Auteur Topic: Hond niet in de zetel  (Read 6687 times)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Moozer

  • Snuifdooske
  • *****
  • Berichten: 7,156
  • Geslacht: Man
Hond niet in de zetel
« Gepost op: December 10, 2015, 00:30:34 am »
In navolging van deze topic: http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,11478.0.html

Onze honden mogen niet in de zetel. En toch is Zyta enorm vindingrijk om toch 's nachts in de zetel te kruipen om daar te slapen.
We hadden een 3zit en een 2zit en maar 1 salontafel die we in de grote zetel legden 's nachts. Zyta had dus nog de keuze voor de 2zit. Daar sliep ze zelden in. Wel in het kleinste vrije hoekje naast de salontafel.
Hoe vermijden jullie dat de hond(en) in de zetel kunnen?

Ik heb alvast iets gevonden (sedert gisteren nieuwe zetels): van die EHBO-dekens, goud- en zilverkleurig, in de zetel leggen. Rap open en rap dichtgeplooid om dan achter de zetel te stoppen. Zyta kroop niet meer in de zetel.

Offline Xtreme Taz

  • Grompot
  • **
  • Berichten: 23,659
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #1 Gepost op: December 10, 2015, 00:39:21 am »
 :thumbs: :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #2 Gepost op: December 10, 2015, 21:34:40 pm »
Alé XT, hoe vermijd jij dat je hondjes in de zetel kruipen? :tong:

Mijn hondjes doen dat niet... maar vroeger toen Nuka niet mocht, ging de stoel in de zetel  :hihi:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Xtreme Taz

  • Grompot
  • **
  • Berichten: 23,659
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #3 Gepost op: December 10, 2015, 23:47:41 pm »
Niet, mijn honden mogen gewoon op de bank.  :bleee: En zouden ze het niet mogen als ik niet thuis ben, dan zouden ze achter het hekje in de keuken zitten. Maar dat gaat hier nooit gebeuren. Achter het hekje is enkel als ik werk.
« Last Edit: December 10, 2015, 23:49:21 pm door Xtreme Taz »
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Loki

  • Wriemelkontje
  • *
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #4 Gepost op: December 11, 2015, 15:47:31 pm »
Bij ons mag ze ook niet in de zetel.
Vroeger als pup gewoon aangeleerd vanaf dat ze met haar voorpoten op de zetel kwam, zeggen 'terug' en ze keerde terug naar de grond. Volledig in de zetel mag ze nooit en dit weet ze ook. Als wij niet aanwezig zijn dan zit ze in de keuken afgescheiden met een hekje dus kan ze ook niet in de zetel.

Wel volg ik even dit topic aangezien onze nieuwe zetels zijn besteld (ja de oude zijn versleten  :tong:) en het dus ook uitkijken zal zijn wat miss gaat doen.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline flower

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #5 Gepost op: Februari 22, 2016, 15:14:21 pm »
Heel veel honden doen het als hun baasjes er niet zijn.
Een beetje zoals een poetsvrouw in een groot bedrijf haar eens in de stoel van haar grote baas zet
:-P
Zolang hij er uit gaat als jij er terug bent, zou ik het geen probleem vinden.
Wil je geen haar in je zetels, gebruik dan een rekje om de keuken af te zetten of een bench ofzo :-)
Dan moet je wel benchtraining doen

Offline Loki

  • Wriemelkontje
  • *
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #6 Gepost op: Februari 22, 2016, 16:30:31 pm »
Wil je geen haar in je zetels, gebruik dan een rekje om de keuken af te zetten of een bench ofzo :-)
Dan moet je wel benchtraining doen

Als wij niet aanwezig zijn dan sluiten wij inderdaad ook het hekje van de keuken zodat ze niet in de living kan. De nieuwe zetels zijn reeds aanwezig en ze heeft enkel eens goed alles gekeken en gesnoven en nu is het alsof ze er al jaren staan. Ze weet dat ze niet in de zetel mag en met de nieuwe doet ze dit ook niet.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #7 Gepost op: Februari 23, 2016, 19:37:32 pm »
Pharos mocht in de zetel van de B&B waar we in 't weekend geweest zijn en mijn moeder zei: "Né, nu maak je hem het gewoon voor thuis ook."

Thuis doet ie dat niet  :hmpf: :hihi:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Ilero

  • Slopertje
  • ****
  • Berichten: 10,666
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #8 Gepost op: Februari 24, 2016, 19:43:44 pm »
Sammy weet dat ze niet in de zetel mag maar wel op schoot sinds kort. En nu komt ze telkens vragen of ze mag. Maar als ik ze negeer dan gaat ze gewoon in haar mand liggen.

Offline flower

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hond niet in de zetel
« Reactie #9 Gepost op: Februari 27, 2016, 18:17:59 pm »
Sammy weet dat ze niet in de zetel mag maar wel op schoot sinds kort. En nu komt ze telkens vragen of ze mag. Maar als ik ze negeer dan gaat ze gewoon in haar mand liggen.

en jij kan dat lieve snoetje negeren?  :mrgreen:
daar zou ik al een slechte  voor zijn, vandaar we er niet mee beginnen haha  :roflol: