Auteur Topic: Hond valt plots andere hond aan op training  (Read 6114 times)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline flower

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Hond valt plots andere hond aan op training
« Gepost op: Juni 12, 2016, 14:35:45 pm »
Vandaag een succesvolle training gehad op de school,
Toen de les gedaan was mochten we nog wat oefeningen doen op het plein als we wilden. Een meisje nam een speeltje en begon met haar hond te spelen. Ik stond zo n 2meter van haar tot haar hond die van mij opeens aanviel... Zonder reden, mijn hond fixeerde niet ofzo, gedroeg zich netjes.. We waren allebei verschoten, mijn hond vooral... Ze excuseerde zich dus dat was geen probleem alleen wil ik niet dat dit nog eens gebeurd... Ik ga het volgende keer melden aan de instructeur, ik was vandaag wat van mijn melk en heb dan gewoon het terrein verlaten en ben naar huis gegaan..
Ik vind het vreemd dat er honden zijn die zomaar aggreasief reageren? Hebben nog mensen dit al meegemaakt? Hij gromde zelf niet.. Vloog meteen naar de mijne en deed erg lelijk, ik denk als het enkele sec langer duurde hij gebeten had (gelukkig was dat meisje snel van reactie) en mijn hondje was ook achteraf niet bang van de andere honden gelukkig. Hij heeft daar juist nog gespeeld met een hondje toen ik ging wandelen dus dat zit wel goed

Offline Xtreme Taz

  • Grompot
  • **
  • Berichten: 23,659
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #1 Gepost op: Juni 12, 2016, 14:52:06 pm »
Met je hond spelen in een ander hond zijn buurt moet je nooit doen. Veel honden zijn nogal bezitterig op hun speeltje en een meter of 2 afstand van een andere hond is dan gewoon veel te dichtbij. Die hond heeft waarschijnlijk gewoon zijn speeltje willen veilig stellen.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline flower

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #2 Gepost op: Juni 12, 2016, 15:01:49 pm »
daar had ik nog niet aan gedacht, ik let daar nu idd ook wel op als ik met hem speel,
maar dan nog vind ik het vreemd als mijn hond geen enkele aanstalten maakt om mee te spelen,
niet eens in zijn richting keek zelfs, hij stond gewoon netjes naast me..
nuja, een hond valt nooit zomaar aan dacht ik maar daar leek het nu wel op,
ik ga het toch wel melden denk ik,
als dit nog eens zou voorvallen en het loopt slechter af..

Offline flower

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #3 Gepost op: Juni 12, 2016, 15:11:03 pm »
ja, ik zie het idd opnieuw voor mij,
en een hond met bvb baknijd vertoont ook aggressie als je nog maar in de buurt durft te komen van zijn bak,
het zal idd daarmee te maken gehad hebben, maar is dit dan iets dat moet gemeld worden of is dit 'normaal'?

Offline Xtreme Taz

  • Grompot
  • **
  • Berichten: 23,659
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #4 Gepost op: Juni 12, 2016, 17:29:27 pm »
Minimaal aan de geleider van de hond melden dat ze afstand genoeg moet nemen of wachten met spelen tot iedereen weg van het plein is. Instructeurs zouden dit normaal zowiezo moeten melden aan de leden. Ik heb zelfs al ooit op het plein gehad dat 2 honden met elkaar in de clinch gingen. 1ne was bij mij de losse volg aan het doen en 1ne van een andere klas op dik 30meter van ons af aan het apporteren. Die wat de losse volg doet ziet dat apportje en weg was ie. 2 Grote honden serieus in de clinch. Als ik nu zie dat er geapporteerd wordt in de andere groep, doe ik op een ander plein de losse volg.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline els

  • AdviesRaad
  • Racertje
  • *****
  • Berichten: 11,483
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #5 Gepost op: Juni 13, 2016, 00:57:22 am »
Spel is inderdaad een opwindingsfactor en dan doen ze al eens rare dingen...

Ik zou gewoon overleggen met de eigenaar van de hond. Met een uitvaller is te leven maar het vergt extra waakzaamheid.

En verder niet panikeren, honden gaan heus niet zo gemakkelijk echt vechten. Ik heb op een carrière van ondertussen 15 jaar 3 x per week hondenschool en wedstrijden slechts 1 serieus incident meegemaakt  :kweetni:

Offline flower

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #6 Gepost op: Juni 13, 2016, 08:50:59 am »
Bedankt voor de reacties   :D
Ik heb het met iemand erover gehad.
Ze vroeg of mijn hond nu iets had? Want we hadden elkaar daarna niet meer gezien.
Ze zei dat het goed was om te melden en dat ze de hond al meermaals al eens had zien knappen naar andere honden, maar nog nooit iemand mee gehad...
Dus het vraagt zeker extra oplettendheid. Hopelijk neemt ze t me niet kwalijk, maar ik ga het wel melden.
Dat speeltje zal idd zeker een rol gespeeld hebben hier.
Het is wel wat verschieten en ik ben soms een bezorgde hondenmama..  :hartje:

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #7 Gepost op: Juni 18, 2016, 02:08:42 am »
ik vind dat melden overbodig...

als ze weet dat haar hond het doet en ze doet er niets aan, dat je het dan meld...


Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Loki

  • Wriemelkontje
  • *
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #8 Gepost op: Juni 18, 2016, 16:22:42 pm »
Melden is je eigen beslissing maar heb je er al met de eigenares zélf over gesproken? Zowiezo zou ik het haar wel laten weten indien je het gemeld hebt om ruzies te vermijden.

Het kan zijn dat dit een éénmalig ongelukkig toeval was en indien het meerdere keren voorvalt dan kan je er de trainer inderdaad over aanspreken alhoewel die dan eigenlijk al zou moeten weten dat er met die hond en eigenares zoiets kan gebeuren en moeten zij mss werken aan de oorzaak.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline flower

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #9 Gepost op: Juni 20, 2016, 00:12:07 am »
 Welja, mss wat overbodig. Maat stel dat het nog een keer gebeurd, met mijn hond of een andere hond moet ik achteraf niet komen vertellen dat het niet de eerste keer was dat die hond dat deed, vooral omdat dat andere meisje zei hij al regelmatig naar andere honden geknapt had. Als het mijn hond zou zijn die dat deed zou ik het eigenlijk wel ergens begrijpelijk vinden dat mensen dat melden. Ik zou het ook niet doen om ruzie ge stoken naar mss kan de instructeur haar uitleg geven ivm spelen in het bijzijn van anderen bvb. Voor elke hond en cursist eigenlijk..

Offline Loki

  • Wriemelkontje
  • *
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond valt plots andere hond aan op training
« Reactie #10 Gepost op: Juni 20, 2016, 19:26:07 pm »
als het al meerdere keren is voorgevallen en die persoon zit in jou groep dan kan je mss eens in de groep smijten: gewoon veralgemen en vragen aan de instructeur wat je in zo'n geval moet doen  :winkt:
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."