Auteur Topic: hond langs de weg  (gelezen 837 keer)

Offline marco_r

• Puppedup
  • *
hond langs de weg
« Gepost op: augustus 15, 2015, 20:54:51 pm »
Het is al de tweede keer op een maand tijd dat ik dit meemaak.

Een loslopende hond, of verloren hond, waarvoor ik dan stop omdat het beestje in gevaar is om omvergereden te worden. Maar ik weet totaal niet wat ik dan moet doen. Ik ben ze alle twee keer uit het oog verloren omdat ik nara de lokale politie zat te bellen. Kan iemand mij gerichte instructies geven , of een soort stappenplan om het dier toch uit die gevaarlijke situatie te halen.

Mvg
Marco,  :zucht:

Offline Tommelein

• Grommertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: hond langs de weg
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2015, 22:28:19 pm »
Dit vind ik eigenlijk wel een goede vraag. Zelf ook al meegemaakt, maar hoe benader je zo'n vreemde hond en hoe krijg je die mee om naar een veilige plek te brengen?
De hondjes lopen meestal weg.  :kweetni: Ben zo nog eens naar huis gereden om eten te halen maar dit hielp niet.

We belden dan naar de politie, maar die zeiden doodleuk dat ze daarvoor niet gingen komen.  :grrr:

Benieuwd naar de andere ervaringen.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Ouwe Rakker
  • Geslacht: Man
Re: hond langs de weg
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2015, 19:52:33 pm »
Als je hem al te pakken krijgt.

Zelf al 2x meegemaakt. In het tweede geval: kreeg die niet te pakken, wou ook niet komen... politie gebeld, maar die vinden dat geen prioriteit, dus dat duurt uren eer die komen... ik heb nog 'n uur nadien gewacht... intussen dat hondje de velden in. Geen politie gezien, zeiden nochtans dat ze 'aan 't komen waren' lol...

In het eerste geval hebben we onze dierenarts opgebeld. We hadden de hond vast, bij zijn bandje aan z'n kraag. Eerst overal nog rondgevraagd aan iedereen dat ik tegenkwam of ze de hond kenden... dat werd noppes.

Dierenarts heeft z'n chip gechecked en ons het adres gegeven en het telnummer van de vrouw. Die is hem komen ophalen en heeft ons uitbundig bedankt. Maar zei ze:' hij doet altijd een rondje in 't bos, maar deze maal wou hij niet meteen terugkomen en ik moest dringend weg, dus heb ik de deur moeten sluiten...' en zo kon ie niet naar binnen en is ie wellicht opnieuw gaan 'wandelen'... en twas dan dat wij hem vonden (een Border Collie)

ik zou dus de 'dierenarts' aanraden, die van jezelf... als dat kan.

die kan chippen lezen, als de hond tenminste gechipt is.

is 't een 'int zwarte' hond, dan best gewoon naar 't asiel en maar hopen dat de eigenaren daar komen navragen.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek