jufilse
Puppedup
|
 |
« Gepost op: November 09, 2011, 19:07:23 » |
|
Hallo, Wij hebben een jachthond van 1,5j,een zeer lieve en brave reu. We gaan graag met hem wandelen of fietsen en gaan daarna ook graag nog iets drinken. Nu is het al een tijdje dat hij zeer ongeduldig wordt als we ergens zitten,we kunnen met moeite één consumptie drinken en dit dan nog als hij na de wandeling wat moet uitrusten,hij is vlug terug gerecupureerd en wil dan weg. Dat uit zich door in zijn ketting te bijten en dan op te springen en in onze handen en kledij te bijten. Dit gedrag stopt zodra we verder gaan. Thuis op terras of binnen vertoont hij dit gedrag niet,dan kunnen we uren op terras of zetel zitten en zit hij lekker rustig bij ons. Het is natuurlijk heel vervelend dat hij dit doet,ten eerste krijg je steeds meewarige blikken van andere mensen en ook vinden we het spijtig dat we een wandeling niet relaxt kunnen afsluiten met een drankje. Als we hem een been geven,is hij ook eventjes bezig,maar we vinden dit niet de bedoeling om hem telkens een been te geven. Hondenkoekjes helpen ook niet ,het gaat dan eventjes goed tot de koekjes op zijn.... Zijn er mensen die bruikbare tips hebben?
grtjs,
Ilse
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Borderfan
Deugenietje
Geslacht: 
A woman's best friend is her Border Collie!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: November 09, 2011, 19:38:47 » |
|
Hoi Ik zou proberen hem rustig naast de tafel te laten liggen. Als hij kalm is beloon je hem goed. En anders kan je, tijdens het wandelen, hem nog extra moe maken door 'm een balletje te laten apporteren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: November 09, 2011, 20:13:56 » |
|
,hij is vlug terug gerecupureerd en wil dan weg. Dat uit zich door in zijn ketting te bijten en dan op te springen en in onze handen en kledij te bijten. Dit gedrag stopt zodra we verder gaan. ik zou in elk geval proberen om niet verder te gaan op het moment dat hij vervelend doet maar te wachten tot hij eventjes rustig is, anders beloon je in feite nog zijn ongewenst gedrag door te doen wat hij op dat moment wil... weggaan als een been geven, zijn favoriet speeltje, lekkers of wat dan ook, kan helpen om hem te leren rustig te blijven liggen zou ik dat toch doen, kan je later altijd nog terug afbouwen tot een kleinere beloning 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutske
Puppedup
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: November 16, 2011, 11:09:50 » |
|
Hallo, Ik zou inderdaad ook een knabbelstaafje of dergelijke meenemen voor hem (iets waar hij even mee bezig is). Hij lijkt zich te vervelen en knabbelen heeft een rustgevend effect. Proberen is kans 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: November 16, 2011, 23:24:10 » |
|
Mijn Cavalier was ook zo toen hij jong was. Als je ergens iets ging drinken of eten en , er was veel te zien was hij de perfecte hond om mee te nemen.Was het er vgs hem saai dan begon hij een liedje te zingen dat het niet mooi meer was. Toen dacht ik er aan om iets mee te nemen om op te kauwen daar hij dit heel graag deed . Sedertdien heb ik nooit meer problemen gehad. Ik gaf het wel voor hij begon te "zingen" .
|
|
|
|
« Laatste verandering: November 16, 2011, 23:26:38 door greatballsoffire »
|
|
|
|
|
jufilse
Puppedup
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: November 17, 2011, 20:48:59 » |
|
Bedankt alvast voor de tips,we hopen dat hij ook wat geduldiger wordt als hij wat ouder is. Nu is hij een energieke reu,die graag wandelt en speelt. We hebben alvast een voorraadje botten ingeslagen tegen dat we iets gaan drinken. Toch hoop ik dat hij mettertijd rustig en kalm,zonder snoepje,bij ons blijft liggen.
grtjs,
Ilse
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: November 17, 2011, 22:11:54 » |
|
Misschien is er iets gebeurd ergens op een terras, waardoor hij dit gedrag uit? uit je tekst => Nu is het al een tijdje (...) haal ik het gedacht dat hij dat vroeger niet deed en nu ineens wel.
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
jufilse
Puppedup
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: November 18, 2011, 19:31:31 » |
|
Goh,ik denk dat er niet iets speciaal gebeurd is,we zullen mss wel onbewust dit gedrag door iets uitgelokt hebben. Hij wordt ook ongeduldig als we tijdens een wandeling,waarbij hij aangelijnd is, te lang bij iemand blijven praten. Je kan het vergelijken met een peuter die aan mama's mouw ligt te trekken om verder te gaan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: November 18, 2011, 20:39:50 » |
|
Als die iemand wat geduld heeft, kan je je bezig houden met je hond tot ie rustig is... en dan verder praten.
Dat is een beetje het probleem eh... als je staat te praten en je hond wordt lastig. Wat gebeurd er? Je maakt je kwaad op je hond (is aandacht geven op dat moment) en proberen verder te praten. Als dat niet lukt, gaat de persoon in kwestie weg ( hond heeft wat hij wou hebben...) en dan ga je je met hem bezighouden.
Daarom dat ik spreek van een geduldig iemand hebben. Je zou je moeten kunnen bezighouden met je hond en de persoon moet blijven staan waar ie staat. Hond rustig = belonen en dan verder praten met de persoon in kwestie... Een paar keer zo... man/vrouw/koppel blijft staan waar ze staan, terwijl jij je hond onder appel zet. Wanneer hij rustig is, afscheid nemen en verder wandelen. Tijdens het verder wandelen zeggen dat ie een braverd is en hem al dan niet belonen met een aai/snoepje...
En dat kan je in feite aan het terras ook toepassen (wat de anderen ook al zeiden). Op het moment dat je hond rustig is, vertrek je. Desnoods gaat 1 van de 2 naar binnen om te betalen, zodat het niet is: hond rustig, vragen om te betalen en tegen dat de ober buiten komt met de rekening, je hond weer zot staat. Want dan zou je moeten blijven zitten, je hond kalmeren. En pas wanneer hij kalm is, vertrek je.
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|