'18 - Pip is er niet

Hans laat weten dat hij op stap is met Pip, als ik bijna thuis ben. Ideaal... Pip zal toekomen als Pharos en Nuka al binnen zijn.
Een geheel andere situatie dan als zij aankomt en de jongens binnen wachten.
Ik verwacht dat Pip kwaad zal zijn op Nuka als hij haar ziet.
Nadat Nuka volop lopen zoeken heeft (en daarbij tal van geluiden laat horen) naar Hans, besluit ze zich erbij neer te leggen dat er niemand anders is.
Na een poosje zie ik Hans terugkomen via de tuin. Snel even Chucky recht helpen, want anders krijgt hij de deur tegen zijn lijfje.
Hans doet de deur open en de honden van binnen rennen naar buiten. Op het eerste moment besnuffelt Nuka de neus van Pip en Pharos gaat naar het mannelijk geslacht.
De jongens doen dat wel vaker bij elkaar, ik veronderstel dat dit normaal gedrag is.
Maar wat blijkt? Niet Nuka krijgt de lading vol grom, maar wel Pharos. Pip gaat er echt achteraan  :eek: Het is Hans die zijn brulstem opzet, die Pip tot stoppen aanzet.
Pip gaat met zijn oren achteruit en zijn blik van 'shit, wat heb ik gedaan?' en hij gaat naar binnen, bij mij... in de hoop dat ik hem nu ga aanspreken. Ik doe niets, ik negeer.
Pharos komt later bij mij liggen en na een poos komt Pip bij hem staan om te spelen. Pharos lijkt eerst nog 'angstig' maar na een poos gaat hij toch overstag.
Intussen hebben ze al een paar keer met elkaar gespeeld en Nuka besluit het allemaal maar te bekijken.

Pharos verzorgt Nuka :D

04/03/'18 - Onderweg

Vroeger zat Pharos achter mij in de wagen, Chucky in het midden en Nuka aan de kant van de passagier.
Als Nuka pas in de wagen is, moet ze meestal wachten tot de jongens haar de ruimte geven om naar haar vast plaatsje te gaan.
Eénmaal zij ligt... is het nog enkel de kooikers die het wat moeten zoeken. De laatste tijd valt me op dat Pharos naar het midden is versast omdat Pip graag achter mij zit. Dan kijkt hij niet, zoals Pharos naar voor, maar opzij.
Ik hoorde een plotse grom. Ik vermoed dat Pharos een poging had gedaan om Pip te verdringen, zodat hij zijn kopje op mijn linkerschouder kon leggen. Doorgaans lukt dat wel en geeft Pip hem de ruimte.

Op de wandeling geen problemen gehad... we liepen op een godverlaten wandelpad.

Van samenwerking gesproken :tong:

Aha, toch nog

04/03/'18 - Pip eerst

Als iemand eerst Nuka streelt, dan is Pip jaloers. Dat heb ik intussen al beseft.
We zaten naast de deur in de zeteltjes. Nuka ligt aan het 'gangpad' en Pip tussen moeder en ik aan het eerste en tweede tafeltje.
Er kwamen mensen binnen, ze hadden gisteren snoepjes gegeven en voordat we het doorhadden, zakte de dame met haar hand naar beneden en gaf ze aan Nuka snoepjes.
Pip vloog uit en ik vloog uit tegen hem.
Toen die mensen terug gingen vertrekken heb ik hen gezegd dat ze het niet moeten laten om Nuka dag te zeggen, want dat ik het Pip anders niet kan afleren als ze haar niet meer begroeten.
En ik zou ook willen dat als de mensen Nuka willen strelen, dat ze toelaten dat Pip hen besnuffelt. Zelf mogen ze niets doen. Uiteraard ga ik dat hen ook duidelijk maken.
Die keer dat 'Lisa' - de hulp in de Brasserie - Nuka begroette, kwam Pip dichterbij en mocht ze hem aaien - zonder dat ie daar negatief op reageerde.

« Laatst bewerkt op: maart 05, 2018, 00:41:50 am door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #126 Gepost op: maart 06, 2018, 00:48:48 am »
05/03/'18 - speeltje

Deze ochtend stak ik stiekem een speeltje in mijn jaszak.
We startten de wandeling, eerst even Pharos aangelijnd, want er hangt al een poos een interessant geurtje in het gras voor een volbloed reu... hij gaat veel te snel vooruit... Pharos hé :wink:
Aangezien ik nog naar de winkel moest, heb ik ze na het loskunnende stuk, via straat tot aan de supermarkt geweest in het dorp. Gezien hondjes daar niet binnen mogen, heb ik ze eventjes aan een fietsrek moeten hangen. Snel naar binnen, kassierster was er net aanwezig en geen klanten. Snel aankoopje gedaan en terug naar buiten. "Ik laat ze niet graag daar achter" zei ik tegen haar en zij deed dat ook niet graag. Maarja, als de dagbladhandel niet meer bestaat - waar ze wel binnenmogen - kan je niet anders. Hondjes stonden geduldig te wachten.
Hen losgemaakt en via de straten teruggekeerd naar het stuk achter de huizen waar ze terug los kunnen. Dan heb ik 't speeltje uitgehaald en Pip wat geëntertained :D

Toen we thuiskwamen heb ik nog wat verder gespeeld met een ander speeltje. Deze dat we meehadden, was intussen redelijk bevlekt met aarde en gras en slijm :lol:

05/03/'18 - Speeltje II

In het begin dat we Pip hadden, was hij niet 'geleerd' om te blijven zitten als ik een speeltje weggooide. Altijd er zo snel mogelijk achteraan en de matjes vlogen altijd langs alle kanten.
Het spel 'zoeken' was hem ook vreemd. Ok, als je een stok wegsmeet (buiten op wandel) tussen 100 andere stokken, vond hij de exacte terug. Iets wat Pharos bijv niet doet.
Maar thuis? zoeken? nee, dat kende ie niet echt. Dus begon ik aan de cursus 'leren blijven zitten'. Intussen ben ik al zover dat hij echt blijft zitten. Ik zeg het hem wel nog 'n paar keer, want aan zijn manier van reageren te zien, zou hij het niet doen als ik niets zeg. Das een stapje verder... :lol:
Ik laat het speeltje vallen en tis dan de bedoeling dat hij blijft zitten tot ik bij hem ben. Vandaag is dat dus gelukt. Het zorgt ervoor dat het er wat minder wild aan toe gaat in huis... Gladde vloeren zijn niet voor laagvliegers :lol:

Op een bepaald moment stak ik hem buiten, nadat ik het speeltje had weggelegd 'Het is genoeg Pip'. Het woordje Genoeg kent ie zo goed niet of ie wil het niet kennen.
Ik wou binnen even spelen met Pharos, maar dat leek ie niet zo leuk te vinden. Hij zal liever buiten spelen vermoed ik... of hij vind het niet leuk dat Pip buiten alleen zit, dat kan ook.
In ieder geval vond Pip het zelf ook niet zo leuk. Het duurde niet lang of ie ging aan het blaffen ... Het speeltje van Pharos lag aan Pharos zijn voorpoten op het kussen naast mij aan de laptop. Pharos legde er zijn kopje bij en lag er zo bovenop. Pip kon het niet vinden. Eigenlijk was het mijn bedoeling dat als Pip het wel zag liggen, ik hem kon afleren dat hij het zonder verpinken afpakte van Pharos. Maarja... Pharos lag er dus bovenop :lol: en 't was onzichtbaar voor Pip. Na een poos is Pharos weggegaan en lag het speeltje onaangeroerd open en bloot op het kussen. Maar Pip komt er zelden, bij dat kussen, dus ie zag het niet liggen. Het was pas veel later dat hij het opmerkte... Ik legde het bij Pharos maar kreeg er de kans niet voor om te zeggen tegen Pip dat ie niet mocht. Hup en weg...

Ik heb ze even in de tuin gelaten... kwestie van ontstressen :wink:

Dit wordt omschreven als een krachtmeting... maar ze doen het niet lang.

05/03/'18 - Met Nele

In de namiddag werd ik uitgenodigd door iemand om te gaan wandelen. "Merkemveld is goed genoeg".
Ik vroeg aan mijn moeder om Nuka naar één van onze afspreekpunten te brengen.
Nuka sprong uit haar wagen, ik deed haar zitten aan mijn wagen. Open de kofferbak en Pip kwam al 'zien' wie het was.
Ik wou dat hij eruit sprong, maar hij werkte niet meteen mee, dus heb ik hem wat eruit 'getrokken', waarna hij zelfstandig sprong.
Maar daar was ie niet echt mee akkoord, hij blafte Nuka weg... Ik heb Nuka in de wagen doen springen en daarna mocht ie ook.
Toch raar dat ie haar op dat moment niet zo apprecieert en later dan wel... op wandel en poseren enzo...
Aangekomen aan het bos, was Nele er al. Hondjes uit de wagen laten springen en ik vermoed dat haar Leia (Shiba) een beetje te actief dag wou zeggen, want hij leek eerst weg te rennen. 't heeft niet lang geduurd.

Dit is Leia

en dit is de bazin :hey:

Verderop kwamen we 2 mensen tegen (geen koppel) met elk een Jack Russel. Pip had er geen probleem mee
(tis wel Pharos op de foto)

op de weidse vlaktes

05/03/'18 - Na Nele

Het was nog wat aan de vroege kant vond ik, om mijn moeder al te storen voor de koffie nadien... dus besloot ik nog in de omgeving van het bos een trage weg - die ze omgevormd hebben naar fietspad - te betreden. Was al 'n poosje geleden en 'k was ook al vergeten hoe het precies weer liep :lol:

Maar ze hebben er een poel aangelegd en wat bankjes... ideaal om er foto's te nemen... en voor Pip om in het water te plonzen.

Groepsfoto

Evenwichtsoefening

Nuka waagde het niet verder dan 2 poten :lol:

"Ik sta hier mooier" :D

Pip had niet verwacht dat hij meteen zonder bodem zat.

Pharos daagde hem uit om te spelen

Pharos vat het wel zo op... Maar eigenlijk jaagt Pip hem met knappende tanden gewoon weg

Paar keer op gereageerd, in de hoop dat ie snapt dat hij dat niet mag doen.
Hij reageert echt van 'dit is MIJN poel'...

Gezien ik niet meteen stok vond, ging hij zelf op zoek.
"Gevonden" :D

Pharosje vond iets anders

Pip heeft hem met rust gelaten

Stok op het droge gekregen

Poseren  :hartje:

Nog wat verleggen en wat knabbelen

Na de fotoshoot teruggekeerd naar de wagen.

En dan op het terras gaan zitten van de Booterham. We vonden het net warm genoeg.

Er kwam een koppel buiten die we goed kennen. Ze hebben vroeger zelf nog een hondje gehad.
Ze kwamen dichtbij staan... Nuka snuffelde aan hen, ze streelden Nuka
Pip snuffelde aan hen, ze streelden Pip...
Helemaal niets aan de hand.

Het is dus zoals ik zeg: 'als je Nuka streelt, moet je mij ook strelen'.

Op het terras heeft ie nog willen spelen met Pharos, maar gezien de beknopte ruimte, is daar niet echt de mogelijkheid toe.  :hihi:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #127 Gepost op: maart 06, 2018, 18:10:06 pm »
Ik geniet van de avonturen van het olijke trio  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #128 Gepost op: maart 07, 2018, 00:06:15 am »
06/03/'18 - weinig nieuws

Deze ochtend omstreeks 6u50 gewekt door de 2 jongelingen... ze mogen dat doen als ik terug ga werken, maar niet nu ... :tong: Hans is opgestaan om hun eten te geven, maar om 7u40 kwam Pip toch weer langs. "Jij moet er ook uit hé" denk ik :lol:
Ja, ik moest er inderdaad uit, want straks moeten Hans en ik nog weg.
Rond 9u00 naar buiten met de hondjes. Werd wat korter dan doorgaans, vandaar niet veel te melden.
En daarna bleven we tot ca 11u30 weg... ook niets te melden.
Om 11u30 terug thuis, wat gespeeld met Pip en dan even met Pharos buiten en dan nog es met hem binnen. Beetje smijten met de bal in onze lange gang en wat zoekspelletjes doen. Ik laat hem graag wat zoeken... Maar vaak zie je hem zo liggen, loopt hij er gewoon voorbij :lol:

Na de middag gingen we wandelen met een groepje.

06/03/'18 - Dinsdaggroep

Nuka ophalen. Naar binnen om 't hondje van mijn moeder. Ze is getrimd... ik laat haar wachten aan de kofferbak, doe die open en liet Pip eruit springen. Hij snuffelde even aan haar. Ze zal wel anders ruiken vandaag :lol: Ik laat haar erin springen, ik laat hem erin springen en hij snuffelt opnieuw aan haar. Het gaat goed.
Ik rij naar de plaats van afspraak.

Andere hondjes en alweer 3w geleden... Hij deed weer paniekerig het eerste moment, maar niet zo lang als de vorige keer in een 'vreemde' groep.
Hij heeft één maal een hond verjaagd, omdat die te dicht bij Pip kwam met zijn neus (regio staart)

enkele sfeerfoto's:

:zwaai:

06/03/'18 - Zucht!

We zaten terug op het terras bij dezelfde zaak als gisteren.
Er passeerden mensen en de hondjes keken ze allemaal aan. Niets problemen.
de 2 P'tjes hebben ook met elkaar gespeeld, iets wat de mensen binnen wel leuk vonden. Ze hebben dan eens wat te zien... :tong:
Tot J.P. afkwam met zijn hond. De man weet dat wij daar altijd zitten met onze honden... komt ie midden in 't gat staan (in/uitgang terras) met zijn hond.
Die fixeerde meteen naar Pip toe. Grote zwarte ogen in een grote zwarte hond. Uiteraard moest er daar reactie van komen. ik was redelijk gepikeerd en zei (ik denk niet dat hij het gehoord heeft, gezien het lawaai dat de honden maakte) "Ga eens naar binnen verdomme..."
Tis toch waar? Hij weet dat z'n eigen hond niet van de braafste is en dan blijft ie daar staan... grrr

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #129 Gepost op: maart 07, 2018, 17:45:54 pm »
Je hebt altijd idiote mensen, gisteren ook een trutte  met een Amstaf die natuurlijk met haar ifoon bezig was kwam recht op ons af, ze reageerde zelfs niet toen we haar waarschuwde dat Ché kon bijten ze movde  zelf niet de kalle, gelukkig is Ché niet uitgevlogen 't zou vroeger anders geweest zijn

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #130 Gepost op: maart 08, 2018, 00:35:48 am »
07/03/'18 - namiddag

In de voormiddag wederom weinig te melden... drukke voormiddag, weinig tijd voor de hondjes.
Rond 11u30 gespeeld met Pip.

Namiddag op stap.

De eigenares van de hovawarten was blijkbaar vergeten dat Pip niet van haar honden houdt. Toen ik opwierp dat hij niet zot is van haar wilde honden, viel ze zowaar uit de lucht :zucht:
Pip maakte van zijn oren - we stonden nog aan onze wagen, aangelijnd maw.
Er kwam nog iemand anders bij, met een zwart-witte Border Collie... ook van deze moest Pip niet weten. Toen was hij al los - hij trok zijn lippen naar boven. De BC was aangelijnd.
Ik heb hem vooruit gestuurd en voor de rest van de route heeft ie niets meer gedaan. Ook Pharos moest er trouwens niets van weten.

Meer valt er eigenlijk niet te vertellen over vandaag...

« Laatst bewerkt op: maart 08, 2018, 10:28:14 am door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #131 Gepost op: maart 08, 2018, 10:33:16 am »
08/03/'18 - Bruine Labrador

Het regent en dan moeten de meeste honden het ontgelden...
Ik naar buiten éénmaal het wat was opgeklaard. Hondjes los gelaten... geen probleem uiteraard.
In het terugkeren zie ik in de verte een gevaarlijk persoon met een aangelijnde hond :tong:
Ik lijn de mijne aan. Eerst Pharos, dan Pip. Ik ga op het gras wandelen en zeg tegen Pip dat ie lief is, zo'n woorden... "braaf, gaat goed" etc etc
Thv de hond zeg ik dag tegen de persoon die hem vastheeft. Had ze wsl niet op gerekend... Op 't moment dat zij dag zegt, gaat haar hond in de aanval.
Pip reageert daarop... ik ben vergeten te zeggen dat ie dat niet mag doen... Gezien we dan toch al bijna terug aan de straat waren, heb ik ze aangelijnd gehouden.
Eénmaal thuis staat ie als eerste aan de voordeur - Pharosje is nog nooit de grote baas geweest, dus hij laat die dat doen.
Eerst Pharos afgelijnd, daarna Pip en dan moet ie wachten tot de voordeur open is, want hij zou durven zijn voorpoten tegen de deur planten om 'rap' binnen te geraken.
En dan gaat ie altijd aan de garagedeur staan, omdat ie weet dat z'n speeltjes zich daar bevinden.
Echter ga ik vandaag stofzuigen... en speel ik intussen wel wat.

08/03/'18 - Fifi

Nadat we ca een half uurtje hebben stof gezogen en gespeeld - daar lijkt hij meer vermoeid van dan dat ik gewoon met hem speel - ben ik vertrokken om Nuka op te halen bij haar thuis.
Pip vind het nog altijd maar niets dat ze 'zomaar' in de wagen komt gesprongen. Eénmaal erin mag ze er wel in blijven en jaagt hij haar ook niet weg van haar vaste stek. Ik vraag mij af of ze de schuine ligplaats zou missen. In de nieuwe wagen ligt alles plat.

Aangekomen aan de startplaats, zat Els me al op te wachten. Elbee keek maar raar naar dat nieuw vehikel ... Mijn honden stonden achter me te blaffen en ik heb hen tot stilte aangemaand.
Fifi is de 4de hond van Els en deze kent Pip nog niet. Ze is een poosje loops geweest... geen probleem voor Pip, want die is gecastreerd, maar wel voor Pharos... dus werd ze even van de donderdagwandeling gebannen.

Pip wou haar begroeten, draaide rondjes om haar heen, bekeek haar met een laaghoudend hoofd, maar uiteindelijk heeft ie niets gedaan waar je van kan zeggen dat er gevaar was.
Op de wandeling heb ik hem één maal aangelijnd, toen ik besefte dat we een mestveld passeerde. 'Pip kom hier' werkte niet, maar de 'Pip, snoepje' wel :lol:
Ergens onderweg was een vijver en in die vijver lag een bal. Hij wou erheen... 't water staat niet hoog, er was veel slijk... Tot kniediep ging hij... en ipv witte poten werden dat al snel grijs-zwarte poten :lol: Gelukkig hadden we verderop nog een beekje. Erin gaan? "vergeet het jong" Dat water ging blijkbaar te snel vooruit. Met zijn voorpoten ging ie er lichtjes in en ik heb hem een licht duwtje gegeven, zodat hij de stok kon pakken die ik erin had gegooid. Aan de andere kant ging ie eruit... maar terugkeren...? Eigenlijk had ie gewoon om moeten gaan, maar dat leek ie niet te snappen. In de beek lagen er al een hoop takken, samengeperst door de snelheid van het water. Het leek wel een bruggetje... en dat zal Pip ook gedacht hebben. Hij zal zich een hoedje hebben geschrokken toen ie erop wou gaan staan en alle takken gewoon verder stroomden.

Verder onderweg wou Pharos met hem spelen, maar hij had een stok gevonden en dat was interessanter dan zijn broer... dus niet gespeeld. Pharos deed bij hem, wat hij altijd met Chucky deed. Rakelings langs hem lopen, maar zoals al gezegd: Pip had geen interesse.
Onderweg nog een hondje gezien. Pharos moest die dag gaan zeggen en blijkbaar was Pip met hem meegelopen. Ik weet niet echt of er iets aan de hand is geweest. Heb de man niet horen brullen en ik heb ook geen gegrom gehoord, dus we gaan er maar vanuit dat er geen problemen waren.

Foto's wandeling:

Toen ie dacht dat het een bruggetje was

« Laatst bewerkt op: maart 09, 2018, 01:12:44 am door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #132 Gepost op: maart 10, 2018, 00:36:13 am »
09/03/'18 - selfie

Eigenlijk had ik niet de bedoeling om een langere toer te doen, maar er was iemand zijn Bouvier aan het uitlaten en ik had geen zin de mijne aan te lijnen en die mens te gaan storen.
Dus wandelde ik verder.

Pip vond eerst nog een hebbedingetje

Gans de weg niemand tegengekomen...

Dan een Selfie genomen  :hartje: :hihi:

Maar hij had eerst een stukje boom gevonden en hield dat in zijn mond. Ik vroeg 'm dat te lossen... Net zoals bij zijn speeltje, werd dat een njet. Vanaf je te dichtbij komt met je handen, zijn je handen concurrentie en wil ie langs geen kanten lossen... ook niet als je met een snoepje staat te zwaaien. Hij ging liggen en ik zei dat ie moest zitten, trok 'm omhoog aan zijn tuigje - hij gromde - uiteindelijk te zitten gekregen en toen liet ie 't zelf vallen en zo kon ik de selfie alsnog nemen :D

Daarna via straat teruggekeerd naar de Keygnaert en ze daar nog eens laten loslopen.

We waren terug thuis rond 11u00.

09/03/'18 - grasplein

Na mijn middagmaal ben ik eerst met Pip naar buiten getrokken om op het grasveld aan de ingang van de wijk, met een werpring te gaan spelen. Bij Pip hoef je jezelf eigenlijk niet te vermoeien. Gewoon blijven staan en hij smijt zijn speeltje voor je voeten neer. Toen ie moe werd, liet ie 't speeltje vallen. Amai, ik heb hem eens moe gekregen :tong:
via de tuin - waar hij meteen een pot vol regenwater aanviel - terug naar binnen. Daarna nog eens gaan spelen met Pharos, maar daar heb je wat meer aanmoediging nodig, dus ben je zelf ook wat meer in actie :lol:

09/03/'18 - Hoogveld

De laatste keer dat ik hier ben geweest, was Chucky nog mee... dus nee, Pip is hier nog nooit geweest.
Aangenaam toertje gedaan.
BIj het begin van de route besloot Nuka hem mee te tronen naar een 'lekker' plekje  :grrr: waardoor ik hem moest gaan wegjagen... Nuka was al uit zichzelf vertrokken.
Rest van de route was goed. - Kwamen een kersvers nieuw bankje tegen. Efkes testen :D

Kwamen ganzen tegen

paar maal gezegd dat ie 'hier' moest blijven, maar echt aanstalten maken deed ie niet

Eigenlijk had ik daar een stok willen smijten, maar met dat die ganzen er zaten heb ik 't maar zo gelaten.

We vonden een andere poel

Daarna ben ik nog even Nuka kwijtgeweest. Ik was afgedraaid naar links en alledrie waren ze rechtdoor gelopen. Pharos kwam als eerste terug, daarna Pip... en dan had Nuka moeten terugkeren... Maar ze vond het zo plezant aan de andere kant dat mijn stem geen nut had. Toen ik haar zag, liet ik de honden zitten en 'blijven'. Maar éénmaal buiten het zicht komt Pip toch achter. Ik heb hem opnieuw doen zitten... en pas bij de 3de maal 'blijven' is hij toch efkes blijven zitten. Voldoende lang tot ik zei dat ie nu wel mocht gaan.

Vandaag geen etablissement gedaan. Wel een paar maal alleen in de wagen gebleven, altijd héél enthousiast als ik terug kom :D
Allebei strelen. Eerst Pharos, dan Pip...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #133 Gepost op: maart 12, 2018, 14:16:55 pm »
10/03/'18 - Ochtendgrom

Terwijl ik de jonge hondjes buitenliet, zodat ze hun stoom - naar intussen dagelijkse traditie - konden aflaten, was ik binnen met nog wat dingen bezig. Plotseling hoorde ik een jank, gevolgd door knappende tanden... Ik vermoed dat Pharos iets heeft willen doen (tijdens het spel) dat Pip niet aanstond en Pip heeft er negatief op gereageerd. Ik meteen naar buiten om ook negatief te reageren... Pip naar binnen... richting Hans en ik roep: 'ge moet hem niet teveel strelen wi...'

Rond 9u30 een wandelingetje gemaakt en daarna gespeeld. Wordt een vaste routine. Was in huis dus vooral zoekspelletjes

10/03/'18 - Hooggoed

In de namiddag besloot ik een wandeling te gaan maken in het Aalterse Hooggoed - redelijk groot bos en het is er kalm. Het was a aan het regenen bij ons, maar daar had ik nog geen spetters waargenomen. Pas wanneer ik het vriendelijke koppel heb gedwarst voelde ik ze neerdalen.
Ik had m'n 3 honden doen zitten en de dame zei: 'amai zo braaf' en ik zeg dan altijd: 'als ze niet braaf zijn, mogen ze niet los hé' Daarna nog wat gekeuveld. Pip en Pharos gingen snuffelen aan de mensen. De man had een pet op en dan moest Pharos toch weer blaffen. Ik zeg dat het van de 'klak' is... " 't Is misschien van de paraplu of we hebben onze handen ergens verkeerd gedraaid" zegt de vrouw. Tis precies of ze wilden dat het niet van de pet was  :hihi:
In het terugkeren ben ik ze nog eens tegengekomen. Deze maal heb ik de hondjes laten lopen. Ze vroegen vanwaar ik was en zij dan 'het is toch ook mooi wandelen in Oostende?' waarop ik zei: 'Ja, maar altijd hetzelfde wordt saai' :lol:

'Ik kan er niet bij baasje'

Denken dat het veel te diep is...

blijkbaar toch niet :tong:

Voila, te pakken :D

Nuka ging uit zichzelf ervoor gaan zitten :D

Zondag 11/03/'18

Niet echt wat te melden. Baasje (ik) ligt in de lappenmand en kan geen vin verroeren... Er valt dus weinig te melden. Hans is gaan wandelen met de honden (en dat is aangelijnd) en verder is er bitter weinig gebeurd ten huize P2 en C1  :hihi:

12/03/'18 - K3

"Ga jij naar buiten met de hondjes?" zegt Hans nadat hij van zichzelf merkt dat ie mijn bacteriën heeft overgekregen  :mrgreen:
Om 10u06 naar buiten, samen met Opa Chucky. Hij zag het wel zitten om nog eens met de 2 jongste naar buiten te gaan.
Niemand tegen gekomen, das 't leukste eigenlijk, zeker als je met opa op stap bent.

Nadat we thuis zijn gekomen, heb ik Pip nog wat laten wachten en zijn we dan begonnen met een piep-bal in de woning zelf... om mezelf dan maar om te kleden, zijn flosse te nemen en naar het grasplein te gaan waar hij zich moe heeft gespeeld.  :thumbs:

Intussen hebben de broers alweer gespeeld in huis... als ze zich gaan vervelen... :D Dat kon Pharos vroeger niet he, dus lag ie 'verplicht' in zijn mand te luieren...  :hihi:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #134 Gepost op: maart 12, 2018, 18:15:35 pm »
Ja als het hun niet aan staat dan laten ze het weten é, Pharos is misschien een beetje ruw geweest tegen Pip en dat stond hem niet aan  :kweetni: