Auteur Topic: Onze nieuwe pup Ozzy!  (gelezen 9992 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Onze nieuwe pup Ozzy!
« Reactie #30 Gepost op: februari 17, 2016, 22:31:29 pm »
normaal zou een bench zijn nest moeten zijn en hij maakt het daar niet vuil. Heb je geen doekje vanuit het nest mee gehad? Van Pharos lag dat daarin...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Andina

• Blaffertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: februari 18, 2016, 12:33:50 pm »
Leuk dat het al zo goed gaat met Ozzy en Milo.
Mooie puppewup!  :hartje:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #32 Gepost op: februari 18, 2016, 13:51:05 pm »
normaal zou een bench zijn nest moeten zijn en hij maakt het daar niet vuil. Heb je geen doekje vanuit het nest mee gehad? Van Pharos lag dat daarin...

Dat hebben wij in het begin met Loki ook gebruikt zodat het een beetje vertrouwd bleef. Op aanraden van de fokker ook van mij en Jurgen een versleten kledingstuk (of iets met je geur op) erbij gelegd zodat ze bij beide een veilig gevoel heeft. Ze heeft nooit liggen janken uit eenzaamheid.

@Milo: die kattenbak zou ik er persoonlijk wel uithalen. Uiteindelijk moet zijn bench/nest een slaapplaats worden. Meestal vervuilen ze hun nest niet (instinctief). Kattenkorrels zijn giftig voor honden dus wees hier voorzichtig mee! 
Hoe laat gaat hij naar zijn bench? Om de 2,30u opstaan om hem uit te laten vind ik wel wat veel. Wacht je tot hij het laat weten dat hij moet plassen of laat je hem er zowiezo uit? De 1ste 2 nachten heb ik beneden bij Loki geslapen en ik stond enkel op toen ze het aangaf. 1 jank was gewoon deurtje open, buitenlaten, plasje doen en terug in de bench. Zonder veel woorden (want anders maken ze er een gewente van als ze janken dat je hen aandacht geeft). De 3de nacht heeft ze maar 1 keer meer gejankt rond 3u en vanaf de 4de sliep ze door van 24u tot 7u. 
Een tip ivm dat slopen, geef hem een stokje of iets anders  om op de kauwen zodat hij z'n aandacht hierop vestigd. En overdag veel laten spelen met een simpel plastic flesje (waar de dop van verwijderd is). Dit waren zéér handige hulpmiddelen om het kauwgedrag van Loki te verplaatsen op iets waar ze mocht op kauwen. Nooit geen problemen gehad met de meubels of persoonlijke uitrusting.

Veel plezier met de nieuwe deugniet en tussen Milo en Ozzy komt dat wel goed. Ze moeten eerst wat wennen aan elkaar en dan zijn het vriendjes voor het leven. Ozzy wil nu dicht in de buurt van Milo blijven omdat hij voor de moment het dichtse komt bij zijn roedel die hij in het nest gewend was.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Nathy

• Kwijlbakske
  • **
« Reactie #33 Gepost op: februari 18, 2016, 18:34:20 pm »
Prachtige foto's, Tom ...
Ik vind de B's zo koddig als ze klein zijn ... het net of ze in een te grote mantel zitten ... al dat vel die er te veel is ... de rimpels  :hihi: :hartje:

Ik begrijp dat je heel gelukkig was als Milo en Ozzy zo een kwartiertje toch samen gespeeld hebben ... ja ze moeten echt aan elkaar wennen hé,
maar dat komt zeker goed, gelukkig is Milo een zacht karakter en braaf ... want kleine Ozzy zal wel proberen baasje te zijn van Jan en alleman (B hé  :winkt:)

Heel eerlijk, ik ben slechts 1 nacht beneden geslapen bij Lina toen ik haar in huis had gehaald.  Ze sliep en slaapt nog altijd in haar bench ...
geen kattenbak of iets anders in de bench ... wel inderdaad om middernacht maar gaan slapen en haar nog eens buitengelaten en dan om 6u was ik terug op om haar buiten te laten,
en dat lukt wonderwel heel goed ... ik herinner dat er af en toe wel een accidentje was, maar na 2 weekjes was dat volledig opgelost

Het zijn inderdaad slopers ... die lieve puppy-ogen vertellen nochtans iets helemaal anders hé  :rolleyes:
Ik had geluk dat Lina nooit aan de meubels gezeten heeft, maar in het eerste jaar heb ik toch wel enkele nieuwe kussen mogen kopen en eerlijk zelfs nu nog ... mag ik nog eens een nieuw kussensloop kopen voor de kussens van in de zetel ... dat zit ze er op te sjieken, terwijl ik bijvoorbeeld bezig ben (zoals nu) aan de computer ...
gewoon de aandacht dat ze willen opeisen hé

Maar geniet toch van die kleine leuke puppy-momentjes ... ze zijn zo schattig
Een hele dikke knuffel van ons en tot binnenkort  :winkt:

btw niet vergeten op tijd  :foto: te nemen hé  :tong:
Nathy

Offline Milootje

• Jankertje
« Reactie #34 Gepost op: februari 18, 2016, 20:36:07 pm »
Inderdaad Tim. Bij ons voorlaatste bezoek hadden we een klein fleece dekentje mee om in het nest te leggen. Dit hadden we terug mee samen met Ozzy en het ligt al heel de tijd in zijn bench. En niet gewassen natuurlijk... :winkt:

Loki: het zijn biologische kattenkorrels (dus ongevaarlijk) die we gebruiken.
Deze nacht was al een stuk beter want om 2 of 3u niet moeten opstaan. De eerste 2 nachten is er ook iemand in de zetel blijven slapen en inderdaad op dezelfde manier zoal u uitlegt. Dus om 24u gaan slapen en ik moet opstaan om 04u00, dan begint hij wat te janken dus even buiten laten. En rond 06u30 of 07u00 opstaan. We komen er wel! :winkt:  We merken wel: hoe meer hij speelt en ravot, hoe beter zijn rust in de nacht. En met dat hij nu ook al eens met Milo kan spelen is zeer positief natuurlijk!!! We spelen er natuurlijk ook zelf af en toe eens mee.
Als hij in wat verkeerds bijt bieden we direct een speeltje aan om in te bijten. Mogen ze al een kauwbeentje op die leeftijd?
Bedankt voor de vele tips!!! :klap:

Bedankt Andina!!! :hey:

Bedankt Nathy!!!
Ja, net alsof hun pyjama op de groei gekocht is! :hihi:
Inderdaad, zo klein en Ozzy is al op weg om de baas te worden van de 2!
De kattenbak gaan we binnenkort wel weghalen hoor maar omdat ze het zo gewend waren bij de fokker dachten we het ook even te doen. Het is wel meerdere malen per dag stofzuigen! :fluit:
Tot binnenkort Nathy en die :foto: is geen enkel probleem hoor! :winkt:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #35 Gepost op: februari 18, 2016, 21:49:20 pm »
Als hij in wat verkeerds bijt bieden we direct een speeltje aan om in te bijten. Mogen ze al een kauwbeentje op die leeftijd?

Je hebt van die kleine botjes speciaal voor Pups. Gewoon opletten dat ze het niet te snel inslikken. Pensstaafjes doen het goed bij pups. En je kan ook een verse tak van een struik/boom geven. Enkel geef je dit beter buiten want het laat veel rommel achter. Voordeel aan een verse tak is dat die niet splitterd en zo geen scherpe delen heeft waar de pup zich zeer aan kan doen. Eens naar de plaatselijke slager gaan en botjes vragen, je krijgt ze meestal gratis en voor niks en de honden zijn er super gelukkig mee.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Milootje

• Jankertje
« Reactie #36 Gepost op: februari 19, 2016, 20:56:53 pm »
Heel erg bedankt Loki !!! :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2016, 12:04:50 pm »
Zolang je het 'bijten' maar niet afleert, in die zin dat als hij z'n tandjes in je hand zet - en dat doet niet altijd pijn - je hem meteen 'NEE' toeroept.

Een hond tast af tot hoever hij mag gaan. Je mag pas 'NEE' of 'FOEI' roepen als het effectief pijn doet...

Op die manier leer je je hond de 'grens' te kennen, tot waar hij mag gaan.

Pharos doet dat nu nog altijd... in mijn arm (als ie bloot is) zijn tanden zetten, zonder dat ik daar pijn van heb. Het is precies alsof hij m'n arm als kauwbeen wil gebruiken  :hihi: en dan beseft van aja, tis ook waar... tis m'n baas dak vastheb'  :rofl:

Offline Nathy

• Kwijlbakske
  • **
« Reactie #38 Gepost op: februari 20, 2016, 19:33:51 pm »
Ik mocht deze namiddag Ozzy ontmoeten, samen met Milo. Uiteraard eerst Milo uit u dig begroet hé
Ozzy is zo knap  :hartje: :hartje: :hartje:
Maar een echte ... ja ... Basenji hé ... Het was echt superleuk om Milo en Ozzy samen te zien spelen
Ze doen het fantastisch samen  :banaantje:

En lagen ze samen te slapen in hun mand ... Zo schattig en lief ... Echte vriendjes voor het leven
Bij thuiskomst werd ik uiteraard uitbundig besnuffeld en bestudeerd door mijn meid ... en dan met haar rug naar me is ze op haar kussen gaan liggen  :rolleyes: Juffrouw gestoord omdat ik op een ander ben geweest hé  :hihi:

Dank je wel en tot later
Nathy

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #39 Gepost op: februari 20, 2016, 20:01:52 pm »
Ik mocht deze namiddag Ozzy ontmoeten, samen met Milo.

Gij gelukzakske  :winkt:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #40 Gepost op: februari 20, 2016, 20:51:21 pm »
en geen foto's? :knuppel:

Offline Nathy

• Kwijlbakske
  • **
« Reactie #41 Gepost op: februari 20, 2016, 20:55:08 pm »
Gij gelukzakske  :winkt:

Ja hé ... Het was genieten en ik was opnieuw verbaasd dat ze nog zo klein zijn, op foto lijkt Ozzy al veel groter. Maar hij wordt een echte hartendief  :joehoe:

en geen foto's? :knuppel:

Ah neen hé ... Knuffelen, kletsen en dan nog foto's lukken niet allemaal samen en Tom zorgt zowiezo voor mooie foto's  :winkt:
Nathy

Offline Milootje

• Jankertje
« Reactie #42 Gepost op: februari 20, 2016, 21:39:46 pm »
Nathy: Super bedankt voor uw bezoekje, het was echt gezellig en kom maar gerust nog eens af hoor...altijd welkom!!!! :knuffel:
           En blij dat Lina weeral bijgedraaid is! :winkt:

Tim: van het bijten in de handen (of elders) daar hebben we al voldoende ervaring mee! :thumbs:
       Onze Milo deed ook niets liever dan te bijten in de handen en iedere keer maar harder en harder.
       Tot ik de tip kreeg om hard Auw te roepen en me efkes van de pup te verwijderen. Zo had Milo het rap door want hij kreeg geen aandacht meer!
       Als troostprijs nog een foto van Ozzy Tim, hihi. :hey:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #43 Gepost op: februari 20, 2016, 22:39:27 pm »
Citaat
Onze Milo deed ook niets liever dan te bijten in de handen en iedere keer maar harder en harder.
       Tot ik de tip kreeg om hard Auw te roepen en me efkes van de pup te verwijderen. Zo had Milo het rap door want hij kreeg geen aandacht meer!

Je leest niet wat ik schrijf... :knuppel:

ENKEL wanneer de pup je pijn doet bij dat bijten mag je AUW roepen of nee of foei, maakt niet uit

Als hij je GEEN pijn doet met dat bijten, moet je niets zeggen - want dan doet hij toch niets fout? Het is de bedoeling dat je hond beseft tot hoever hij mag gaan.

de 'tip' waarvan je spreekt is van de jaren stilletjes... toen je nog op je hond moest meppen en het knietje mocht gebruiken om het opspringen af te leren...

Offline Milootje

• Jankertje
« Reactie #44 Gepost op: februari 20, 2016, 23:47:13 pm »
Tis eigenlijk zo dat ik wil bedoelen Tim maar ik ben gene krak om iets duidelijk neer te schrijven. :fluit:
En da meppen en het knietje doen we hier niet hoor, in geval je dit zich afvraagt! :winkt: