September 2011
Mijn spierproblemen steken ook weer terug de kop op. Ik kom terecht bij een reumatologe die mijn spierprobleem en de artrose wil helpen oplossen.
Volgens haar kan een mens veel oplossen met voeding. Niet alles natuurlijk maar je kan sommige dingen in de goede richting duwen op deze manier. Ok voor mij goed ik wil alles proberen. Dat kost me een paar weken aan dingen uitproberen maar dat is niet erg.
Resultaat van de testen : streng verboden voedingsmiddelen voor mij zijn melkproducten, varkensvlees en rundsvlees. Suiker mag maar een matig gebruik hiervan is aan te raden.
Ik geloofde hier niet helemaal in maar na een week of 3 voelde ik mij een ander mens. Ik voelde mij terug herboren.
Toen dacht ik, als dit voor mij helpt is het misschien ook goed voor Skye.
Ik heb contact opgenomen met de DA en die zei me je kan het zeker proberen, kwaad kan het niet.
Voortaan dus baasje en hondje op hetzelfde dieet

De honden aten hier KVV dus veel rundsvlees................... ze kregen ook wel kip en lam (weet niet of dat goed is voor Skye) maar toch merendeels rund.
Sinds een week of 3 staat Skye nu terug op brokken. Hij krijg nu brokken op basis van zalm (geen vlees toegevoegd).
Ik kan ook KVV geven op basis van kip en vis dat weet ik ook wel maar ik wil nu even alles uitsluiten en het een tijdje op deze manier doen.
Sinds 2 weken gaat het goed met Skye. Of het met deze aanpak te maken heeft of dat het komt omdat hij nu al een tijdje geen agility meer loopt zullen we nooit weten. Ik staar me er ook niet blind op, Skye doet het momenteel goed en daar doen we het voor. We gaan gewoon nog een tijd verder op deze manier.