Auteur Topic: Ezra,  (gelezen 1583 keer)

Offline Nathalie

• Speelkontje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Ezra,
« Gepost op: maart 07, 2015, 19:46:35 pm »
Door omstandigheden heb ik nu een nieuwe hond in mijn gezin. Ezra een Amerikaanse Stafford, nu is het wel genoeg, 6 honden is toch wel veel maar mijn hartje kon het niet laten om deze lieverd een nieuwe thuis te geven. Het beestje heeft al 2 eigenaars gehad in zijn jonge leven. Reden afstand, ze konden er geen weg mee?? Tja, een pup is nu eenmaal speels en je moet dat opvoeden. Jammer genoeg komt deze pup van de broodfok (ik ga geen namen noemen want dat mag wsl niet). Ze heeft Hongaarse papieren, dus dat zegt al genoeg. Ik ben onmiddellijk naar de dierenarts geweest omdat ik een vermoeden had dat de leeftijd niet klopte, mijn ervaring zei me dat dit hondje jonger was dan op de hongaarse papieren. En inderdaad, dat was ook zo. Ze zou volgens het boekje 5 maand zijn, maar ze is maar 4 maand. Conclusie, er is gefoefeld met de geboortedatum.
Ik heb dus actie ondernomen. Mailtje naar de 'broodfokker'. Daarna hebben ze me opgebeld met een ganse uitleg. Het kwam er op neer dat mijn dierenarts niet bekwaam genoeg is om de leeftijd correct te schatten! Nu ja, veel heb ik niet bereikt, ze gaven wel toe dat ze de meeste honden opkopen in Hongarije en Roemenie, maar ze garanderen dat alles in orde is.
Ik heb dus een mail gestuurd naar FOD, Gaia, Pin up pup (An Lemmens), Dierenwelzijn, enz. Ik heb van allen snel antwoord gekregen. Maar jammer genoeg is de wetgeving die er zogezegd wel is, niet 'waterdicht'. Onze minister van dierenwelzijn doet dus zijn werk nog niet zoals het hoort.
Maar al helpt het niet, ik kan het niet laten om actie te ondernemen. Er wordt teveel gefoefeld met fokkers, teefjes die in erbarmelijke toestanden leven, enkel om zoveel mogelijk nestjes te werpen.
Jammer genoeg heb ik nu onrechtstreeks een pup uit de broodfok, ondanks dat ik tegen broodfok ben!
Dit was zo beetje mijn verhaal van Ezra in een notendop  :D

« Laatst bewerkt op: maart 07, 2015, 19:49:24 pm door Nathalie »

Offline Tommelein

• Grommertje
Re: Ezra,
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2015, 19:56:03 pm »
Chapeau voor je inzet!

Het hondje heeft het alvast getroffen!

Ik walg van al die broodfokkers.  :puke: :cray: Goed dat je hen toch eens van antwoord diende!  :thumbs:

Hoe reageren je andere hondjes op het nieuwtje ?

:poot:

Offline Nathalie

• Speelkontje
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2015, 20:04:08 pm »
De andere honden reageren heel goed, en de katten ook :D
Dat is het voordeel als je opgevoede, geschoolde honden hebt  :lol:
Die aanvaarden haar in de roedel, mijn honden zijn sociaal opgevoed en niet gevaarlijk. Dus das wel een groot voordeel  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2015, 21:22:40 pm »
Citaat
(ik ga geen namen noemen want dat mag wsl niet

wij zijn een bescheiden hondenforum...

daarnaast... als er hier dan iemand komt lezen en die vind dat 'broodfok' overroepen is (want zo'n hondeneigenaren heb je ook  :zucht: ) maken we er ongewild reclame voor.

Als er iemand nieuwsgierig is ... van de actieve leden op het forum en ze pb'en je, kan je dat gerust zeggen. Leden waar een 0 bij staat... laat je maar zo :wink:

In ieder geval is deze al gered :wink: veel plezier met Ezra... op naar 7... want je zegt wel 'nu is het echt genoeg'... waarom dan geen 7de, ...  :hihi:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline rietje

• Blaffertje
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2015, 21:04:38 pm »
Twee baasjes had en nog maar een paar maandjes oud :zucht:

Gelukkig is het hondje bij jou terecht gekomen...

Zie ik daarachter jou Chineesje? Al zo groot geworden?

Veel plezier allemaal samen!  :thumbs:

Offline Nathalie

• Speelkontje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2015, 19:38:06 pm »
Bedankt! Ja, mijn 'chineesje' is al een ferme dame aan het worden. Op 8 weken woog ze 1,3 kg, nu op 5maand weegt ze 4 kg  :hihi: Ze komen allen zo goed overeen, dat maakt mij gelukkig  :hartje: