Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Oudejaarsavond en aanval op Zita (update 29.04.2012)  (gelezen 2353 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #105 Gepost op: Februari 05, 2012, 16:20:32 »

Vandaag zijn ze terug samen geweest voor een tweetal uur en het blijft ons opvallen dat Zita Hoska niet in haar buurt wil.
Van als Hoska toenadering zoekt of wil spelen dan zet Zita het op een lopen en zoekt ze volgens mij geborgenheid en een veilige plaats op,zolang Hoska maar niet aan haar kan.
Hoska probeerd dan nog enkele keren en als Zita niet wil meedoen dan gaat Hoska zich maar in haar mand gaan leggen

Volgens mij is Zita nog steeds niet vergeten wat er gebeurd is en door wie,Hoska daarentegen,vraagt zich waarschijnlijk af waarom Zita nu opeens al een tijdje zo doet,want Hoska heeft nooit beseft wat er op die bewuste oudejaarsavond is gebeurd.

Dus voorlopig nog steeds dezelfde situatie  krab

Wat ik ook kan zeggen is dat Hoska daar bij Belle's ma zeer rustig geworden is en zeer braaf,maarja ze word daar misschien NOG meer verwend .........
« Laatste verandering: Februari 05, 2012, 16:22:49 door yvy » Gelogd

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #106 Gepost op: Februari 05, 2012, 19:40:42 »

Ze voelt zich daar misschien innerlijk rustiger. Ze kunnen het ons niet zeggen hé Yvy .
Het is een harde dobber, maar, het fijne is wel dat zij bij je schoonmama is en dat jullie haar toch heel vaak terug kunnen zien en weten dat ze daar goed is.
Toch  knuffel voor jullie.
« Laatste verandering: Februari 05, 2012, 19:43:37 door greatballsoffire » Gelogd

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #107 Gepost op: Februari 05, 2012, 19:48:04 »

weetniet
Thuis proberen gedurende langere tijd?
 knuffel

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #108 Gepost op: Februari 06, 2012, 11:31:31 »

Belle wil wachten om het thuis te proberen tot na de sterilisatie van Zita die ongeveer eind mei zal plaats vinden.
Dus Hoska zal ten vroegste midden juni eventueel naar huis komen.

Ik ga toch proberen om Hoska al wat vroeger eens naar huis te brengen,maar denk da Belle daar niet mee akkoord zal gaan,maar we zullen het daar nog wel eens overhebben.

Want als we zolang wachten dan zal ze hier gedurende 6 maanden niet geweest zijn,en dat vind ik persoonlijk veel te lang ................  denk

Moeilijk om zo'n dingen te beslissen hé  krab weetniet weetniet

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #109 Gepost op: Februari 06, 2012, 11:36:44 »

knuffel knuffel knuffel knuffel

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
desperate housewive
Krullebolleke

« Antwoord #110 Gepost op: Februari 06, 2012, 13:31:12 »

knuffel  knuffel knuffel Inderdaad een moeilijke beslissing.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #111 Gepost op: Februari 13, 2012, 16:40:03 »

Ik zou haar terug in huis halen, temeer dat Hoska wellicht niet beseft wat ze gedaan heeft. Als 't in een reflex was, omdat Zita volgens haar haar stoorde (samen in de mand) dan al zeker niet...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
yvy
Snuifdooske

« Antwoord #112 Gepost op: Februari 13, 2012, 18:14:33 »

Gisteren 12 februari 2012 zijn de honden terug samen geweest voor een, 3 tal uur.

Bij het binnen komen was Zita een beetje angstig omdat Hoska nogal uitgelaten was omdat ze mij een tijdje niet gezien had.
Hoska wou terug direkt beginnen spelen maar Zita was er niet voor te vinden.
Zita wou weg kruipen,maar dat lukte niet.
Hoska bleef aandringen maar na een half uurtje zag Hoska dat haar moeite tevergeefs was.
Hoska liep continu Zita achterna .........

Hoska was terug heel flink want het moet gezegd worden,Zita kwam in feite wel op Hoska's terein,maar Hoska liet het terug mooi en direkt toe.

Volgens wat ik zie zijn we zelf nog te bang,want vanaf dat Hoska te wild of te dicht in Zita's buurt komt,dan houden wij ons hart al vast en hebben we het moeilijk om niet in te grijpen.
Wat ik ook kan vaststellen is dat Hoska daar bij Belle's moeder zeer gelukkig is,want ze is daar rustig,aanhankelijk en zeer lief.

Alles bij elkaar beschouwd zou het toch misschien beter zijn om Hoska te laten waar ze nu is,maar dat kan ik nu nog steeds niet met zekerheid melden. denk

Hoska doet het nu goed en is zeer braaf,maar wel een beetje wild,wanneer we daar arriveren met Zita en laat Zita het eerste uur geen seconde met rust.
Dit kan natuurlijk ook komen omdat Hoska Zita terug een volle week niet heeft gezien.

We zouden eens een test moeten doen om Hoska en Zita enkele dagen samen te berengen en ze goed te observeren,maar dat zal eens moeten gebeuren wanneer we beiden,zowel ik als Belle enkele dagen thuis kunnen zijn om te zien hoe ze het na enkele dagen samen doorbrengen het ervan af stellen.

Maar het is en blijft een feit dat we ze geen seconde alleen zullen durven laten en volgens mij is dat bijna onmogelijk en zeker niet doenbaar.................

Maar zoals eerder reeds gezegd,zijn we zelf nog veel te bang van wat er terug zou kunnen gebeuren en dan misschien nog met een ernstiger gevolg! bid

Ik weet dat het zeker Hoska's bedoeling niet was om Zita en ons zo iets aan te doen,maar dat is wel iets dat voor altijd in ons achterhoofd zal blijven zitten. krab

Dus we kunnen nog steeds niet met zekerheid zeggen wat we nu gaan doen met Hoska.  denk weetniet denk

Waarom is het leven toch soms zo moeilijk  ?? weetniet

We blijven jullie op de hoogte houden
 pootje

Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #113 Gepost op: Februari 13, 2012, 18:52:11 »

Courage Yvy en Belle  knuffel

Gelukkig weet je wel dat Hoska het goed heeft bij je familie! 

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #114 Gepost op: Februari 13, 2012, 19:01:17 »

ja da is een feit en da zijn we 100% zeker ! duim omhoog

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #115 Gepost op: Februari 13, 2012, 21:17:48 »

en als ze niet gevet wordt, is er geen probleem...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
yvy
Snuifdooske

« Antwoord #116 Gepost op: Maart 19, 2012, 20:20:05 »

Vandaag 19 maart 2012 en een dikke 3,5 maand na het voorval hebben wij een besluit genomen.Maar voor we dit besluit genomen hadden hebben we eerst nog een grote test gedaan door Zita bij Hoska te brengen .
Zoals jullie weten verblijft Hoska bij Belle's moeder en daar hebben we dan ook die test gedaan door Zita één dag en nacht bij Hoska te brengen wouden we zien of Zita's gedrag het zelfde blijft en hoe Hoska zich gedraagd na enkele uren samen zijn.
We kunnen besluiten dat Hoska zich flink gedraagd tov Zita,maar omgekeerd en zeker in het begin van elkaars aanwezigheid,dat Zita zich ietwat agressief zou opstellen.
Dit kunnen we verklaren omdat Zita weet wat Hoska haar al is het ongewild of onbewust,toen heeft aangedaan.
Hoska daar tegen over die weet en beseft niet wat er die avond is gebeurd natuurlijk.
Ook is het zo dat het bijna niet te doen is om die 2 continu in de gaten te houden of er bij te zijn!
Zo lagen ze vrijdag avond al een lange tijd mooi samen en opeens was het terug "prijs",Hoska liet haar "reaktieve" kant nog eens zien tov Zita.Het was maar één fraktie en patat het was weer van dat.
Zo is het zaterdagvoormiddag ook nog bijna eens gebeurd toen beide onder de eettafel stonden,Hoska terug een reaktie naar Zita.

Zo zijn er nog enkele 'bijna' momenten geweest en op de andere manier;ze lopen samen en liggen samen zo mooi,lief,koddig....
Maar zoal jullie nu al kunnen denken misschien,hebben wij dan eindelijk een zwaar besluit genomen.

Ons Hoska BLIJFT waar ze nu is .

Dus met andere woorden,Hoska komt niet meer thuis wonen en dat voornamelijk voor Zita's veiligheid!
Toen de beide honden hier zaterdag waren en hier zo'n 10 personen aanwezig waren heeft Hoska ook 2 maal "gesnakt" naar m'n vaders vriendin toen die haar al een dikke minuut aan het aaien was.

Wij weten dat je Hoska zeker met rust moet laten als ze eet en wanneer ze slaapt of moe is en daarom is het beter om alles te houden zoals we nu al enkele maanden doen.

Aanstaande zaterdag wordt Hoska's verjaardag gevierd daar bij Belle's ma en we gaan dan ook alles maar dan werkelijk alles van Hoska verhuizen richting Zomergem.
Ook zal ik daar zaterdag enkele aanpassingen maken in en om de tuin voor Hoska.

Wel gaan we wanneer wij naar daar gaan steeds Zita meenemen en we gaan tussen dit en enkele weken nog eens een test doen maar dan zal die test enkele dagen of een week duren,afhankelijk van wat er zich daar afspeelt of mis loopt.

We moeten nu ook nog een oplossing zien te vinden van wat we met de honden doen wanneer we begin juni op vakantie gaan voor 2 weken.
Ik opteer om Zita bij Belle's ma te doen en Hoska naar een hondenhotel hier in de buurt,waar we vroeger onze Dobermann deden,Maar Belle's ma wil niet dat Hoska naar een hotel gaat.
Dus daar moeten we nog eens goed over na denken en een oplossing voor vinden.

Dus nu is de beslissing genomen ,maar het geeft me een wrang gevoel,maar ik weet dat het de beste is zowel voor Hoska,Zita of voor ons allemaal.
Want ik heb het hier in deze topic al enkele keer vermeld dat Hoska het zeer goed stelt daar en Zita is nu hier meer op haar gemak.

Ik vind het nog steeds heel erg jammer,dat die 2 die zo mooi kunnen samen spelen,ravotten,onnozel doen enz.. dat we ze nu zoveel mogelijk moeten gescheiden houden en dat dat enkel kan door ze niet meer te laten samenwonen onder hetzelfde dak
.
Want Zita die ligt nu steeds te slapen of te rusten terwijl ze vroeger altijd samen aan het spelen waren,en nu ... zit er zo weinig of geen leven in,ze voelt zich aleen,verlaten...

Maar ik hou me sterk  ween het is voor haar veiliger ween

desperate housewive
Krullebolleke

« Antwoord #117 Gepost op: Maart 19, 2012, 20:34:04 »

knuffel

ofdreamshome
Snuffeltje

« Antwoord #118 Gepost op: Maart 19, 2012, 21:15:30 »

headbang

Al het goud op de wereld,vind je in de blik van je hond!
dafkapin
Ploeteraartje
*

« Antwoord #119 Gepost op: Maart 19, 2012, 21:56:22 »

knuffel knuffel knuffel

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: