Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (Read 66888 times)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #180 Gepost op: April 30, 2018, 22:04:24 pm »
maandag 30/04/'18

Deze namiddag naar 2 'verborgen' speelzones geweest...
In de eerste vonden we een Duitse Herder, die na een tijd een beetje te 'wild' werd bevonden door Pip. 1x laten weten aan de hond. Die had het gesnapt, liet Pip met rust

In de tweede vonden we eerst niemand. Pip daarentegen vond het konijntje wel leuk, maar het konijntje was sneller weg dan dat Pip het kon inhalen :lol:
Na een poos kwam er iemand bij - met 2 honden. In het begin ging dat goed. Pharos speelde met de zwarte, terwijl Pip gewoon aan het snuffelen ging. Plots schoot de andere hond uit en in snelheid vluchtte Pip er vandoor. Pip kan dat ook, zo 'knappen'... maar hij was toch danig onder de indruk en kwam tegen me aan zitten... De pret was uit...

In de booterham kwam hij mijn aandacht vragen, toen hij na een poos stil geweest was, door met zijn voorpoten op mijn linkerknie te gaan staan en zijn ene poot uiteindelijk op mijn linkerarm te leggen. Gezien hij daarmee iets wil duidelijk maken aan Pharos, maak ik hem ook iets duidelijk door Pharos te strelen intussen.

Thuis gaan we eten. Zoals gewoonlijk likken de 2 broertjes mijn voeten en benen (tot aan de knie). Ofwel elk een voet, ofwel de één de voet en de ander het been... Maakt niet uit, lekker gezellig samen. Na het eten verhuis ik naar mijn laptopje in de woonkamer en gaat Pharos verder met de onderhoudswerken aan mijn voeten. Pip besluit ook nog mee te doen. Nadat ze gelikt hebben, gaan ze wat samen spelen achter me... Daarna herneemt Pharos de taak om mijn voetzool te likken en dan kwam Pip daar ook weer bij... En ineens... Vliegt Pip op Pharos  :eek: Ik trek Pip van Pharos af en Hans schiet uit zijn krammen tegen Pip, waarna hij hem naar z'n mand stuurt. Pharos komt in eerste instantie achter mij aan en ik kijk hem na of er meer is dan enkel speeksel in zijn haar. Er scheelt hem niets en daarna komt hij bij mij liggen en nu ligt ie in zijn mandje dicht bij Hans. Pip ligt nog steeds in zijn mand...

Fysisch is er geen schade, maar het is psychisch... ik vraag mij af of Pharos nog mijn voeten/benen zal likken, terwijl Pip erbij is...


Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #181 Gepost op: Mei 08, 2018, 02:06:16 am »
Dat (t)(b)enenlikken voor Pharos is onveranderd gebleven... oef

Hoe zit Pip in elkaar?

Pip houdt niet van snelheid, behalve als hij  het zelf doet :lol:
Pharos mag niet sneller dan hem vooruit gaan, want daar gaat ie op reageren.
Dat heeft als resultaat dat hij aangelijnd blijft als we 's avonds naar buiten gaan voordat Chucky gaat slapen.
Eén van de vorige keren heeft ie Pharos in de bil gepitst en dat vond ik (noch Pharos) fijn.

Nog zo'n voorbeeld is dat als Nuka snel loopt, gaat Pharos haar 'ook' berispen, zoals Pip bij Pharos doet...  Nu we Pip hebben, snap ik wat Pharos doet... voordien dacht ik altijd dat hij haar uitdaagde om te spelen. Pharos is hoger dan Nuka, dus mag ie Nuka aanmanen te kalmeren, blijkt het dus te zijn.
Maar Pip hoorde Pharos lawaai maken - draaide zijn hoofd en keerde zich naar Pharos om Pharos onder z'n voeten te geven.
Het gaat hem voor Pip niet zozeer om het feit dat Pharos dat bij Nuka doet, maar gewoon dat hij lawaai en beweging uitvoert wat Pip niet tof vind.

Koeien die meelopen in de weide naast het pad waar we lopen, vind ie ook niet fijn... ook weer 'wild' in zijn ogen en hij gaat ernaar blaffen. Liever dat hij enkel maar blaft (en probeert te verjagen vanaf de draad) dan dat hij er naartoe gaat... Hij is één keer in de weide gelopen naar een stilliggende koe - die bewoog dan - waarop hij terugkeerde naar het pad.

idem voor paarden die af komen gerend ...

Pip zegt nog altijd tegen Nuka - wanneer ze in de wagen springt - dat hij hoger is dan zij... éénmaal ze in de wagen zit, draait hij zich rond haar (of dat probeert ie toch, maar vanwege de kleine ruimte niet echt mogelijk), éénmaal hij dat ritueel is gepasseerd, laat hij haar voor de rest van de tijd met rust. Op de wandeling laat hij haar zelfs sneller lopen dan hij... straf toch. Een hond die niet bij hem in huis woont... die laat hij gerust.. Of hij voelt dat Nuka zich er weinig van aantrekt.  :kweetni:

Partners in crime is hij met Pharos. Een goed voorbeeld was gisteren op het terras. De man - J-P. - kwam dag zeggen. Pip heeft hem graag en deed in eerste instantie niets. Pharos, die altijd onder m'n stoel ligt, ziet enkel maar voeten... en hij ging aan het blaffen, waarop Pip vooruitschoot en J.P. onder z'n voeten wou geven. Als de weerga erop gereageerd en hem bij het tuigje gegrepen. Blijkbaar had ik daarbij wat haar mee, want hij piepte. 't Was niet met opzet... maar misschien leert ie het wel dat hij dat niet mag doen.

Partners in crime met Nuka door verder te gaan (op wandel) dan wat ik graag heb.

BIj het uit de wagen springen wil hij de eerste zijn, anders gromt hij naar de anderen als zij eerder eruit springen.
Er in springen vind ie blijkbaar niet erg als tweede...

Aan het water, gaat ie buiten zijn poten erin zetten, niet verder gaan. Hij doet dat alleen wanneer er op de velden plassen liggen...
Als iemand een stok gooit, anders dan ik, doet ie het normaal niet. Maar op de laatste woensdagwandeling wist een medewandelaar hem toch te activeren. De man riep de naam van Pip en gooide de stok weg.
Pip ging erachteraan.
Als pip de stok heeft, is het ZIJN stok, een andere hond mag hem niet komen afnemen.
(idem voor speelgoed maw)

daarop aansluitend: Als we laten 'voelen' dat we gaan stoppen met spelen en hij heeft de bal nog vast, gaat ie die niet lossen.
Terugkomend van de speelweide en hem de bal in de muil laten houden, is misschien leuk om te zien, maar als je dan aan de wagen bent... Moet je iets uit je mouw schudden zodat je die bal te pakken kan krijgen.

Op een wandeling kwamen we een koppel tegen waarvan de man een gooi-arm had. Pip dacht ten eerste al dat die gooi-arm een stok was, dus moesten we hem al duidelijk maken dat dat 'niets' was... en als de bal werd gegooid ging hij er als eerste achter. Gelukkig was die hond van de mensen dan weer niet bezitterig, waardoor het lukte op deze manier. Maar om de bal dan weer te geven, moest de man de andere bal uithalen.
Na een poos leek Pip het beu te zijn om de bal te halen... dus dat kwam zeker goed.

In het begin dat ik de 3 honden iets te snoepen gaf in de wagen, leek het te lukken om dat zo te doen. Intussen is Pip natuurlijk al helemaal thuis en al helemaal zichzelf.
Een vorige keer probeerde hij al het stukje van Pharos af te snoepen. Pharos was toen snel genoeg... De vorige keer (donderdag 03/05/'18) was Pharos niet snel genoeg en had Pip het te pakken. Ik probeerde het van hem af te nemen, maar hij loste langs geen kanten. Els heeft me toen geholpen, maar eigenlijk had ik 'm het 'nieuwe' snoep niet meteen mogen geven... Slechte punten voor mij. Pharos kon verder knabbelen...
We gaan daar op moeten trainen, want gisterenmorgen (07/05/'18) gaf ik elk een stukje brood en bij Pharos viel er een stuk op de grond, was Pip er als de kippen bij om het af te nemen.

Aan de andere kant heeft Pip natuurlijk ook goeie punten...  :hihi:

Hij kan héél lief zijn, wordt graag geaaid. Teken uithalen is geen probleem - iets wat wel belangrijk is ... Hij laat gemakkelijk takken uit zijn staart halen... behalve als ze rotsvast zitten, dat doet pijn, dan snap ik dat wel.
Hij speelt dolgraag met een speeltje of met een stok en als er iets van die stok vastzit aan z'n tanden ... dan is het niet zo erg om hem daar even bij te helpen.
Als hij onderweg iets vastneemt en je zegt LOS, laat hij dat redelijk snel vallen.
Hij luistert redelijk goed, al kan hij zijn oren wel eens dicht houden...
Hij rolde zich in 't begin vaker in bemestte velden, op dat vlak heb ik hem al kunnen 'bijleren' dat dat allemaal niet hoeft...










Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #182 Gepost op: Juni 19, 2018, 12:25:26 pm »
19/06/'18

Intussen zijn we al een paar maand verder...

Pip wordt niet graag gekamd, noch teken uitgehaald.

"Hij werd geborsteld" zei de eigenares mij...

om eerlijk te zijn heb ik er mijn twijfels over. Hij hapt echt naar m'n handen - om te bijten, niet om weg te jagen - als het hem echt niet aanstaat.

"Met snoepjes geven, a volonté" opperde Els eergisteren.

Neen, dat gaat dus ook niet... Hem eerst laten wennen aan het feit dat je hem op z'n buik mag strelen van langszij - mét snoepjes... en dan zo proberen op te bouwen dat hij toestaat dat je hem gaat kammen...
Hij heeft 2 klitten onder elke oor één... de eerste keer dat ik ging proberen weg te krijgen (uitplukken)... ja amai, zijn lippen meteen de hoogte in.
(dus die klitten zitten daar nog)

Idem met teken, die krijg je er langs geen kanten zelfstandig uit...

---

Als je een hond koopt, leer hem dan alles... ook de kam en de tekentang...  :zucht:

ALS Pip zou gehapt hebben naar het vriendje van de zoon, dan zal dat volgens mij met het haar te maken hebben gehad. Een poos geleden wou moeder een vlieg wegjagen van Pips bil en hij zal dat gezien hebben als 'gevaar, ze komt aan mijn haar' en hij hapte naar haar... met gevolg enkele tandafdrukken in haar hand.

ALS Pip al zou gehapt hebben in dat gezin van de maand december, dan ben ik er zeker van dat dat met z'n haar zal te maken hebben gehad.

Kon het vorige gezin (die hem gekocht heeft) dat niet zelf bedenken? Hebben zij dit nooit zelf voorgehad dat hij het niet toeliet?

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

  • AdviesRaad
  • Racertje
  • *****
  • Berichten: 11,483
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #183 Gepost op: Juni 20, 2018, 23:31:00 pm »
ik zou precies zo rap niet opgeven, elke dag wat oefenen en opbouwen  :kweetni:

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #184 Gepost op: Augustus 07, 2018, 00:26:16 am »
06/08/'18

Deze morgen naar de Keygnaert, waar Pip al elke warme dag een duik in het water heeft kunnen nemen.
Ik smijt de pop in het water, hij gaat erom. Normaal gezien, een stuk of 10x. Vandaag was het na 2x zo dat hij de pop niet had zien vliegen... na veel aanmoedigingen kreeg ik hem in het water en na veel geroep van 'daar Pip' kon hij hem vinden. Oef, dat was op het nippertje :lol: of hij was in het riet verdwenen.

Deze avond ga ik rond 23u altijd nog eens naar buiten met de hondjes. Allemaal geen probleem. Normaal gaat Pip eerst naar buiten, wantja... ondertussen heeft ie zich al omhoog gewerkt en is Pharos laagste in rang. Deze maal ging Pharos als eerste naar buiten. Pip deed niets, dus geen probleem. Daarna naar het gras waar Pharos altijd zijn toertje doet en Pip blijft gewoon wachten. We keren terug en de spullen die ik nog buiten had laten liggen (waaronder mijn ligmat) neem ik intussen mee naar binnen. Het is donker in de keuken en ik moet m'n ligmat even tegen de tafel zetten zodat ik het licht kan aansteken. Maar nog voor ik aan de schakelaar ben, vliegt Pip op Pharos. Veel kabaal in het donker en ik maak mij kwaad. Ik jaag woedend Pip de keuken uit, steek het licht aan en eis dat hij gaat liggen... Hij gaat zitten, hangend met zijn hoofd omlaag en ik merk dat wanneer ik m'n vinger naar de grond wijs, hij ineen krimpt. Na 5x eisen gaat ie eindelijk liggen. 't Probleem natuurlijk is altijd dat Pharos dan denkt dat het ook tegen hem is. Als ik zeg tegen Pip 'Blijven!' blijft ook Pharos staan.
't was net het moment van het snoepje geven. Pip laten liggen, Pharos naar z'n kussen. Pharos krijgt z'n dentastix, daarna Pip naar z'n mand.

Normaal gezien krijgt Pip altijd zijn dentastix als laatste... net zoals ik met de snoepjes ook voornamelijk doe, nog altijd eerst aan Pharos... Dat lijkt voor Pip geen probleem te zijn.
Ik hoop en ik denk het wel, dat Pip onder de indruk was van mijn optreden, want dat was uiteindelijk ook de bedoeling.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #185 Gepost op: Februari 16, 2019, 02:45:54 am »
Op dinsdag 12/02 is Pip voor de eerste maal naar de trimster geweest.

Nadat we al een jaar liepen te sukkelen met hem proberen te kammen... als wij hem wilden kammen, moesten we snoepjes geven en intussen de ander het werk uitvoeren. Snoepjes op, pret uit... alleen de staart konden we niet doen en na een poos zat er daar toch een redelijke klit in. Hij ging zitten of trok zijn staart in, waardoor we er niet bij konden.

Dus dan toch maar een trimster gezocht. Bij aankomst was hij niet echt op zijn gemak. Eerder angstig (wou van de tafel afspringen) en helemaal onder de indruk. Bijna zoals wij hem de eerste dagen bij ons kende. Ik moest Pip achterlaten... 'uit ervaring weet ik dat ze nerveuzer zijn als de eigenaar erbij blijft' zei ze. Al denk ik dat het eerder te maken heeft met het feit dat de trimster niet gewoon is van een eigenaar erbij te hebben, gezien ze het ook zo dienen aan te leren (eigenaarloos). Ergens in december had een leerling-trimster mij gevraagd of ze Pip mocht trimmen tijdens haar lessen en ik had haar uitgelegd hoe hij is. Misschien is dat de reden waarom ze geen data doorgaf dat ik er zou moeten zijn met pip in januari. Nu soit, bleek dus dat hij helemaal niet agressief is. Ja, hij trok wel eens een lip, maar de trimster (Els (niet van het forum)) was heel kordaat in haar optreden en hij liet het verder gewillig toe.

Heel blij was hij toen ik hem kwam ophalen... en we hadden terug onze Pip zoals hij was toen we hem kregen.

Woensdag 13 februari gingen we terug naar de dierenarts met hem. Ook alweer een jaar geleden. Toen zat hij nog in die fase van 'pas bij nieuwe eigenaren' en was ik van de veronderstelling dat hij nu z'n zelven zou zijn. Ook daar weer op de tafel geen fan. Hij stak z'n neus tussen m'n arm en romp (thv oksel) ter bescherming wellicht. Pharos deed dat vaak als pup. Toen hij eraf was, weer gewoon rondlopen. Voordat hij op de tafel moest (en Nuka erop stond) controleerde hij alles wat de dierenarts deed :D
Bleek dat de DA nog de spuit van Rabies moest geven, moest ik hem er terug opzetten, wat ie niet zo fijn vond. Eventjes gegromd, maar verder ook niets meer voorgevallen. Ook weer blij dat hij uit de zaal weg mocht :D


Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

  • Ploeteraartje
  • *
  • Berichten: 1,684
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #186 Gepost op: Februari 16, 2019, 18:59:08 pm »
Dat is goed gegaan tof zeg  :thumbs: :thumbs: