Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tandjes tonen  (gelezen 248 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
souffri
Puppedup
*

Geslacht: Vrouw

Bo en Vargas

« Gepost op: Oktober 31, 2011, 11:48:06 »

Mijn pup is nu 15 weken en als ik op de HS "tandjes tonen" moet doen wordt hij wild.....thuis ben ik dit nu veel aan het oefenen,maar hij weet het al zo fijn ,als ik een zit vraag en naast hem ga zitten ,weet hij al wat er gaat komen.. hij bijt niet, alleen probeert hij hem los te maken. Deze morgen eens met smeerkaas geprobeerd dat ging een beetje maar de 2de keer was he ook al gedaan. Iemand een oplossing hiervoor?
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 31, 2011, 13:09:15 »

Wij raden op de HS aan nooit te werken met voedsel vóór het tandjes laten zien. Pas belonen Ná de oefening.

Begin met bvb als je voor tv zit, laat de pup bij je komen (gaan zitten of niet, mooi zitten of niet is nu even niet van belang) en begin met hem te aaien overal aan zijn koppeke, langzaam aan en voorzichtig ga je dan richting wangen van je hondje en doet met je vingers langzame draaiende bewegingen. Ondertussen dat hij dat toelaat zeg je al eens (met een hoge vrolijke stem) "dat is tandjes laten zien" Daarna belonen met een snoepje.
Dat doe je een paar dagen. Daarna probeer je onder het langzaam draaien met je vingers over de wangen de lipjes aan te raken en een heel klein beetje omhoog tillen en weer goed belonen na afloop. En zo bouw je langzaam op. Na een paar dagen zeg je ook vóór je begint met aaien "kom tandjes laten zien". Pas als je hondje met "tandjes zien" geen problemen meer heeft ga je het zitten (voet) voor het voorstellen aanleren.
Niks overhaasten. Merk je dat je hondje terug trekt of dat het weer wat moeilijker gaat dan neem je weer een stapje terug.
Hoop dat je het een beetje begrijpt..

Veel succes duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
marijke
Snoepertje

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 31, 2011, 14:19:58 »

best ook niet je hand op zijn neus leggen om hem wat te klemmen od want dat kan bij sommige portretten wat lastige reacties te weeg brengen  grijns
« Laatste verandering: Oktober 31, 2011, 14:30:15 door marijke » Gelogd
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 31, 2011, 16:23:23 »

Ow ja, dank je Marijke, ogen neus vrij houden.

Je kunt 1 hand onder zijn kin houden om te ondersteunen en met de andere hand de lipjes omhoog tillen. Of beide handen onder de kin en met de duimen omhoog tillen en met je wijsvingers doe je dan de lippen aan de voorkant.

souffri
Puppedup
*

Bo en Vargas

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 31, 2011, 17:13:34 »

Bedankt, straks eens mee beginnen....

Leren jullie eerst "wachten" of eerst "blijven" want hier is verschil tussen he. Of is 15 weken nog een beetje te jong om dit al te leren?  zitten, af, staan....da gaat allemaal heel goed, wandelen ook !  Maar ik zou willen beginnen om hem te doen wachten als hij eten krijgt, om buiten te gaan.....
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 31, 2011, 18:28:17 »

Wij leren "zitten", "staan" en "liggen", maar wacht of blijf zijn onnodige bijbevelen. Zolang jij geen nieuw bevel geeft moet je hondje gewoon in  de gevraagde houding blijven. Maar dat wordt bij ons idd pas aangeleerd na dat ze 6 maanden zijn en dus uit de puppyklas zijn.

Kunt idd thuis al wat oefenen, zolang er geen druk gelegd word. Kunt 'm doen zitten/liggen/staan (moet ie wel eerst deze houdingen goed kennen), als je wil het bijbevel "wachten" geven en dan het bevel "vrij" om naar zijn eten te gaan. Wij leren dat aan met hem aan zijn halsbandje vast te houden en bij vrij los te laten. Bij een pup laten wij ook nooit te lang wachten eer we vrij geven. Je kunt die tijd langzaamaan opbouwen.

Vergeet ook nooit dat de HS thuis niet is. Wat 'm thuis goed doet doet 'm daarom nog niet op de HS.

souffri
Puppedup
*

Bo en Vargas

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 31, 2011, 18:36:17 »

Ik ben al een paar keer naar HS geweest en hij doet het heel goed. zitten - liggen - staan gaat vrij goed. Ik krijg ook veel aandacht van hem....ik ben heel tevreden tot nu toe. Daarom wil ik al een beetje verder gaan en zou ik toch al beginnen met het bijbevel "wachten".....

Ik was al bezig zoals jij zegt. Hem vasthouden als ik zijn eten geef en dan vrij geven....ik zal dit dus gewoon verder blijven doen.....

Bedankt voor de info !

Moozer
Springertje

Geslacht: Man

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 31, 2011, 20:46:10 »

Wij zeggen 'smakelijk' en dan pas mogen ze eten. Lukt niet van de eerste keer, eerst wachten aangeleerd.
Bon appetit verstaan ze niet, heel grappig...Zoë kan dit al (ze is nu 3 maanden).

Tandjes tonen leren we al speels aan. Met Zoë is dit niet eenvoudig, madam heeft dit niet graag. Maar dat komt wel.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: November 02, 2011, 23:43:47 »

(Puppy) tandjes kijken doen wij zonder dat ze er veel erg in hebben, al spelend, met beloning nadien... Net zoals alle andere lichaamsonderdelen nakijken in feite (oren, pootjes, tekencontrole, vacht...)
Op de Hs niet te veel drama rond maken en er zeker niet mee gaan 'vechten'. Bij de meeste honden lukt dat wel na een poosje.

Ik gebruik zelf wel wachten en blijven en ik doe dat van in 't begin. Maar heel simpel, blijven is aanvankelijk in houding liggen en wachten in houding zit - want de theorie van wachten is enkel voor als er een commando volgt en blijven is hond terug ophalen, die link gaan ze later pas leggen.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: