Auteur Topic: Trimmen  (gelezen 1042 keer)

Offline Pukkie

• Speelkontje
  • **
Trimmen
« Gepost op: april 17, 2015, 18:20:53 pm »
Hoi

Ik heb indertijd (2007-2008) de opleiding tot trimmer gevolgd via Syntra West te Kortrijk en mijn certificaat behaald.
Daarnaast heb ik ook een boel opleidingen gevolgd via Geert De Bolster, Pauwels Inge, Syntra, ...maar heb er eigenlijk nooit iets 'actiefs' mee gedaan (behalve dan toegepast op mijn eigen honden).
Nu kriebelt het terug om het trimmen eventueel terug op te nemen, maar de ganse opleiding opnieuw doen zie ik niet zitten.
Nu heb ik via het CVA een opleiding gevonden (weliswaar afstandsonderwijs) en heb ik via youtube al tal van filpjes over trimmen gevonden om toch weer eens een beeld te hebben van hoe alles moet gebeuren...
Ook zag ik via Specialgrooming.nl dat zij een vakopleiding organiseren, maar die is wel redelijk duur vind ik.
Heeft daar iemand reeds lessen gevolgd en wat vonden jullie ervan?
Denken jullie dat door stage te volgen men veel kan bijleren?
Alle tips zijn welkom

Bedoeling is niet om compleet full time zelfstandig te worden, maar misschien wel in bijberoep.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Trimmen
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2015, 18:55:01 pm »
Als je je cursus al gehad hebt denk ik dat het beter is om eens met een hondenkapster mee te draaien. Om te oefenen alleen kan je bij een asiel in de buurt gaan vragen om de hondjes gratis te voorzien van een verzorgde vacht en als ze geadopteerd worden dat de adoptanten een visitekaartje van je mee krijgen bvb. Denk dat je daar meer van leert dan van een cursus in jou geval.

Succes  :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.