Auteur Topic: Wandelgedrag van een pup  (Read 3614 times)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marion

  • Snuffeltje
  • ****
  • Berichten: 138
  • Geslacht: Vrouw
Wandelgedrag van een pup
« Gepost op: Februari 03, 2015, 10:58:48 am »
Hallo iedereen,

even een vraag stellen, waar ik mij nu al een paar dagen suf over pieker:
Als ik met Noah ga wandelen, loopt die, zoals eerder al aangehaald tijdens de heenweg praktisch "onder" mijn voeten. Als ik aan de terugweg begin daarentegen, begint die op (voor hem) kruissnelheid meters voor mij uit te lopen.
Dat is niet alleen zo, als ik een gewone "aller-retour" doe maar ook als ik een normale rondweg ga, waar die eigenlijk niet echt kan weten, dat het al de terugweg is. Omdat die nog te jong is voor lange wandelingen, moet ik helaas meestal effectief heen en terug de zelfde weg doen en da's dan natuurlijk makkelijk voor de hond, om te weten, wanneer de terug weg begint  :wink:

Waar ik dus nu zit over te piekeren is, of ik uit dit gedrag moet besluiten, dat Noah niet graag wandelt  :kweetni:
Ik heb zoiets namelijk bij geen enkele van mijn vroegere honden ooit meegemaakt, integendeel !! Als het was om te wandelen, sprongen ze bijna een gat in de lucht en ze wisten van geen ophouden, zeker niet als ze volwassen waren. Niemand van mijn vroegere honden wilde ooit "vrijwillig" terug naar huis en hier eb ik de indruk, dat Noah, eens die denkt, dat wij terug naar huis gaan, volle gas geeft om toch maar zo snel mogelijk terug te zijn  :?

Of zoek ik het te ver ?
Heeft iemand zoiets al eens gehad ?

Groetjes uit de vrieskou  :zwaai:
« Last Edit: December 04, 2020, 15:58:23 pm door Hans »
Groetjes
Marion
----------
Het leven begint aan de andere kant van de wanhoop. (Jean-Paul Sartre)

Offline els

  • AdviesRaad
  • Racertje
  • *****
  • Berichten: 11,483
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wandelgedrag van een pup
« Reactie #1 Gepost op: Februari 03, 2015, 11:43:46 am »
Ja hoor, Wilma wou ook niet wandelen en keerde ook graag terug. Tenminste als ze alleen mee was, als ik een andere hond meenam was het veel minder opvallend.

Ik denk dat het vooral komt omdat ze zich thuis beter op hun gemak voelen, de wijde wereld zal nog wat onoverzichtelijk zijn van zo dicht bij de grond  :hihi:


Offline Marion

  • Snuffeltje
  • ****
  • Berichten: 138
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wandelgedrag van een pup
« Reactie #2 Gepost op: Februari 03, 2015, 11:53:43 am »
de wijde wereld zal nog wat onoverzichtelijk zijn van zo dicht bij de grond  :hihi:
Daar zit iets in, natuurlijk, alhoewel ik waarschijnlijk van geluk mag spreken, want ik ben tot hiertoe nog niets tegengekomen, waar die echt bang van was. Wat onzeker, ja en dan gaat die er bij zitten en wacht of er iets "verschrikkelijks" gebeurd. Blijft het verder rustig dan loopt die, weliswaar met een zeer lage staart, verder maar kijkt hij regelmatig eens om.
Met dat "ver" vooruit lopen, blijf ik, als hij naar mijn goesting te ver weg is, gewoon staan en dan loopt die niet alleen verder, maar komt even snel terug naar mij  :D
Groetjes
Marion
----------
Het leven begint aan de andere kant van de wanhoop. (Jean-Paul Sartre)

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re: Wandelgedrag van een pup
« Reactie #3 Gepost op: Februari 04, 2015, 22:46:43 pm »
en misschien is dat gedrag gelinkt aan 'na de wandeling krijg ik m'n eten'?

Bij Chucky (en die is bijna 13) hebben we dat voor... Ondanks dat ie graag wandelt (op zijn manier), gaat ie even graag terug naar huis omdat ie weet dat hij na z'n wandeling z'n voeding krijgt.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Marion

  • Snuffeltje
  • ****
  • Berichten: 138
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wandelgedrag van een pup
« Reactie #4 Gepost op: Februari 04, 2015, 22:55:50 pm »
en misschien is dat gedrag gelinkt aan 'na de wandeling krijg ik m'n eten'?
Eigenlijk niet echt, want hij eet 's ochtends rond 8 uur en pas daarna wandel ik (allez, da's meestal rond 9 uur). 's middags eet hij meestal ergens tussen 12h en 13h naar gelang hoe het uitkomt (meestal is dat tussen 12 en 12h30) en de namiddag wandeling komt er rond 14 uur aan. 's avonds wandel ik eigenlijk niet meer echt. Hij eet rond 18h - 18h30 en dan ga ik pas rond 22 uur nog eens even voor de nachtplas. Soms is dat ook pas 22h30 en dan blijft hij toch vrij goed slapen (euh, daar ging het nu niet over, hé  :mrgreen:).
Mij is ook opgevallen, dat hij vrij onzeker is, als het donker is.......
Omdat hij voor de nachtplas aan de leiband blijft kan hij wel niet in volle vaart naar huis sprinten  :wink:
Hij trekt dan wel vrij hard aan de lijn, waardoor dat terug komen heeeeeel lang duurt want als hij trekt, blijf ik staan  :fluit:
Groetjes
Marion
----------
Het leven begint aan de andere kant van de wanhoop. (Jean-Paul Sartre)

Offline Binno

  • Platsmoeltje
  • ***
  • Berichten: 4,379
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wandelgedrag van een pup
« Reactie #5 Gepost op: Februari 05, 2015, 09:52:33 am »
Ja hoor, Wilma wou ook niet wandelen en keerde ook graag terug. Tenminste als ze alleen mee was, als ik een andere hond meenam was het veel minder opvallend.

Ik denk dat het vooral komt omdat ze zich thuis beter op hun gemak voelen, de wijde wereld zal nog wat onoverzichtelijk zijn van zo dicht bij de grond  :hihi:
dat denkt ik dus ook