Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dement  (gelezen 275 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Gepost op: November 10, 2011, 12:10:22 »

Hoi mensen, lang geleden niets meer gepost maar hier ben ik met een vraag. Enkelen onder jullie weten dat ik een oude hond heb, ja Delilah, ze leeft nog, gaat stilaan naar haar 18 jaar. Ze is al lang potdoof en begint echt slecht te zien. Voor de rest geen problemen, ze eet goed en kan nog goed wandelen, met momenten is ze nog speels. Het probleem dat ik wil voorleggen is dat ze s'nachts erg onrustig is en loopt te ijsberen door de kamer (woonkamer naast slaapkamer) haar nagels (die ik niet nog méér kan inkorten) tikken op de vloer en het houdt me wakker. (de tapijten heb ik moeten verwijderen want ze krabt er gaten in). Als ze in haar zetel kruipt, krabt ze verwoed en neurotisch, zonder op te houden, aan haar deken, (een stevige dubbel geplooide katoenen paardendeken, waar ze ook al een gat in gekrabd heeft) wat me ook uit mijn slaap houdt.(ik heb soms moordgedachten als ik s'nachts voor de zoveelste keer wakker gehouden word door haar getrippel en gekrab).  Ik sta soms s'morgens op als een zombie door een tekort aan slaap. Ik heb me al afgevraagd of ik ze een slaappil kon geven maar durf niet goed omwille van heer leeftijd en zelf een slaappil pakken vind ik er ook wel over.
Zijn er mensen die met hetzelfde "probleem" kampen en een oplossing hebben?

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: November 10, 2011, 14:10:50 »

Helaas, daar kan ik je niet mee helpen. Waar ik wel gelijk effe aan denk is of je geen mogelijkheid hebt om een bench te gebruiken?

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: November 10, 2011, 14:24:36 »

Het geven van iets om haar rustiger te maken s'nachts, zou ik overleggen met je dierenarts.

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #3 Gepost op: November 10, 2011, 15:01:22 »

wow... bijna 18... da's wel al een hele leeftijd schok

een DAP halsband of verdamper lijkt me wel het proberen waard
in het verleden heb ik nog Cholodin (voedingssupplement) http://www.medpets.nl/cholodin/
en Karsivan gegeven
eerlijk gezegd zag ik niet zo'n heel groot verschil, maar de vraag is of dat nog wel kan natuurlijk
maar als je het al wat leefbaarder kan maken zou dat ook al mooi zijn
misschien kan je die mogelijkheden ook eens overlopen met je DA  duim omhoog knuffel

Ilero
Springertje

« Antwoord #4 Gepost op: November 10, 2011, 18:50:03 »

Wij geven aan Noa (15 jaar) en Zino (3 jaar) Valeriaan. Ze zijn hier rustiger van en hebben minder stress en Zino gaat beter om met haar angsten. Dus weet niet of dat een oplossing is.

Noa heeft 's avonds ook zo een moment dat ze gaat rondlopen en maar blijft rondlopen. Wat bij haar helpt is dat ik ze dan even bij mij op schoot neem. Als ik ze dan na een half uurke in haar mandje leg dan gaat ze meestal slapen.

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #5 Gepost op: November 10, 2011, 19:15:08 »

Ik kan ze echt niet in een bench steken, dat is ze niet gewoon, als ik ze soms in de auto in de bench wil zetten verzet ze er zich echt tegen.
Van de DAP halsband had ik wel al gehoord en de meningen verschillen erover. De valeriaan kan ik wel eens proberen en ev. ook de andere natuurlijke produkten. Ik vrees dat de DA haar chemisch spul zal willen geven en dat wil ik liever niet (of tensminste niet vóór ik andere mogelijkheden bekeken heb). Ik kan ev. ook zelf wel valeriaan nemen hé  laughing

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #6 Gepost op: November 10, 2011, 20:54:41 »

nog wat leesvoer over dementie en homeopathische remedies
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliotheek/tabid/69/ItemID/96/Default.aspx

hier staat ook nog iets over die Cholodin:
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliotheek/tabid/69/ItemID/538/Default.aspx

Nervoheel van Heel zijn kleine tabletjes tegen nervositeit,
kan je ook perfect zelf innemen want is oorspronkelijk voor humaan gebruik duim omhoog
http://www.heelbv.nl/producten/?id=37&page=1&view=5

specifiek voor de hond bestaan er wel meer natuurlijke rustgevende middeltjes
die je eventueel voor 's nachts zou kunnen inzetten zoals bvb:
Rust Compositum van de Groene Os
http://www.medpets.be/groene+os+rust/
Puur Nervositeit van Puur Natuur
http://www.medpets.be/puur+nervositeit/
Stressless van Primeval...
http://www.medpets.be/primeval+stressless+hond/

Bachbloesems misschien ook wel, en dan denk ik aan de Rescue Remedy, met de andere heb
ik geen ondervinding

hopelijk vind je toch iets wat kan helpen
al was het maar om iedereen wat nachtrust terug te geven weetniet
succes en knuffel voor Delilah duim omhoog

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #7 Gepost op: November 10, 2011, 22:29:38 »

Bedankt, dat ga ik eens allemaal bestuderen en eruit kiezen wat ik denk het beste van toepassing. Ik hoop dat er iets tussenzit dat haar (en mij) zal helpen.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #8 Gepost op: November 11, 2011, 02:28:39 »

Dixie - 15.5j - bijna doof en al beginnend slechtziend (dichtbij)... trippelde altijd 's ochtends voor onze deur (slaapkamerdeur). Vroeger stond die op een kier, stak ie z'n neus ertussen en kwam hij ons wekken... Voor z'n ontbijt natuurlijk lol Dus deden we de deur dicht, want hij was er altijd veel te vroeg bij. Met als gevolg dat hij begon te trippelen voor die deur... tiktiktiktik... op den duur kom je daar natuurlijk ook wakker van. Wij legden zo'n mini-mat (zoals je van Aneca hebt, met zo'n rubberen onderzijde).

Is dat geen optie? Zoiets krijgen ze toch niet snel stuk... dacht ik.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #9 Gepost op: November 11, 2011, 11:38:35 »

DF, Delilah trippelt door héél de living en je wilt niet weten wat ze al allemaal stuk gekregen heeft, bovendien maakt dat verwoed krabben bijna nog meer lawaai dan dat trippelen. Jouw hond trippelde met een doel maar Delilah loopt verloren rond, gaat in haar zetel liggen en kruipt er meteen terug uit, ze vindt blijkbaar geen rust en het rare is dat ze overdag wel heel wat rustiger is (of mss stoort het mij minder waardoor ik het minder merk als ze trippelt). Ze mag s'nachts niet meer naar boven want dat is boven de slaapkamer en daar ligt wel tapijt en als ze daaraan begint te krabben dreunt het tot beneden en is het echt niet te doen. Bovendien dondert ze van de trap in het donker. Ik moet wel één lamp aanlaten anders vindt ze zelfs haar zetel niet meer en probeert ze bij Zorra in de zetel te kruipen wat nachtelijke gevechten geeft.

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #10 Gepost op: November 11, 2011, 13:46:11 »

DF, Delilah trippelt door héél de living en je wilt niet weten wat ze al allemaal stuk gekregen heeft, bovendien maakt dat verwoed krabben bijna nog meer lawaai dan dat trippelen. Jouw hond trippelde met een doel maar Delilah loopt verloren rond, gaat in haar zetel liggen en kruipt er meteen terug uit, ze vindt blijkbaar geen rust en het rare is dat ze overdag wel heel wat rustiger is (of mss stoort het mij minder waardoor ik het minder merk als ze trippelt). Ze mag s'nachts niet meer naar boven want dat is boven de slaapkamer en daar ligt wel tapijt en als ze daaraan begint te krabben dreunt het tot beneden en is het echt niet te doen. Bovendien dondert ze van de trap in het donker. Ik moet wel één lamp aanlaten anders vindt ze zelfs haar zetel niet meer en probeert ze bij Zorra in de zetel te kruipen wat nachtelijke gevechten geeft.

Is bij dementerende mensen ook zo dat ze van hun dagen nachten maken (zoals wij hier zeggen ) en, van hun nachten dagen.

Hier heb ik een artikel gevonden dat misschien interessant kan zijn voor jou. Of voor anderen van wie hun honden  hiermee te maken hebben .

http://www.dogside.nl/gedrag_oude_hond.html

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #11 Gepost op: November 11, 2011, 14:37:58 »

Bedankt, ik bekijk het zeker. Ik wil een oplossing vinden.

Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #12 Gepost op: November 13, 2011, 12:25:37 »

Citaat

zeer interessant artikel!  duim omhoog

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #13 Gepost op: November 14, 2011, 13:35:49 »

verwarrend

Citaat
Ze mag s'nachts niet meer naar boven want dat is boven de slaapkamer

startpost:
Citaat
Het probleem dat ik wil voorleggen is dat ze s'nachts erg onrustig is en loopt te ijsberen door de kamer (woonkamer naast slaapkamer)

maar dan denk ik: dan slaap je nu in de slaapkamer naast de woonkamer, ipv die boven... Waar je geruster zou slapen? Poortje maken aan de trap, dat ze niet naar boven kan (is dan mijn gedacht).

en tikken op de vloer is tikken op de vloer hoor... en zo'n aneca-matten krijg je heus niet in 1 2 3 stuk... hoeveel nagels een poot ook heeft.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: