Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Een hond heb je toch voor het leven? NIET?  (gelezen 159 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Tatty
Puppedup
*

« Gepost op: Oktober 27, 2011, 13:18:38 »

hey allemaal wie dit leest.ons verhaal, Wij zijn een jong koppel die een kindje verwachten. samen hebben we ook ons teddy, een hele hele lieve wit zwarte stafford van 8 jaar, mijn vriendin heeft ze vanaf haar geboorte en nu zitten we met een groot probleem. Wij vinden totaal geen huur appartement/huis meer omdat geen enkele huisbaas een hond toelaat en ziet het ernaar uit hoe dichter wij bij de bevalling van ons eerste kindje komen onze hond moeten gaan wegdoen met pijn in ons hart, met tranen in ons ogen,...elke keer we er aan denken dat ze weg moet. wij houden zoveel van onze hond en zien haar zo graag, er gewoon aan denken dat lieve snoetje nooit meer te zien,haar nooit meer kunne knuffelen, haar gelek nooit meer voelen,haar nooit meer aaien, gaan wandelen,...het doet gewoon te veel pijn en voor dieren liefhebbers is dit mss herkenbaar maar voor andere is dit mss flauwe kul en dat hebben we al veel gehoord. Is er iemand die ook voor deze keus stond dat hij zijn hond heeft moeten weg doen, we horen het graag. hoe jij de stap gezet hebt enz. we hebben ooit nog eens voor deze keus gestaan(wat net op tijd opgelost kon worden) en alle dierenasielen die wij belden zegden dat ze dan een spuitje moest krijgen omdat ze zo oud is en ze geen plaats zullen vinden voor haar en dat is wat we zeker niet willen, onze hond laten sterven om ons een beter leven te geven, ik vind dat ergens cru! een hond heb je voor het leven, niet enkel voor kerstmis!!!!!een hond is niet zomaar een hond, hij hoort bij de familie graag wil ik andere honden liefhebbers hun mening hebben, we zijn ten einde raad... zucht zucht
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 27, 2011, 13:29:22 »

Ik heb zelf gelukkig nooit voor deze hartverscheurende keuze gestaan. Toen wij moesten verhuizen hebben we een appartement gevonden waar honden wel welkom waren, maar kinderen niet welkom waren. Wat op dat moment ideaal was voor ons.
Officieel is het zo (van de huurdersbond vernomen) dat men je niet mag weigeren als je al een hond hebt, maar je wel mag verbieden er ene aan te schaffen. Alleen als je dat tegen een huisbaas zegt, dan hebben ze toevallig al een huurder voor dat huis/appartementt ofzo, dus veel heb je aan die regel niet.
Kan je niet eens met het OCMW of de huurdersbond gaan praten.Misschien hebben die adressen waar je wel welkom bent met je hond. Of misschien maak je kans op een sociale woning, daar zijn honden ook toegelaten.
Niet bij de pakken blijven zitten, hoe moeilijk het ook is, ga ervoor. Zorg dat andere je helpen zoeken naar een oplossing.

Wat je ook beslist te doen. Heel veel sterkte en succes!!!

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 27, 2011, 14:28:01 »

In Sociale Woningen is er meestal 1 toegelaten... maarja, das met een wachtlijst natuurlijk en kun je dat wel krijgen?

Daarnaast, waar woon je nu?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
jill
Krullebolleke

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 27, 2011, 14:55:32 »

hier ook nog niet voor de keuze gestaan maar ken wel mensen met hetzelfde probleem. Zij hebben uiteindelijk een appartement gevonden waar ook geen honden in mochten maar ze heeft eens gepraat met de huisbaas en die liet het uitzonderlijk toe, voor zover er geen schade aan het appartement kwam.
Zij had haar nieuwe huisbaas ook in hun huidige woning laten komen zo had hij zelf kunnen zien dat de hond geen overlast bezorgde.

veel huisbazen zetten standaard in het contract dat er geen huisdieren toegelaten worden omdat sommige honden idd alles vuil maken en afbreken. Maar in veel gevallen helpt het als je eens goed kan praten met de huisbaas en eventueel kan overeenkomen dat je eventuele schade zelf vergoed.

moest het er toch op aan komen dat je hondje weg moet zou ik het via particuliere weg proberen, dan kan je zelf de mensen ontmoeten en weet je waar ze terecht komt.

alleszins heel veel succes en sterkte met de beslissing!
Tatty
Puppedup
*

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 27, 2011, 15:12:15 »

Een sociale woning is voor ons geen optie omdat wij nog geen 3 jaar in antwerpen wonen en wij krijgen ook geen voorang omdat onze onbewoonbaar studio nog niet te erg genoeg is.Mijn ouders zijn ook zo hard hun best aant doen om te zoeken, vandaag aleen al 15 appartementen hebben zij gebelt, alemaal noppes zucht geen huisdieren, valt niet mee te praten. Ergens weten we wel wat ons te doen staat maar toch die keuze wil ik niet maken en gaan we blijve vechten om een oplossing te vinden. oke ik begrijp de huisbazen ook wel langst ene kant, elk argument over huisdieren tussen verhuurder en huurder heeft 2 kanten. ik weet dat er veel mensen geen hond verdienen en dat het door zoon soort mensen is dat fatsoenlijke baasjes van een superlieve hond die ze beschouwen als een deel van de familie geen kans meer krijgen. als wij geen kindje zouden verwachten zouden we hier in dit onbewoonbaar studio blijven tot we echt eruit moeten, maar hier kan je geen baby onderdak geven( veel vocht, veel tocht door muren, lekken enz,) l. Stel je voor dat onze hond zou binnen pissen, continu zit te blaffen en dings kapot bijten enz zou ik niet twijfelen om hem weg te doen, maar ze is 8 jaar, gaat veel wandelen, slaapt het meeste van de dag en snachts. maar ja overtuig maar eens een huisbaas die er al problemen mee gehad heeft en dat zijn er precies al heel veel. gewoon erg frustrerend
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 27, 2011, 19:27:21 »

het enigste ivm wetgeving en huisdieren...

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,6571.0.html

staat in de sectie Wetgeving wink

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: