|
*~*DF*~*
|
 |
« Gepost op: Oktober 18, 2011, 22:38:25 » |
|
Omdat ik de forumleden graag op de hoogte hou over medische perikelen...
morgen ga ik met Dixie naar de dierenarts voor een 'keel-nazicht'.
Sinds enige tijd heeft hij een droge hoest, waarbij hij op het eind een 'braakneiging' doet...
Omdat ik wil weten wat er met zijn keel aan de hand is, lijkt het mij het best om even tot bij de dierenarts te gaan.
Als hij aan de leiband trekt, heeft ie het ook voor. Daarom heb ik al zitten denken om voor hem een tuigje aan te schaffen.
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
Tommelein
Ploeteraartje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 18, 2011, 22:41:35 » |
|
Hopelijk niks ergs en te verhelpen met een tuigje!  voor Dixie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 18, 2011, 22:57:22 » |
|
Ik hoop dat het gewoon een luchtpijpontsteking is. Maar... Met het ouder worden, of met de aanleg daarvoor (zoals Kobbe) kan de luchtpijp afgeplat worden. Dat wil zeggen dat je met halsband maar jammer genoeg ook met tuigjes de luchtpijp gemakkelijk toenijpt als ze trekken. En dat levert inderdaad gehoest en kokhalzen op  Ik ben dus nog altijd op zoek naar iets dat geen halsband is en ook geen tuigjes die vooraan op de borst kunnen trekken. Is één van de redenen waarom ik niet graag met Kobbe aan de leiband wandel en zeker niet in groep want dan trekt hij gegarandeerd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 18, 2011, 23:56:56 » |
|
Hopelijk niks ernstigs met Dixie. Snelle beterschap 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yvy
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 18, 2011, 23:59:11 » |
|
hopelijk niks ernstig, hier wordt in ieder geval geduimd  ,enne een dikke  voor Dixie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 19, 2011, 11:05:21 » |
|
oei Dixie toch... hopelijk is het maar een onschuldig kuchje een tuigje is inderdaad geen slecht idee denk ik duimpjes staan omhoog voor Dixie!  @Riet: het tuigje van Binno (Hunter Norwegian Harnas) gaat niet onder de borst door, maar da's ook niet wat je zoekt zeker?...  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 19, 2011, 11:37:20 » |
|
Borus en Elbee hebben ook een gevoeligere luchtpijp dan ons andere honden. We hebben zelfs een poos gedacht dat het stress-afhankelijk was  Nuja hopelijk brengt DA raad en verlicht een tuigje inderdaad het probleem al wat. Bij Elbee lukt dat, als hij lang aangelijnd moet draagt hij een gewoon klassiek tuigje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 19, 2011, 12:33:52 » |
|
hopelijk valt het allemaal nog mee met Dixie, hier zullen we alvast duimen voor hem 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 19, 2011, 19:28:42 » |
|
@Riet: het tuigje van Binno (Hunter Norwegian Harnas) gaat niet onder de borst door, maar da's ook niet wat je zoekt zeker?...  Ik zou iets moeten vinden dat helemaal niet op de borst komt én waaruit hij niet kan ontsnappen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dafkapin
Ploeteraartje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 19, 2011, 20:48:30 » |
|
wij hebben zoiets gezien in den ameriek, was een tuigje dat rond de poten ging en dus niet rond de borst of rond de nek, maar ik vroeg me af of dat zo gezond is voor de poten van de hond
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 19, 2011, 20:54:58 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 19, 2011, 21:08:41 » |
|
Niet geschikt voor slimme honden staat er bij de beoordelingen  Vraag mij wel af hoe dat hondje er zich uit heeft kunnen wurmen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 19, 2011, 21:22:38 » |
|
Had Chucky zo geen modelleke ? (in 't blauw) Ik heb op de KP ook iemand gezien met iets rond de poten, maar dat leek mij nogal oncomfortabel voor de hond, ik denk dat dat ook een soort anti-trek harnasje was
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 20, 2011, 16:30:41 » |
|
heb ook eens zo'n tuigje gehad waar je de poten moest in steken, dit kwam niet voor de borst van de hond. Maar mijn DA heeft echt afgeraden om dit te gebruiken omdat dit idd niet comfortabel is voor de hond maar het is ook niet gezond voor hen. De DA zei dat als Lana heel hard zou trekken, of continue zou trekken dat zo'n tuigje haar pezen kan beschadigen. Dus heb dan maar direct een ander tuigje gekocht!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 20, 2011, 18:23:59 » |
|
Ach, misschien lukt het me ooit wel, om hem manieren te leren  Wat heeft de DA gezegd Tim?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|