Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Skye heeft artorse in zijn lage onderrug  (gelezen 171 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Christel
Grommertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: November 06, 2011, 15:07:23 »

Ik zet hier Skye zijn artroseprobleem neer. Misschien kan ik met mijn verhaal ook nog andere mensen helpen.

juni 2008

Heupfoto's genomen omdat ik met Skye agility wil gaan lopen en ik dan toch voorraf wil weten of mijn hond hier medisch bekwaam voor is.
Resultaat : B

Juli 2008

Agilitytraining gestart zonder problemen

24 september 2009

Skye behaald zijn TAP (Toelatings agility proef)

April 2010

Start agilitywedstrijden, ongeveer 2 wedstrijden per maand.

Augustus 2010

Agility stage in Friesland. Tijdens deze stage geraakt Skye gekwetst aan zijn kruisbanden. Operatie is niet nodig, de aanhechting van de kruisband aan het bot is geraffeld. 3 maanden rust en revalidatie moeten voldoen.
Skye is gekwetst geraakt toen hij  op een recht stuk de band nam. Niemand kon begrijpen hoe het kwam dat hij op zo'n rare manier door de band sprong.

Januari 2011

Omwille van de strenge winter is de 3 maanden rust verlengd maar dat is niet erg. Allen maar beter voor Skye.

April 2011

Skye begint rond sprongen te draaien in plaats van erover te springen. Volgens sommige mensen maakt hij er een spelletje van maar mijn buikgevoel zegt dat er meer aan de hand is.
Op de wedstrijd is de DA aanwezig waar Skye in behandeling is geweest voor zijn kruisband. Ik vraag haar mening en ze is het met mij eens. Geen spelletje van Skye zijn kant maar bittere ernst. Het probleem zit volgens haar in zijn heup of in de lage onderrug. RX'en zijn nodig.
RX'en genomen en dan wordt de diagnose "artrose" genoemd. Mijn wereld stort in elkaar. Skye is dan nog maar pas 4 jaar geworden, heel jong nog dus. Ik heb zelf artrose in mijn nek dus ik weet hoe pijnlijk het is voor hem.

Mei 2011

Op raadpleging met alle RX'en die ik heb van Skye bij Ellen Martens (Het Waterhof).
Daar wordt duidelijk dat het begin van de artrose van Skye al te zien was op de RX'en van zijn heupen die gemaakt zijn toen hij 15 maanden oud was. Bij de RX'en van zijn kruisbandblessure is ook de artrose te zien al in erger stadium dan toen hij 15 maanden was. Niemand heeft toen aandacht besteed aan zijn onderrug omdat het de eerste keer om heupfoto's ging en de twee keer om foto's van zijn knie. Je kan dan vloeken zoveel je wil maar dat lost niets op.

We hebben dadelijk de beslissing genomen om met Skye te stoppen met de agility. Dit is niet meer verantwoord.
Een hond die artrose heeft moet nog wel in beweging blijven om zijn spiermassa in goede conditie te houden maar wandelen doen we genoeg dus beweging is geen probleem.
De diagnose "artrose" verklaarde ook meteen waarom hij tijdens de stage op zo'n rare manier gekwetst geraakte en waarom hij soms weigerde om te springen.
Mediciatie : Synoquin, 1 tablet per dag. Bij pijn Metacam.
« Laatste verandering: November 06, 2011, 15:26:16 door Christel » Gelogd

Christel
Grommertje

« Antwoord #1 Gepost op: November 06, 2011, 15:12:28 »

Intussen zijn we juli 2011

Skye is aan de metacam omdat hij pijn heeft. Hij mankt ook. Metacam na een week kunnen afbouwen.

Augustus 2011

Weer metacam, al de derde keer sinds juli. ween

September 2011

Er is beterschap. Skye is terug van de metacam verlost !!!!

Christel
Grommertje

« Antwoord #2 Gepost op: November 06, 2011, 15:25:39 »

September 2011

Mijn spierproblemen steken ook weer terug de kop op. Ik kom terecht bij een reumatologe die mijn spierprobleem en de artrose wil helpen oplossen.
Volgens haar kan een mens veel oplossen met voeding. Niet alles natuurlijk maar je kan sommige dingen in de goede richting duwen op deze manier. Ok voor mij goed ik wil alles proberen. Dat kost me een paar weken aan dingen uitproberen maar dat is niet erg.
Resultaat van de testen : streng verboden voedingsmiddelen voor mij zijn melkproducten, varkensvlees en rundsvlees. Suiker mag maar een matig gebruik hiervan is aan te raden.

Ik geloofde hier niet helemaal in maar na een week of 3 voelde ik mij een ander mens. Ik voelde mij terug herboren.

Toen dacht ik, als dit voor mij helpt is het misschien ook goed voor Skye.

Ik heb contact opgenomen met de DA en die zei me  je kan het zeker proberen, kwaad kan het niet.

Voortaan dus baasje en hondje op hetzelfde dieet  lol lol

De honden aten hier KVV dus veel rundsvlees................... ze kregen ook wel kip en lam (weet niet of dat goed is voor Skye) maar toch merendeels rund.

Sinds een week of 3 staat Skye nu terug op brokken. Hij krijg nu brokken op basis van zalm (geen vlees toegevoegd).
Ik kan ook KVV geven op basis van kip en vis dat weet ik ook wel maar ik wil nu even alles uitsluiten en het een tijdje op deze manier doen.

Sinds 2 weken gaat het goed met Skye. Of het met deze aanpak te maken heeft of dat het komt omdat hij nu al een tijdje geen agility meer loopt zullen we nooit weten. Ik staar me er ook niet blind op, Skye doet het momenteel goed en daar doen we het voor. We gaan gewoon nog een tijd verder op deze manier.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: November 06, 2011, 16:34:49 »

Hoop dat het dieet van Skye helpt  knuffel

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: November 06, 2011, 17:12:16 »

Hopelijk blijft het nu goed gaan  knuffel knuffel knuffel knuffel

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Christel
Grommertje

« Antwoord #5 Gepost op: November 06, 2011, 18:49:06 »

Hopelijk blijft het nu goed gaan  knuffel knuffel knuffel knuffel

Dat hoop ik hoop maar ik denk niet dat dat realistisch is.
Als Skye ergens in of uit moet springen (vb zetel) gebruikt hij linksachter niet. Linksachter is het probleem het grootst. Rechtsachter moet dus alles opvangen. Dat gaat niet blijven goedkomen want op deze manier gaat hij rechtsachter overbelasten..
We zien wel en doen intussen al wat we kunnen om het voor hem zo comfortabel mogelijk te maken.
We hebben hem ook al een jas gekocht om in de winter zijn rug wat warmer te houden.

Momenteel gaat alles weer goed en hij en wij genieten hiervan met volle teugen.
Wat volgende week komt dat zien we dan wel weer.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: November 06, 2011, 21:01:28 »

knuffel knuffel knuffel

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #7 Gepost op: November 06, 2011, 23:54:17 »

duim omhoog dat het voor allebei helpt.  duim omhoog

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print