Ik ga maar eens aan Noa haar gezondheidsperikelen beginnen. Want het begint een heel lijstje te worden. Hier even een samenvatting:
In 2009 doet Noa raar als ik thuis kom van het werk. Zo naar 1 kant draaien, beetje scheef lopen,... Ik was toen nog niet zo heel lang op forum en kreeg toen van een paar leden een pb'tje met de medeling dat ze dachten dat Noa een beroerte had gedaan. En inderdaad dit was zo. Noa kreeg Karsivan toen als medicijn.
Langzaam aan word ons meisje blinder maar ze gaat hier goed mee om. Ze is nog altijd vinnig en vind haar weg probleemloos.
In 2010 gaat Noa op wandeling midden in de nacht (sliep toen nog op zolder) en dondert zo de trap af. Ons madame heeft niets en weet niet waar de drukte vandaan komt.
Ergens in 2010 (een weekend natuurlijk, onze trut zoekt altijd een weekend uit) wilt ze niet eten en drinkt ze heel weinig. We bellen naar onze da die we gelukkig altijd mogen bellen. Verdict hartspier is aan het verslapen. Medicatie Vetmedin 1.25 mg. 2x daags voor het eten en 1x maal een 1/4 lasixtabletje.
In 2011 merk ik hoe kan het anders ook weer dan ze weer niet wilt eten en niet in haar normale doen is. Ze krijgt een een opkikker ingespoten en hier zou ze het nog enkele maanden op voort kunnen doen. Haar hart klopte nog regelmatig.
In november had ze last van diarree. Dit hebben we verzorgd maar omdat ze nog goed at en dronk zijn we niet meteen naar de da gelopen. Maar achteraf gezien is het vanaf dan terug langzaamaan bergaf gegaan. Kleine veranderingen vielen mij op. Minder vast slapen, op de gekste plaatsen gaan slapen (zelfs met haar hoofd op de rand van haar drinkbak).
2012
Afgelopen week viel het me op dat ze enorm veel dronk.
Zaterdag 7 januari zie ik haar haar voorste pootjes zo strekken en haar hoofdje terug scheef houden. Ik dacht meteen aan een beroerte maar dit duurde zo kort en achteraf hield ze haar hoofd niet meer scheef waardoor ik ging twijfelen.
Zondag begon het met overgeven. Ook met binnen te plassen. Vooral gewoon in de mand in haar slaap. Maar ze eet nog wel alles met smaak op en drink ook nog heel veel.
In de nacht van Zondag op maandag geeft ze nog over en plast gewoon waar ze staat of ligt. Maandagochtend weigert ze haar medicatie en eet ze niet. Om 12 uur hadden we een afspraak met de da. Ze denkt aan nierfalen. Omdat Noa al 15 is wilt ze haar geen testen meer doen (als wij het wilden dan deed ze dit toch nog). Ze heeft weer een opkikker ingespoten gekregen. En haar medicatie is nu als volgt:
's morgens een vetmedin 1,25mg, 1/4 lasix, 1/4 Karsivan, 1/2 primperan.
's avonds 1x vetmedin 1.25 mg, 1/4 karsivan, 1/2 primperan.
Verder krijgt ze van ons 2 tabletjes voor artrose van de dierendrogist. En moet ze een speciaal dieet volgen. Ze krijgt nu speciaal blikvoer van Hill's.
De inspuiting heeft al gewerkt. Ze heeft willen eten en ze heeft terug een beetje rondgelopen. Nu nog

dat het dieet aanslaat. Want deze keer is er op of eronder.