Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: duitse staander zoekt baasje  (gelezen 248 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sofiedb85
Puppedup
*

« Gepost op: Januari 22, 2012, 16:37:55 »

Vorige zomer, op 21 Juli, hebben wij een hond uit het asiel gehaald. Een duitse staande teef van 2,5 jaar. 
We ondervonden echter al vrij snel dat Lola, want zo hebben we haar gedoopt, redelijk wat moeilijkheden had.
Ze was uiterst nerveus, vond geen rust in en rond het huis, vertoonde asociaal gedrag naar andere dieren en reageerde negatief op kleine kinderen.
We hebben de voorbije 8 maanden verschillende stappen ondernomen om Lola op een positieve manier te laten evolueren.
We zijn gestart met privé-lessen op de hondenschool, nadien hebben we het contact met andere honden proberen tot stand brengen, maar dit lukte niet.
Vervolgens zijn we onder begeleiding van een hondentrainster beginnen wandelen met haar hond erbij. Ook dit was geen succes.
Nadien hebben we een gedragstherapeute onder de arm genomen die een heus trainingsschema opgesteld had voor ons met de klikker.
Hierdoor bleek zij wel wat rust te vinden in huis, maar buitenshuis vertoont zij nog steeds dezelfde symptomen (onophoudelijk trekken aan de lijn, reageert op niks van commando's, niet op snoepjes, ... , neus op de grond en in de lucht, agressie tav dieren, nerveuze indruk, ...)
We kregen via al deze mensen de boodschap dat Lola haar moeilijke gedrag waarschijnlijk zijn oorsprong zal hebben in een traumatische gebeurtenis.
Het vermoeden is daarom ook groot dat dit gedrag eigen zal zijn aan de hond en moeilijk zal te verbeteren zijn.
Wij zitten daarom ook met de handen in het haar en moeten met heel veel spijt in het hart toegeven dat wij deze moeilijke opdracht niet aankunnen.
Lola is onze eerste hond, wij hadden in het asiel nooit kunnen inschatten wat voor moeilijkheden Lola allemaal heeft.
We zijn daarom op zoek naar mensen die veel ervaring hebben met dit soort honden en die er een uitdaging in zien om haar nog een kans te geven.
We willen Lola zeker niet opnieuw naar een asiel doen, omdat we ervan overtuigd zijn dat zij een baasje nodig heeft die weet wat voor moeilijkheden ze heeft, zodat zij alle mogelijke kansen krijgt die zij verdient.
Kent of bent u zo iemand, laat dan zeker iets weten.
Alvast bedankt.
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 22, 2012, 20:10:13 »

Thans staat er normaal gezien in het huisreglement van het asiel dat als je een hond terug ter herplaatsing wilt aanbieden je hun op de hoogte moet stellen ervan. Je kunt dan altijd aangeven dat je wil dat de hond bij jullie blijft totdat ze een ander thuis voor hem gevonden hebben.

Het is inderdaad altijd moeilijk in te schatten wat een asielhond al meegemaakt heeft. Zeker omdat de ex-baasjes heel vaak ook niet eerlijk zijn als ze de hond binnen brengen of in andere gevallen waar helemaal niks geweten is omdat het een vondeling is ofzo. Jullie hebben in ieder geval geprobeert en jullie best gedaan. Een hond met een waarschijnlijk zwaar verleden is soms voor een "kenner" nog een hele uitdaging.

Ik hoop dat er een geschikte eigenaar voor jullie hond kan gevonden worden  knuffel knuffel

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 22, 2012, 21:44:44 »

Of de hond is niet heropvoedbaar (wat me zou verwonderen) of de gedragstherapeute & Hondentrainster kennen er de ballen van / hebben geen geduld / volgen maar één visie.

Succes met het zoeken van een nieuw baasje voor Lola wink

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 21, 2012, 22:22:33 »

Wel jammer dat het hier in alle snelheid wordt neergepend en als er reactie komt, niet gereageerd wordt...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
sofiedb85
Puppedup
*

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 23, 2012, 19:43:16 »

Was zeker niet de bedoeling om niet te reageren.
Er werd niet echt een vraag gesteld, daarom dat ik niet de reflex had om te antwoorden.

Vorige zondag zijn er mensen komen kijken naar onze duitse staander. Ze hebben er eens goed over nagedacht maar hebben uiteindelijk besloten om het toch niet te doen.
Deze mensen waren de enigen die echt gereageerd hadden dat ze interesse hadden.
We hebben op dit moment geen mogelijkheden meer, het blijft dus wachten op nieuwe reacties van mensen die eventueel geïnteresseerd zijn.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: