Vandaag 19 maart 2012 en een dikke 3,5 maand na het voorval hebben wij een besluit genomen.Maar voor we dit besluit genomen hadden hebben we eerst nog een grote test gedaan door Zita bij Hoska te brengen .
Zoals jullie weten verblijft Hoska bij Belle's moeder en daar hebben we dan ook die test gedaan door Zita één dag en nacht bij Hoska te brengen wouden we zien of Zita's gedrag het zelfde blijft en hoe Hoska zich gedraagd na enkele uren samen zijn.
We kunnen besluiten dat Hoska zich flink gedraagd tov Zita,maar omgekeerd en zeker in het begin van elkaars aanwezigheid,dat Zita zich ietwat agressief zou opstellen.
Dit kunnen we verklaren omdat Zita weet wat Hoska haar al is het ongewild of onbewust,toen heeft aangedaan.
Hoska daar tegen over die weet en beseft niet wat er die avond is gebeurd natuurlijk.
Ook is het zo dat het bijna niet te doen is om die 2 continu in de gaten te houden of er bij te zijn!
Zo lagen ze vrijdag avond al een lange tijd mooi samen en opeens was het terug "prijs",Hoska liet haar "reaktieve" kant nog eens zien tov Zita.Het was maar één fraktie en patat het was weer van dat.
Zo is het zaterdagvoormiddag ook nog bijna eens gebeurd toen beide onder de eettafel stonden,Hoska terug een reaktie naar Zita.
Zo zijn er nog enkele 'bijna' momenten geweest en op de andere manier;ze lopen samen en liggen samen zo mooi,lief,koddig....
Maar zoal jullie nu al kunnen denken misschien,hebben wij dan eindelijk een zwaar besluit genomen.
Ons Hoska BLIJFT waar ze nu is .Dus met andere woorden,Hoska komt niet meer thuis wonen en dat voornamelijk voor Zita's veiligheid!
Toen de beide honden hier zaterdag waren en hier zo'n 10 personen aanwezig waren heeft Hoska ook 2 maal "gesnakt" naar m'n vaders vriendin toen die haar al een dikke minuut aan het aaien was.
Wij weten dat je Hoska zeker met rust moet laten als ze eet en wanneer ze slaapt of moe is en daarom is het beter om alles te houden zoals we nu al enkele maanden doen.
Aanstaande zaterdag wordt Hoska's verjaardag gevierd daar bij Belle's ma en we gaan dan ook alles maar dan werkelijk alles van Hoska verhuizen richting Zomergem.
Ook zal ik daar zaterdag enkele aanpassingen maken in en om de tuin voor Hoska.
Wel gaan we wanneer wij naar daar gaan steeds Zita meenemen en we gaan tussen dit en enkele weken nog eens een test doen maar dan zal die test enkele dagen of een week duren,afhankelijk van wat er zich daar afspeelt of mis loopt.
We moeten nu ook nog een oplossing zien te vinden van wat we met de honden doen wanneer we begin juni op vakantie gaan voor 2 weken.
Ik opteer om Zita bij Belle's ma te doen en Hoska naar een hondenhotel hier in de buurt,waar we vroeger onze Dobermann deden,Maar Belle's ma wil niet dat Hoska naar een hotel gaat.
Dus daar moeten we nog eens goed over na denken en een oplossing voor vinden.
Dus nu is de beslissing genomen ,maar het geeft me een wrang gevoel,maar ik weet dat het de beste is zowel voor Hoska,Zita of voor ons allemaal.
Want ik heb het hier in deze topic al enkele keer vermeld dat Hoska het zeer goed stelt daar en Zita is nu hier meer op haar gemak.
Ik vind het nog steeds heel erg jammer,dat die 2 die zo mooi kunnen samen spelen,ravotten,onnozel doen enz.. dat we ze nu zoveel mogelijk moeten gescheiden houden en dat dat enkel kan door ze niet meer te laten samenwonen onder hetzelfde dak
.
Want Zita die ligt nu steeds te slapen of te rusten terwijl ze vroeger altijd samen aan het spelen waren,en nu ... zit er zo weinig of geen leven in,ze voelt zich aleen,verlaten...
Maar ik hou me sterk

het is voor haar veiliger