Auteur Topic: Café 2018 - De Leutigoards  (gelezen 13763 keer)

Offline viviane

• Blaffertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Café 2018 - De Leutigoards
« Reactie #1080 Gepost op: september 28, 2018, 17:24:45 pm »
De mensen zeggen wel stom kieken maar dat is dus niet waar é Els  :hihi:
Gisteren met Kómee naar Blankenberge geweest met de Tram, was dat een soepe, als die tram toe komt vliegen die mensen daar naar toe ze laten de mensen die willen afstappen nog niet eens de mogelijkheid om dat te doen niks van een beetje orde en discipline, ze vliegen dan ook naar die zit banken en als er dan een oud mensje op stapt dan kijken ze naar elkaar wie er plaats zal maken, nee tram en bus is niets voor mij krijg het er benauwd op, we zijn dan naar het serpentarium  gaan kijken en heb een slang mogen vast houden dat was wel leuk en macht dat die beestjes hebben als ze zich voort bewegen, dan een wandeling naar de pier en er na iets in zo een strand bar gaan drinken, was 18 uur als ik terug thuis was, we hebben het getroffen met het weer was heerlijk, deze namiddag koffie gaan drinken met de mensen van de Engelse les, heb mijn hondje niet veel gezien de laatste dagen maar het gaat beteren moet tot volgende week donderdag niet weg kan hem dan eens goed verwennen
Nog een prettige avond en een leuk weekend allemaal  :waved:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #1081 Gepost op: september 29, 2018, 16:58:19 pm »
 :zwaai: :zwaai:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #1082 Gepost op: september 30, 2018, 13:59:11 pm »
dus ge kunt nog een slang in huis houden Viviane :lol:

ja, die tram en bus, das ook niets voor mij. Ik hou niet zo van drukte...

Goedemiddag iedereen :waved:

Beetje gewandeld de afgelopen dagen en mss vanavond wat foto'tjes zetten, moet nog 2 tracks erop zetten...

Agility was wat meer in slow-motion... dat poppeke is alweer uit de mode precies. En mss eens kijken voor meer geurende snoep ipv droge koekjes.

Tis mooi weer, snel nog 'n toerke zoeken voor in de late namiddag.

Morgen naar een nieuwe plaats 14d... tot hopelijk mevr Vereecke terug naar huis komt. Ze zit nu in een kortverblijf, had haar bekkenbodem gebroken. Te vroeg terug naar huis gestuurd, heeft dan teveel pijnstillers genomen...

en ik heb dan al m'n maandagen dak kon in verlof opgenomen. 'k Heb nu nog 2d over. 1 voor op 't eind van 't jaar, op de vrijdag en mss de andere op maandag 24/12... zal nog zien.

Volgend jaar sowieso minder verlof, want ik werk minder dan verleden jaar...
Ik kan - als ik dat wil - gewoon weer in ziekenverlof gaan ook. Eigenlijk klopt dat toch niet vind ik, dat je dat "zomaar" kan

en waar ik me ook aan stoor. In dat progressief gedoe staat er ergens: 'je moet naar de arbeidsgeneesheer en in samenspraak met hem kan je kijken of je huidig beroep nog voldoet aan wat je kan. De VDAB zal je begeleiden in het vinden van ander werk"

en als je dan de VDAB contacteert wordt je naar vanalles verwezen (loopbaanbegeleiding...) en zegt die: 'het zal inderdaad moeilijk gaan om een contract van pakweg 28u af te sluiten als je er maar 12 gaat werken"

dat wist ik dus al... ik wil weten of de VDAB daarbij gaat helpen om mij aan ander werk te helpen.

Allemaal goed en wel hun nieuwe systemen...

En Els: hoe noemt de kip?  Slimpie?  :hihi:

ivm Pharos: hij doet dat nog naar honden hoor... Frodo is niet de enige.

Op de speelzone eergisteren: gromgrom naar een pas binnengekomen hond... samen met Pip erheen. De vrouw wandelt verder, Pharos komt terug naar mij... 4min later ziet hij die mevrouw hélemaal in de verte staan en hij ziet die hond en ik zeg: "ga je naar 't hondje?" en zoef weg is ie... ze hebben elkaar besnuffeld, Pharos heel braaf.

tja.

als Frodo groter is, zal dat wel meevallen  :wink: en uiteindelijk is dat enkel een grom en een wegjaag, geen bijten hé.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #1083 Gepost op: oktober 01, 2018, 17:21:05 pm »
Wat die slang betreft er is in de tijd sprake geweest van een terrarium mijn man en ik vonden dat wel een idee en ik zeker toen de schoonmoeder zei dat ze dan niet meer bij ons op bezoek komen, we hebben het dan maar niet gedaan ik kon het niet over mijn hart krijgen om levende muizen of andere levende dieren te voederen dat ging bij mij te ver, maar ik zie dat wel graag
Toen Carrefour reorganiseerde en ik met prepensioen moest gaan moest ik ook naar de VDAB om te vragen of ik dop gerechtig was, die vent heeft een hele boel papieren geraadpleegd en weg en weer gelopen en als puntje bij paaltje kwam wist ik even veel bij het weg gaan als bij het binnen komen niets dus,
Al bericht gehad van Kómee donderdag gaan we naar de Mercator en de Amadine, normaal gingen we appelen en peren plukken maar het program is weer veranderd  :hihi:
Zo dat was het dan weer meer weet ik niet voor vandaag  :waved:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #1084 Gepost op: oktober 02, 2018, 08:16:07 am »
Goeiemorgen  :zwaai:

Ik zou dat ook niet kunnen Viviane, levende dieren voeren  :? 

Gisterennamiddag op bezoek geweest aan zee, ben met mijn vader toch even naar de dijk gereden maar het was te veel wind en teveel zand  :doh: Wel wat jammer... Daarna als de weerlicht terug richting binnenland, onderweg Dirk opgeladen om op tijd op de vergadering van de hs te zijn - achteraf gezien een beetje dom want veel belangrijks is daar niet gezegd.

Vandaag hopelijk een rustigere dag.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #1085 Gepost op: oktober 02, 2018, 13:18:20 pm »
vergaderingen zijn altijd belangrijk :wink:

Goedemiddag :waved:

kga ne keer een bepijlde route doen... de laatste keer dat ik er heen wou, dateert van 2013... want ik wou Dixie mee hebben. 't Is toen niet doorgegaan omdat alles onder water stond.

Roesbrugge, dode ijzer.

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #1086 Gepost op: oktober 02, 2018, 17:33:01 pm »
Goeienavond,
Zoon is deze namiddag na zijn werk binnen gesprongen, was blij het was alweer een eind geleden dat hij nog geweest was,hij is in het weekend naar Fackt in gent geweest, verkleed in een of ander strip figuur maar hij maakt zijn outfit wel volledig zelf ook het naaiwerk  :hihi: en dat hij vroeger toen hij nog thuis was in niets handig was zo zie je maar wat zelfstandig zijn allemaal doet met een mens  :hihi:
Nog een prettige avond en tot later  :waved:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #1087 Gepost op: oktober 03, 2018, 16:48:14 pm »
 :zwaai:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #1088 Gepost op: oktober 03, 2018, 22:25:55 pm »
Op Woensdag is dat werken, eten, wandelen... dan heb ik weinig tijd om online te komen... dus wordt dat 's avonds :wink:

we zijn naar Beselare geweest en iedereen was lovend over de wandeling. Dat maakt me toch wel blij...

ik zeg soms dat ik eens een straatwandeling ga doen... maar dat doe ik eigenlijk al genoeg tijdens verkenningen...

We gaan eens de track online smijten, zoals beloofd...

En naar Els een berichtje sturen met waar we morgen gaan wandelen. Ze wil nog ne keer mee :tong: kwestie van ontstressen met zo'n pup in huis vermoed ik :D

Goedenavond iedereen :waved:

morgen geven ze ca 19 graden, maar dat zijn herfstgraden hé, dat voelt aan als 15 graden :lol:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #1089 Gepost op: oktober 03, 2018, 22:48:45 pm »
Goeienavond  :zwaai:

Mijn wandeling van vandaag is ook meegevallen, leuk stukje van natuurpunt en dan nog veel mij onbekende veldwegen, ligt nochtans maar op 5 km van mijn deur  :fluit:  Zonnebeke was te ver hé.

Van de pup krijg ik geen stress hoor - maar al de rest  :doh: :lol: 

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #1090 Gepost op: oktober 03, 2018, 23:02:57 pm »
en dan zeg je dat er niets te wandelen is in je woonomgeving :tong:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #1091 Gepost op: oktober 05, 2018, 16:53:00 pm »
 :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #1092 Gepost op: oktober 05, 2018, 22:40:31 pm »
Werelddierendag, de hondjes van Els op de wandeling geplezierd met een snoepje en intussen die van mij (en Nuka natuurlijk) ook.

Zo hebben ze al meegeprofiteerd op de wandeling van woensdag, dan op donderdag en vandaag nog eens, want ben met Nelah ook gaan wandelen...
Was eigenlijk van plan een gewone wandeling te doen, maar ze vroeg om te gaan stappen en dat hebben we gedaan... 6km, maar er 'lang' over gedaan... 't moet er maar zo plezant niet zijn :D

Jammer dat het 'uit de weg' ligt dat wandelingske... anders kon Els ook nog eens mee ...

Goedenavond allemaal :waved:

morgen gaan we Pip eens deftig onder handen nemen... die ene knoop uit zijn staart en die 2 onder zijn oren moet er ook uit. We gaan er een gewoonte moeten van maken van dat ca elke week of om de 14d te doen, want anders wordt het te erg. Ik heb al zitten denken om hem zo'n lampekap aan te doen :hihi: dan kan hij zich niet omdraaien om te happen...

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #1093 Gepost op: oktober 06, 2018, 08:11:46 am »
goeiemorgen allemaal, fijn weekend en geniet van het mooie weer vandaag, morgen zal het naar 't schijnt veel minder zijn  :waved:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #1094 Gepost op: oktober 06, 2018, 08:13:23 am »
Goeiemorgen  :zwaai:

Het is inderdaad schitterend weer, ik wou gaan nevelwandelen maar er was geen nevel  :hihi:

Ivm Pip, desnoods een muilbandje hé, het lijkt nergens op maar een hond helemaal in de klit ook niet. Maar eerst met de pot koeken en de schaar maar proberen zeker (dwars inknippen - geen stukken eraf natuurlijk). Ik moet Elbee ook doen, sinds die gecastreerd is klit dat haar ook veel makkelijker, vooral op de plaatsen waar zijn tuigje wrijft, dus dat tuigje ga ik maar afschaffen op vlak terrein.