Auteur Topic: dorpspark-uitstapje  (gelezen 977 keer)

Online *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
dorpspark-uitstapje
« Gepost op: april 26, 2013, 16:37:01 pm »
Nadat we gisteren wat hadden gedronken op de hoek int centrum van Zedelgem, besluit ik met mijn 2 opa-honden nog ff naar het parkje te gaan achter het gemeentehuis van Zedelgem. Vroeger was het groter - en doorboorde het algemene pad beide zijdes... maar sinds het nieuwe gemeentehuis er staat, is er van die ene zijde geen sprake meer. Althans niet als een park, maar gewoon wat gras - met nu een stel paaslelie's ertussen.

Een skatende jonge gast onder de grote luifel van het reeds - gesloten gemeentehuis en wat verderop haal ik de halsbanden van hun hals weg en kunnen ze nog ff snuffelen. Het is te warm weer om grote toeren te gaan doen met Dixie en ondertussen is het al een aangename temperatuur onder de bomen. Gelukkig dat Natuurpunt hier de hand niet in heeft, of ze zouden de bijna eeuwenoude Japanse Kerselaar er zo uitwippen... Daarnet - voordat we wat gingen drinken - was het eigenlijk al de bedoeling geweest om hier ff heen te komen, maar een stel snotneuzen met ronkende bromfietsen en veel kabaal, weerhield mijn moeder daarvan... ik zou het trouwens ook niet doen. Niet uit angst, maar voor de hondjes. Dus was ze over het gras heen naar me toe gekomen.

Ik zei tegen m'n moeder dat m'n poepzakjes op waren en ik was vergeten er nieuwe in te steken... zegt ze dat zij er nog heeft en tijdens het drinken van een lekkere Ice-Tea van een voor mij onbekend merk, geeft ze haar zakjes... ik denk dat ze denkt dat Nuka metershoge kakjes legt, want het zijn zakjes voor een Deense Dog ofzo... :tong: Soit... ik kan ze wel gebruiken, want terwijl ik rond 20u in het parkje traag vooruitschuifel - zoals een opa-mens dat zou doen - placeert Chucky zijn poepje naar de grond gericht, met uitzicht op het kleine vijvertje. Ik neem het  :kakje: op met de lichtblauwe kakzak en wandel verder. Eén of ander viervoetig diertje steekt nog snel de weg over tussen vijver en struik en dan vind Chucky het interessant aan de enige picknicktafel in het park. Er vlak naast - of eigenlijk zit het wegje ertussen - staat een vuilnisbak.

7 plastiekjes waar ooit een ijscreempje in heeft gezeten lagen over de grond verspreid... nog wat papieren zakdoekjes ertussen gezwierd en op de bank zelf stond nog de doos waar die ijscreempjes uitgehaald geweest zijn...

:zucht:

Terwijl het vogeltje -waarvan ik een foto had genomen- z'n mooiste lied zingt, word je erop gewezen dat de mens toch eigenlijk een vuil 'dier' is...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline rita

• Snoepertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: dorpspark-uitstapje
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2013, 19:49:55 pm »
 de mens eigenlijk een vuil 'dier' is...

Mooie tekst .    En bovenstaande is helemaal waar .

Offline Xtreme Taz

• Verjaardagsbazin
  • knuffelaartje
    • Xtreme Nails
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2013, 22:47:13 pm »
 :thumbs: :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2013, 23:13:40 pm »
Ik wist niet eens dat er in Zedelgem zo'n dorpsparkje is  :hmm: :lol:

Toen we nog hiernaast woonden en dus met zicht op de dijk, zagen we ook vaak mensen blikjes of flessen wegwerpen, die kregen dan wel commentaar en ik ben zelfs eens met een fles achter ne pipo gefietst :mrgreen:
Er hangen vuilbakjes tegenwoordig, benieuwd hoe lang die het gaan volhouden.

Offline dafkapin

• Snoepertje
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2013, 15:15:27 pm »
als ik zie hoe de kinderen in school omgaan met vuilnis, hou ik mijn hart vast
wat je allemaal op de grond vind na een dag lesgeven  :eek:
daarom stop ik altijd 5 minuten vroeger, mogen ze nog 5 minuten hun puinhoop opruimen

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2013, 15:34:12 pm »
Citaat
de mens toch eigenlijk een vuil 'dier' is

Goed dat je "dier" tussen haakjes plaatst, want, dieren zorgen ervoor dat ze geen sporen nalaten. Mensen zijn te lui om hun vuilnis mee te nemen of op te ruimen . Iedere dag ben ik verbaasd over wat er hier allemaal op de stoep of in de goot te vinden is. Je bent nog maar goed klaar met opruimen of er ligt weeral iets . Om nog maar te zwijgen over al het zwerfvuil dat in zakken gedropt wordt . Heel veel jaren geleden werden er daarvoor al boetes gegeven in Duitsland . Daar was het ook proper . Moeten ze hier ook doen  . Mensen leren maar iets af als ze het in hun portemonnee voelen.
Enkele weken geleden stond er hier een volledige doos met zakken diepvriesfrieten . Het gewone vuil dat ik verwijder van de straat werp ik nog in mijn vuilniszak. Zo'n doos , dat vind ik erover. Ik heb gebeld naar de dienst milieu en ze zijn het ook komen ophalen . Maar goed, dat moet door iedereen betaald worden, ook door diegenen die wel hun eigen vuilnis opruimen en daar reeds zelf voor betalen .