Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Parvovirus type D - waarschuwing!  (gelezen 409 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Binno
Bolletje Wol

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 22, 2012, 13:02:44 »

Dit kreeg ik via de Belgische Rottweilerclub binnen
een gewaarschuwd mens.... wink

Citaat
Gisteren ontving ik het vreselijke nieuws dat er via import van honden( in dit betreffende geval ging het over Alaskan Malamuts) uit Polen naar Duitsland en Oostenrijk het " vreselijke" Parvovirus Type D meekwam!!
Ook zouden landen als Roemenie en Czechie reeds gevallen van deze vorm Parvo gedetecteerd hebben.

Parvo Type D is een uiterst moeilijke en gevaarlijke(lees meestal dodelijke) vorm.
Ondanks vaccinatie van U honden voor de andere types Parvo kan je hond(jong, oud, gezond of verminderde afweer) deze ziekte krijgen en doorgeven reeds in de incubatietijd(is de periode dat hond virus reeds heeft doch nog geen symptomen zichtbaar zijn)
Er bestaat tot op heden geen vaccin voor.

Symptomen zijn bloederige diarree,met zeer kenmerkende speciale, zoete geur.Vlugge achteruitgang van algemene toestand hond en waarna reeds ZEER vlug uitvallen van vitale organen.
Indien tekens of ook maar enig vermoeden onmiddellijk U dierenarts raadplegen aub.
Hij /zij zal starten met infuustherapie, AB om verdere infecties te voorkomen, interferon behandelingen.

Laat ons hopen dat de bevoegde instanties hier in Belgie(doch ook in de getroffen gebieden en de andere ons omringende landen) de zo noodzakelijke maatregelen treffen.
( zoals quarantaine regels(denk aan deze tentijde BSE bij koeien)stop import van deze reeds gedetecteerde(geinfecteerde ) landen(petshops invoer voornl.)
Bevoegde personen zijn er op dit moment mee bezig om hen zover te krijgen doch hopelijk ziet FOD er het bedreigende van in en dus ook de noodzaak tot uitvoeren van deze drastische maatregelen?!

Wees U ervan bewust dat dit virus dus zeer gemakkellijk mee binnen kan komen op hondenshows...
Ik denk hierbij aan einde maand Moeskroen....vele honden vanuit buitenland....
Je draagt het virus gewoon mee over je schoenzolen...

AUB verspreid dit onrustwekkende bericht onder al uw vrienden,het is van het grootste belang en hopelijk kan het wat mensen- en dierenleed besparen!

Citaat
A new aggressive variant of parvovirus is carried over to Germany / Austria on import dogs .
 It is the Parvovirus Type D - the problem is that the vaccines protect only against serotypes A, B and C.
 Even dogs vaccinated with vaccine titre can get this terrible disease and disseminate it further.

In the incubation period (ie dog already infected, but still without symptoms), the dog can infect others already, so this disease can spread so quickly :-(

Transmission occurs directly from animal to animal as well as indirectly through contaminated soils / blankets / clothes etc.
 The virus is environmentally stable and remains up to half a year, for example on the ground and thus actively infectious!
 "Normal" desinfectant, it cannot kill it, you need special products.
 You can also bring the virus if you go for a walk on your shoes and then goes into the house .....

Later there will be a key symptom, bloody diarrhea with a characteristic "sweet" odor. The dogs then virtually disappear, as a complication occurs multiple organ failure - which is hardly more treatable. Hence the number of deaths, and not only in animals with weakened immune systems.

If you think it came on your kennel and dogs go to the vet immediately! If it gets confirmed parvovirus, the dog gets infusions to compensate for his fluid and mineral balance, possibly antibiotics to prevent
 secondary bacterial infection and may get several gifts of interferon.” ! SPREAD THE WARNING
!

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 22, 2012, 14:04:21 »

Persoonlijk twijfel ik er heel sterk aan of er iets zal gebeuren om dit tegen te gaan ... .

Hoeveel ziektes zijn er hier al niet "ontstaan" door import van besmette honden ?

Hondenshows zijn al altijd een bron van infecties geweest. Sommige hondeneigenaars gaan naar de show met hun honden terwijl ze wel degelijk weten dat ze ziek zijn ... .
Onverantwoord tgo hun eigen honden en tgo de honden van andere mensen.

Wat die import betreft en het niet laten binnenkomen van geïnfecteerde dieren . Die dieren komen hier binnen in bestelwagens gestouwd . De sterkste overleven het . Denken ze nu echt dat zij die zo met dieren omgaan, het ook maar iets kan schelen of ze gezond zijn of niet ?

Er is nog zoveel over te schrijven maar, omdat mijn tikker van kwaadheid over al die wantoestanden dan weer overuren begint te maken hou ik er maar mee op ... .  

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 22, 2012, 16:18:05 »

Helemaal eens met GBOF. Maar heb het wel gedeeld op FB

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 22, 2012, 21:31:40 »

ja die mening volg ik ook hoor
maar elke hond die er van gespaard kan blijven...
of een zieke hond die zo misschien toch nog een kans heeft om te genezen omdat er meer hondenbaasjes, of dierenartsen, attent op gemaakt worden dat het eventueel deze parvo kàn zijn, waardoor er eerder ingegrepen wordt en de hond de juiste behandeling kan krijgen... weetniet

de mentaliteit en het geldgewin waardoor de wantoestanden blijven bestaan, tja,
dat is een ander verhaal natuurlijk aw

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 22, 2012, 22:11:37 »

Ja, natuurlijk Binno.Daar heb je volledig gelijk in. Ik vind het ook heel tof van jou dat je dit deelt . Maar, dit
Citaat
de mentaliteit en het geldgewin waardoor de wantoestanden blijven bestaan, tja,
dat is een ander verhaal natuurlijk
speelde ook in mijn hoofd toen ik het tikte . En, zolang er een afzetmarkt voor gevonden wordt zal het blijven bestaan ... .  zucht  muur
« Laatste verandering: Januari 22, 2012, 22:15:38 door greatballsoffire » Gelogd

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 27, 2012, 08:20:20 »

toch bedankt voor de waarschuwing ik had er nog niet van gehoord en zoals geschreven
een gewaarschuwd mens .... winkt
patje
dikkopske

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 01, 2012, 00:16:58 »

pffffffffffff   had het ook al op fb gelezen
waar rook is is toch een beetje vuur
en dan denk ik ook aan de hondenshows , waar vele buitenlanders hun hond toch showen niettegenstaande hij ziek is .  maar ne goe paardenmiddel voor die ene dag en voila , hun cac ed is binnen
binnenkort show in gent , hopelijk krijgen we geen ziektes mee zoals een groot jaar geleden in kortrijk !!

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: