Auteur Topic: Artrose bij mijn boxer  (gelezen 2330 keer)

Offline Kees Jan

• Puppedup
  • *
Artrose bij mijn boxer
« Gepost op: juni 03, 2014, 21:35:33 pm »
Mijn Boxer van 10 jaar oud komt laatste tijd steeds moeilijker overeind. Nu heeft mijn dierenarts artrose geconstateerd en pijnstillers meegegeven. Heeft iemand nog ervaring met andere middelen. ik zie een beetje op tegen de rest van zijn leven medicijnen ingeven.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Artrose bij mijn boxer
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2014, 22:57:20 pm »
Ik zou hier eens langs gaan: http://www.hetwaterhof.com/index.asp
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Kees Jan

• Puppedup
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2014, 11:47:30 am »
Interessante site! Heb ook wat research gedaan. Ik denk aan flexadin, kent iemand dit? Vond het op deze site:

http://dierenziekenhuizen.nl/artrose-bij-de-hond/

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2014, 20:17:06 pm »
ff van de site afgehaald

Citaat
Bij honden komt artrose zeer vaak voor. We zien het zeer vaak in de ellebogen (bijvoorbeeld bij elleboogdysplasie of osteochondrosis dissecans) en heupen (bijvoorbeeld bij heupdysplasie) maar kan in alle gewrichten optreden.

en

Citaat
Geef voedersupplementen zoals glucosaminen, chondroïtine of hyaluronzuur. Dit zijn allemaal bouwstenen van gewrichten.

ik ken het merk niet dat je vermeld...

maar Aplazyl ken ik wel...

Wat is aplazyl?

aplazyl is een glucosaminesupplement.

en dat bevat:

De samenstelling van aplazyl is : groenlipmosselpoeder, glucosaminesulfaat, chondroitinesulfaat, algenpoeder(chlorella)

visolie, brandnetelpoeder (Urtica urens)

Toevoegingsmiddelen: oligoelementen mangaanaminozuurchelaat extract van duivelsklauw en extract wierook ( Boswellia
                                   serrata)

voordeel is dat het geen chemische brol bevat

nadeel is dat je er enkele dagen geduld voor moet hebben, eer het werkt.

Chucky (de mijne dus) heeft HD  op beide heupen én artrose. Dat werd op zijn 2j vastgesteld...

Op de hondenschool gestopt met agility, want met HD is dat een streep door de rekening op dat vlak en één van de medespelers vertelde me dat zij altijd Aplazyl gaf aan één van haar honden met artrose...

Ik geef het dus al 10 jaar... elke dag een pilletje.

Wat doet Aplazyl? Het rond de botten af, waardoor de puntige uitsteeksels die erop ontstaan, worden weggewerkt. Op die manier wordt de pijn ook weggenomen of verminderd.

Er zijn mensen die het nogal prijzig vinden ...

ik koop een doos van 120 pillen en dat kost mij in de gewone apotheek 65 euro, maar ondertussen heb ik gemerkt dat dat toch goedkoper kan.

De goedkoopste site tot nu toe die ik heb gevonden:

www.pharmamarket.be waar de doos voor 120 pillen verkocht wordt voor 56.80 euro.

Even vermelden dat als je zou besluiten dat enkel glucosamine maar moet volstaan... koop er dan geen in de gewone supermarkt (of bijv Kruidvat), want het is gewone winkels namelijk verboden (toch in België) om zo'n producten te verkopen
(dat is idem met bijv vlooienbanden (Geheel offtopic))

Maw. Als je glucosamine koopt in de apotheek ga je misschien wat meer betalen, maar werken ze voor 100% terwijl als je ze in de winkel gaat kopen, je minder betaalt, maar ze ook minder hun werk doen.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Berty

• Jankertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2014, 12:26:11 pm »
Beste Kees Jan ,
Onze Rocky heeft HD en krijgt  Omega 3-6-9 (van Lucovitaal) en vitamines D .Het gaat nu heel goed , alleen oppassen voor bruuske bewegingen. :joepie:

Offline Kelly123

• Puppedup
  • *
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2014, 14:46:52 pm »
Wij hadden jaren geleden vrienden met een hond. Zij woonden in Frankrijk, en hadden een jachthond voor de jacht. Ze woonden een beetje boven Parijs, en dat is echt een streek waar er veel gejaagd kan worden. Nu, no panic, 'jagen' is eerder : een hele dag buiten wandelen, met z'n tweetjes en de hond en genieten van de natuur. Er zijn daar geen bossen waar zij wonen, alleen maar velden, en de dieren horen en zien je van heel ver. Af en toe schieten zij eens, vaak niet eens raak. Op die manier kan ik wel leven met de jacht ...
Nu, om een lang verhaal kort te maken, die hond was pas 1,5 jaar oud en kon al bijna niet meer lopen! Zeker niet de hele dag mee in de velden! De dierenarts had geen beter voorstel dan ok, we zullen hem maar moeten inspuiten. De hond heeft artrose (zo jong nog!!), en ontstekingen in alle gewrichten. Het wordt nooit beter, alleen maar slechter.
Uiteindelijk zijn we toen op een duitse apotheker gevallen die zelf meerdere samenstellingen maakte voor dieren. Eén van zijn producten was een samenstelling op basis van glycosaminoglycaan. Na slechts 1,5 maand dagelijkse inname van dit product, was het al een heel andere hond. De dierenarts in kwestie deed dan ook wel zijn ogen nogal op !!
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2014, 19:26:15 pm door *~*DF*~* »