Auteur Topic: Wandelen ontspanning?  (gelezen 1409 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Wandelen ontspanning?
« Gepost op: mei 02, 2013, 23:00:43 pm »
Omstreeks 17u10 zend ik een smsje naar mijn tedergeliefde moeder met de woorden: 'ik ben de tijd uit het oog verloren, vertrek zo'

ik krijg een smsje terug met het alomgekende 2letterwoord: 'ok'

zo ken ik mijn moeder :tong:

Ik laat Dixie nog ff in de tuin, want we weten ondertussen dat ie durft een  :kakje: te plegen in de wagen als het te lang duurt...

Ondertussen maak ik me klaar om te vertrekken. Na 10 minuten laat ik hem terug binnen en begeleid ik mijner honden (los) naar de koffer. Katten komen hier alleen maar buiten bij nachte. Dat heb ik vannacht gemerkt :lol:

Ik rij mijn groen wagentje, waarmee ik bijna naar de keuring moet  :puke: het straatje in naar het bos. Bijna op het eind moet ik ff inhouden, want een loper op lange stelten en in korte broek sjeest de neus van m'n wagen voorbij. Daarna hobbeldebobbel ik het laatste eind in en ruik ik een welbekende geur in de wagen.

Het is niet waar eh  :doh: Net te laat  muur:

Gelukkig was ik al wat voorzien en had ik een oude handdoek op de plaats gelegd, waarvan ik het vermoeden had, dat hij daar 'iets' zou nederleggen. Op die manier was het doek in m'n wagen vrij van 'bruinsel' :lol:

Dus het enige wat ik hoefde te doen was de handdoek uitschudden  :hihi:

We gaan op stap, ze krijgen allemaal een snoepje. Ergens onderweg staat een bankje en mijn moeder besluit na te kijken of deze nat is van het water die eerder op de dag is nedergevallen. Bleek ie redelijk droog te zijn. Ze veegt de zaadjes weg, ik zet me alvast neer en hop, daar komt Nuka naast me zitten, weliswaar met haar hoofdje in de andere richting en ik zeg: 'Ist voor Nuka dat ge de zitting proper veegt?'  :hihi:
Mama kan er wel nog naast en dus doet ze dat. Nuka krabt ff in haar haar, waardoor ze punky is, springt eraf en gaat zien wat Chucky verderop gevonden heeft.
Na een kort poosje zit Nuka terug tussen ons in. Chucky zit op de hoek naast moeder, en Dixie staat tgo ons horizontaal.

Achter ons hebben de mensen onlangs hun omheining hoger gemaakt (naar 2m). Ipv de gewone bekaertdraad zijn het ook houten staken. Het zicht wordt ons op die manier ontnomen van wat er eventueel vanachter die hoek zou kunnen komen...

Ik kijk om, wanneer ik wat denk te horen en ik zie een grijsachtig hondje. "Er komt een hondje" zeg ik tegen mama en ik hou m'n been alvast voor Dixie. Chucky zit beschermd op de hoek achter mama, die ziet dat hondje niet en Nuka zit nog altijd tussen ons. Mama legt haar arm om Nuka heen, want haar voormalige speelmaat is er ook bij... Sinds de eigenaar er Gitta bij heeft genomen is de pret afgelopen, want Gitta is niet akkoord dat Hosse speelt met andere honden en dus werd Nuka ooit verbannen...

Hosse kwam naar Chucky toe en die gaf hem de waarschuwing niet dichterbij te komen.
Gitta kwam naar Dixie toe, legde haar ene poot over zijn rug... en voordat we het nog maar doorhadden wat er aan de hand was,... hapte ze naar Dixie  :eek:

Mijn arme hond lag zich te draaien en te keren om vanonder haar te geraken...  :bang:

redelijk kalm heb ik haar bij de pels vastgegrepen, omhoog getrokken (zoals je een zak omhoog heft waar vuil in zit - een eind van je weghoudend) en aan het baasje gegeven - die navroeg of het 'erg' was en zijn eigen hond onder haar voeten gegeven.

'erg' fysisch nee... maar psychisch was hij redelijk dooreen geschud. Een hond die bijna doof is, die bijna blind is... Zijn hartje ging wild tekeer, ik vreesde echt voor een attaqueske... en hij bibberde z'n lijf dooreen... mits hem strelen en dicht bij hem te blijven is het verbeterd... maar bij elke aanraking keek hij verschrikt op...

Ondertussen bibberde ikzelf ook... puur van de emoties.

Gelukkig was hij terug ok, éénmaal we een poos weg waren van het bankje. Nu maar hopen dat hij die plaats niet zal associëren met het 'kwaad'...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wandelen ontspanning?
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2013, 12:24:59 pm »
Arme dixie , da nog moeten mee maken op z'n oude dag .

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2013, 17:10:59 pm »
ocharme de lieve ouwe schat, hoop dat hij helemaal OK is :knuff: :knuff:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2013, 19:30:36 pm »
Gisterenavond nog wat stram denk ik, ging niet echt vooruit... Terwijl hij 's avonds wel sneller gaat dan overdag.
Nu merk je er niets meer van.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2013, 19:36:06 pm »
Arme Dixie  :knuff:

Offline rietje

• Blaffertje
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2013, 20:52:43 pm »
Wat erg om dit te moeten meemaken...
Arme Dixie   :hartje:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2013, 21:41:11 pm »
Mss dat ie als enigste gevolg wat 'angstiger' zal zijn tgo andere hondjes... hij is tot nu toe nog niet in groep meegeweest. Dat gaan we dan wel later zien...

en als 't zo niet is, heeft ie er geen gevolgen meer van... dus 't valt wel nog mee dan :wink:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2013, 21:48:23 pm »
Arme Dixie  :knuff: :knuff: :knuff:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2013, 07:04:49 am »
Arme Dixie  :knuff: :knuff: