Auteur Topic: Chucky - kooikerhondje  (Read 23634 times)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #15 Gepost op: Maart 29, 2017, 14:21:25 pm »
Wat ie ook al 'n poosje doet...

Hans heeft in zijn bureau een kleine vuilnisemmerke staan en als hij het deksel niet goed genoeg dicht heeft gedaan, gaat Chucky daar es effe in gaan wroeten. Er zitten daar papierkes in van snoepgoed enzo en dan trekt ie de ganse vuilnisemmer om... tis geen zo'n grote, maarja... dan ligt dat daar... en papier knabbelt goed eh :tong:

 :hihi:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline rita

  • Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
  • *****
  • Berichten: 2,828
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #16 Gepost op: Maart 29, 2017, 14:36:08 pm »
als da manneke da al nie meer mag doen op zijn leeftijd  :hihi:

hans moet maar beter opletten  :knuppel:

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #17 Gepost op: Juni 22, 2017, 00:23:01 am »
21/06/'17

Vanwege de intense hitte is Chucky niet in zijn element... blijkbaar is het zo erg dat hij op de avondwandeling een zwempje heeft gedaan... Iets wat al lang geleden is... Ik stond er eerst echt van verbaasd, kon m'n ogen niet geloven... :joehoe:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline rita

  • Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
  • *****
  • Berichten: 2,828
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #18 Gepost op: Juni 22, 2017, 08:44:00 am »
 :joehoe: :joehoe:

Offline viviane

  • Ploeteraartje
  • *
  • Berichten: 1,684
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #19 Gepost op: Juni 22, 2017, 13:29:41 pm »
 :lol: :lol:

Offline Nathy

  • Wriemelkontje
  • *
  • Berichten: 487
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #20 Gepost op: Juni 26, 2017, 00:05:45 am »
 :klap: :klap: :klap: Chucky is superslim hé en dankzij baasje voor zijn leeftijd en slecht heupje, nog in goeie vorm  :thumbs: :thumbs: :thumbs:
 
Nathy

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #21 Gepost op: November 15, 2017, 22:29:16 pm »
Op de reis in den Eifel - 1ste volle week van september van het jaar 2017 (= 4 - 10/09) - hadden we gemerkt dat Chucky opfleurde... net alsof hij het daar 'herkende' van het jaar ervoor en dat vond ie leuk... trapje op, trapje af... wandelingetje zo, wandelingetje zus...

ivm stoelgang had ie zowat een vast patroon en konden we daarop afgaan.

De eerstvolgende week erna leek dat nog goed te gaan... maar daarna is hij langzaam beginnen aftakelen.

Als hij wil plassen is het intussen al volledig terug naar puppy.
Als hij een kakje wil doen, vermoed ik dat ie 't de helft van de tijd niet meer 'voelt' dat ie moet en valt het ter plaatse uit.
Het is precies alsof de stoelgang het moeilijkst ophoudbaar is, bij Dixie was dat ook het eerste wat niet meer lukte.
Gezien hij slechte heupen heeft, zakt ie al eens door zijn poten als hij zijn kakje wil doen... gelukkig is het zelden 'diarree-achtig' waardoor 't niet echt blijft plakken in zijn haar
We moeten dus toch al af en toe (vooral eigenlijk) zijn kakje 'opruimen' in huis...
Af en toe wankelt hij wat... logisch vanwege de heupen en uiteraard de leeftijd.
Hij sloft als een echt oud ventje doorheen het huis en slaapt héél lang... of hij nu met mij een toerke heeft gedaan of het was enkel met Hans
(wandelingen met Hans zijn korter)
Hij  hoorde sowieso al niet goed meer (en zijn zicht is ook achteruit gegaan) maar nu lijkt het intussen al soms eens voor te vallen dat hij wél hoort dat er iets wordt geroepen (of zijn naam of iets anders) maar hij hoort niet meer vanuit welke richting het komt...

ouderdomskwaaltjes  :?

Verder moet een vreemde nog altijd niet zomaar aan hem komen... hij bepaalt nog altijd wie hem mag strelen  :hihi: en op bepaalde punten is ie nog altijd de baas in huis.
Een week terug verbaasde hij me, dat ie toeliet dat Pharos het laatste kruimeltje van m'n handpalm mocht aflikken, terwijl Chucky hem zou afgesnauwd hebben... dus op bepaalde punten laat ie dat toch al afweten.


Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #22 Gepost op: Juni 04, 2018, 01:20:20 am »
Het is al een poos - op z'n minst een maand of 3 dat we Chucky helpen bij het opstaan... in 3 op de 4x lukt het hem niet alleen. Zijn achterhand is redelijk verzwakt en mede door zijn Heupdysplasie wordt het een probleem. De spieren gaan snel achteruit als je ouder wordt, vooral daar achteraan. Ze mogen nog zo sterk opgebouwd zijn. We hebben dat aan Dixie zaliger gemerkt.

Als hij wil opstaan, klappen we in onze handen vlak voor zijn ogen - omdat het gehoor en het zicht ook al sterk achteruit zijn gegaan. Dan weet ie 'ah, daar is hulp' en hij gaat al zelf naar boven met zijn voorpootjes, waarna wij hem ondersteunen (niet trekken) zodat hij het gevoel heeft dat er geholpen wordt.

ivm het plassen ging ie nog altijd naar buiten - dat leek ie nog altijd te voelen.
Het  :kakje: daarentegen gebeurt steeds vaker binnen. Hij voelt het waarschijnlijk niet meer... of niet op tijd en dan is het binnen. Soms smeuig en dan moeten we hem wassen.

Hij hijgt ook enorm, net een airco die aanslaat...

02/06/'18

vermoedelijk heeft Chucky zich mistrapt of hebben we hem ergens verkeerd recht geholpen. Hij mankte gisterenavond...

03/06/'18

Hans moest deze nacht opstaan om hem te helpen naar het toilet te gaan. Hij had al op zijn kussen gedaan - normaal plast hij niet binnen, maar omdat hij waarschijnlijk niet rechtgeraakte...
Hans heeft hem buitengelaten, hij heeft daar ook nog eens geplast. De  :kakje: lag binnen op het kussen (die hadden we sowieso al vol gelegd met handdoeken) en werd opgeruimd.

Sms'jes van Hans gedurende mijn periode dat ik niet thuis was:

Heb Chucky héél traagjes aan de keukendeur kunnen leggen, nadat ik hem naar buiten geleid had om een restant plasje te doen. Ligt nu te  wachten op zijn eten, wil niet drinken.

Hans heeft hem dan wat 'gefopt' door rijst met wat water te geven...

rond 20u00:
'Chucky naar buiten geholpen voor een plasje. Op dit moment kan hij niet recht uit zichzelf. Met hulp lukt, maar eerste moment heel rustig aan. Anders pijn en lukt niet.

---

Daarnet heb ik hem ook per ongeluk pijn gedaan toen ik hem recht wilde helpen...

- De volgende aftakeling is ingezet  :cry:


Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

  • Ploeteraartje
  • *
  • Berichten: 1,684
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chucky - kooikerhondje
« Reactie #23 Gepost op: Juni 05, 2018, 18:53:58 pm »
Arme Chucky  :knuff: :knuff: :knuff: