|
Ilero
|
 |
« Gepost op: Januari 09, 2012, 22:00:30 » |
|
Vorige week dinsdag (3 januari) is Duckie van het bed gevallen met zich op zijn rug te willen draaien. Woensdags zijn we naar de da geweest want hij mankte heel erg en wou niet eten (en dat betekend dus bij Duckie dat er iets aan te hand is). Maar de onze was op vakantie en er was een vervangster. Ze voelde geen breuk of verdikking. We kregen de opdracht Duckie 5 dagen rustig te houden en 1x dag metacam geven. We zagen maar een kleine verbetering. Niet veel. Dus vandaag maar terug naar de da geweest omdat onze terug was uit vakantie. Ze bekeek hem en zag eigenlijk meteen wat er aan de hand is. De foto's hebben dit bevestigd. Zijn kruisbanden zijn gescheurd. De da denkt dat Duckie momenteel geen pijn heeft (geloof ik ook wel, hij is zijn vrolijkheid zelve) maar zijn pootje niet kan gebruiken. Nu gaat ze de foto's bespreken met een chirurg. En dan zou ze me laten weten of hij Duckie nog wilt opereren aangezien zijn leeftijd (12 jaar) en zijn hartruis. Ook zou ze ons dan kunnen zeggen hoeveel deze operatie kost. En dan is het aan ons om te beslissen of we hem nog laten opereren of niet. Hij moet wel voorlopig metacam blijven nemen en het rustig aan doen. Niet van hoge dingen laten springen en geen grote wandelingen maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 09, 2012, 22:06:16 » |
|
Geen goed nieuws voor jullie Ilero 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 09, 2012, 23:40:51 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ice Dragon Tyco
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 10, 2012, 00:16:02 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 10, 2012, 01:36:06 » |
|
even afwachten dan... De da denkt dat Duckie momenteel geen pijn heeft (geloof ik ook wel, hij is zijn vrolijkheid zelve) da's toch een beetje positief
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 10, 2012, 07:44:37 » |
|
wij duimen mee dat het snel beter mag gaan daar met jullie en de hondjes  snel beterschap gewenst 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilero
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 10, 2012, 08:32:40 » |
|
Tyco bedank voor de link. Ga hem straks op het gemak lezen.
Ik heb nog niets opgezocht. Ik ga even afwachten wat de da zegt of ze hem nog willen opereren. En dan ga ik er rustig over nadenken. Of ik het risico ga nemen om hem nog te laten opereren met alle voor en nadelen of als ik hem rustig zo ga laten rondlopen met alle voor en nadelen. We hebben wel al te horen gekregen dat hij nu gevoeliger is voor artrose maar hier heeft hij al een beetje last van aan zijn schouders. Maar dit is echt nog in een beginnend stadium en hij heeft er maar af en toe even last van. Het is wel beter als hij wat zou vermageren. Dus we zijn al begonnen met hem 10 gr. vlees per dag minder te geven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 10, 2012, 09:58:28 » |
|
Hier wordt geduimd voor Duckie. Uit ondervinding weet ik dat Metacam een goed werkend medicijn is. Een dikke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sabine
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 10, 2012, 23:26:41 » |
|
 voor Duckie ...en afwachten op wat DA zegt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 10, 2012, 23:34:14 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilero
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 12, 2012, 15:05:43 » |
|
Nog geen nieuws gehad van de chirurg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 12, 2012, 20:13:58 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilero
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 15, 2012, 18:46:49 » |
|
Maandag gaat mijn moeder eten bijhalen voor Noa en dan eens horen of er nieuws is van de chirurg. Denk dat ik haar mijn vragenlijstje al ga meegeven.
Voor het moment denk ik dat ik Duckie niet meer ga laten opereren. Hij heeft geen pijn, en korte stukjes wandelen mag hij nog en bij langere stukken hebben we de rugzak die ik voor Noa heb gekocht en als het op goed begaanbare paden / wegen is hebben we de buggy nog.
maar eerst maar eens het oordeel van de chirurg afwachten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|