Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Oudejaarsavond en aanval op Zita (update 29.04.2012)  (gelezen 2353 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #90 Gepost op: Januari 22, 2012, 15:07:54 »

Vandaag 22 januari 2012 zijn we ondertussen drie weken na het spijtige voorval.Deze morgen zijn de honden nog eens samengeweest voor enkele uurtjes en dit natuurlijk onder toezicht.
Eerst wil ik er nog bijvermelden dat Zita momenteel loops is en volgens mij was dit ook een beetje de oorzaak waarom Zita vandaag zo reageerde op Hoska.

Hoska is zeer braaf en flink bij Belle's moeder en toen Zita daar kwam wou Hoska dan ook met Zita beginnen spelen.
Maar de reaktie van Zita was wel niet wat we van haar verwacht hadden of gewoon zijn,want ze begon gewoon te grommen naar Hoska.
Dus de eerste reaktie was dat Zita nog angstig is tov Hoska,maar daar heb ik nog wat twijfels over.
Zita gromde naar Hoska omdat Hoska wou spelen en was die reaktie nu enkel of niet uit angst,dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Volgens mij was dit omdat Zita Hoska nu een dikke week niet heeft gezien en omdat Zita een beetje "pinnig" zou kunnen lopen ten gevolge van haar loopsheid die nu al een week bezig is.
Dus in feite kunnen we nu niet veel uitmaken uit die reaktie,  denk krab weetniet
Hoska daarentegen die wou wel spelen en begon zo een beetje uit te dagen waarop Zita zo met haar pootje naar Hoska deed,zo om te zeggen van "kheb geen zin".
Daarna hebben ze wel samen in één mand gelegen.

Dus we zijn er nog steeds niet uit wat we nu gaan doen ,maar ik wil wel hebben en ervoor zorgen dat ze beiden zeker elke week eens zien.
Woensdag zullen de honden nog eens samen komen omdat we daar toch moeten zijn en misschien zien we dan meer.

Toen we thuis kwamen met Zita zei Belle dat ze Hoska daar bij haar moeder ging laten en niet meer naar huis zou laten komen ,maar ik heb haar gezegd dat ze het tijd moet geven en dat het nu een slecht moment zou zijn om die beslissing te maken omwille van de geestes gesteldheid van Zita naar aanleiding van haar momentele loopsheid.
Volgens mij is het beter om het nog wat tijd te geven en dat ze elkaar nog wat zien,dan kan Zita Hoska wat meer gewoon worden,eventueel haar angst tov Hoska verminderen en is haar loopsheid dan ook voorbij
Ik wil het nog wat tijd geven en dan kunnen we beslissen .......

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #91 Gepost op: Januari 22, 2012, 16:50:22 »

Vervelende reactie van Zita.
Maar langs de andere kant, als Kobbe wil spelen en Charlie niet dan hoor je hier heel veel gegrom  ojee
Geef het nog wat tijd, loopsheid van Zita achter de rug en als de moeder van Belle Hoska dan nog wil afstaan  hihi
kunnen jullie nog altijd zien  knuffel

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #92 Gepost op: Januari 22, 2012, 19:55:54 »

Zeer moeilijke beslissing op die manier natuurlijk. Hopelijk reageert Zita wat zachter als de loopsheid voorbij is.  knuffel knuffel knuffel

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
yvy
Snuifdooske

« Antwoord #93 Gepost op: Januari 22, 2012, 20:24:28 »

als de moeder van Belle Hoska dan nog wil afstaan  hihi
kunnen jullie nog altijd zien  knuffel

Ja daar zeg je zoiets, want we merken dat haar moeder haar veel te veel verwent en dat ze Hoska eten geeft van tafel,iets dat bij ons zeker niet mag en waardoor Hoska dan bijna geen korrels eet en natuurlijk diaree krijgt.
We hebben het haar al zo dikwijls gezegd dat ze dat in geen geval mag doen omdat ze dat bij ons niet krijgt en ook al voor haar zwakke darmengestel.

Maarja een oud mens daar doe je of zeg je ie wat je wil,ze doen hun goesting ....... knuppel: rologen

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #94 Gepost op: Januari 23, 2012, 00:45:31 »

Het nadeel van moeders (behalve de mijne  eehm )

Belle zal gewoon angst hebben dat het nog eens gaat voorvallen hé... voor haar  lijkt het dan het best om ze gescheiden te houden.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #95 Gepost op: Januari 23, 2012, 01:21:57 »

Pech dat ze nu ook net loops is  ojee
Als 't een troost is, hier loopt ook niet altijd alles zoals het moet hoor Yvy... eergisteren heeft ons Fifi Borus aangevallen  ojee Zij zat bij 't baasje en Borus moest uit haar buurt blijven vond ze. Wel zij zal nu een poos uit de buurt van 't baasje mogen blijven  fluit  Maar 't is verschietelijk - en je bent niet meer gerust, elke blik, elke beweging wordt geanalyseerd bij wijze van spreken... En ik heb geen schoonma dus ook geen plan B  wink 

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #96 Gepost op: Januari 23, 2012, 01:30:57 »

Ik weet wat je bedoeld hoor Els en ik kan er in komen maar je moet ook rekening houden met het verschil in grootte en gewicht natuurlijk.
Maar vooral Belle betrouwt het niet meer en ook is ze bang dat haar oogje zo vast niet meer zit...........

Maar alhoewel ik totaal geen vat heb op Hoska wil ik het nog zeker proberen,want toch mis ik haar en ik weet wel dat ik ze altijd mag zien,maar da's nog altijd niet hetzelfde als dat ze hier thuis is of zou zijn.

Want je weet maar wat je mist als je het niet meer hebt zenne ,en daar ben ik 100% zeker van

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #97 Gepost op: Januari 23, 2012, 01:42:51 »

Ja dat formaat is iets dat hier niet speelt natuurlijk  aw

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #98 Gepost op: Januari 23, 2012, 01:52:47 »

ja,want dat is natuurlijk ook iets dat belangrijk is natuurlijk,want Hoska is nu zo groot nie,maar wal 3x zo groot als Zita en 3 keer zo zwaar,dus ..........

en Hoska is nu ook wel geen hond om in een buitenren te steken,en dan nog ... kzou da zelfs nie willen of over m'n hart krijgen,ocharme da beestje

En Zita continu opsluiten in een benche, no way !! neen

weetniet denk krab weetniet

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #99 Gepost op: Januari 23, 2012, 01:59:19 »

Nee maar als 't een ongeval was (geschrokken in haar slaap) - dan kan je misschien toch wel die specifieke situatie vermijden  weetniet 

Beetje tijd geven... de beste oplossing (zowel voor de hondjes als voor jullie) zal zich wel uitwijzen...

Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #100 Gepost op: Januari 23, 2012, 16:44:42 »

Ik lees het nu pas allemaal.
Zita heeft heel veel geluk gehad!
Heel veel beterschap voor jullie meisje.
En ik hoop dat jullie eruit komen ivm jullie beslissing over Hoska en Zita.
Veel sterkte.  knuffel

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #101 Gepost op: Januari 26, 2012, 17:10:44 »

Gisteren  25 jan. zijn de honden nog eens samen geweest en het was niet zo best......

Hoska die is heel braaf, maar Zita begint te grommen vanaf het moment dat Hoska wil spelen of te dicht in de buurt zou komen.

Na een tijdje is het voor Hoska genoeg en het is alsof Zita dan "lucht" is voor haar en niet meer bestaat.
Ze denkt dan waarschijnlijk bij zichzelf "Zita,ge hebt uw kans meermaals gehad hé"

Dus voorlopig nog geen beterschap,maar we zullen nog zien,we blijven ervoor zorgen dat ze elkaar regelmatig zien..........., ik hou jullie verder op de hoogte

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #102 Gepost op: Januari 26, 2012, 20:14:10 »

Persoonlijk vind ik dat niet noodzakelijk een slecht teken. Als Zita niet (meer) wil spelen met Hoska is dat haar goed recht. En zo te lezen reageert Hoska er ook op dat ze de boodschap gesnapt heeft  weetniet

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #103 Gepost op: Januari 27, 2012, 08:10:30 »

Persoonlijk vind ik dat niet noodzakelijk een slecht teken. Als Zita niet (meer) wil spelen met Hoska is dat haar goed recht. En zo te lezen reageert Hoska er ook op dat ze de boodschap gesnapt heeft  weetniet

helemaal eens met Els ,,, ik denk dat je geduld moet hebben , der is ook heel wat gebeurd en dat heeft tijd nodig
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #104 Gepost op: Februari 01, 2012, 14:01:47 »

Ik zie hier ook geen enkel probleem in.  wink

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: