souffri
Puppedup
Geslacht: 
Bo en Vargas
|
 |
« Gepost op: Oktober 03, 2011, 19:59:42 » |
|
Als ik weg werken ben of 's nachts als de hondjes buiten zitten gaat mijn border collie steeds kakken op den beton ipv in het gras ! als ik thuis ben doet hij het meestal in het gras,soms durft hij ook op de oprit (kiezelstenen) als ik het dan zie zeg ik "neen" en zet ik hem in het gras. Mijn golden doet het nochtans steeds in het gras je zou denken hij ziet het van haar...maar hij blijft maar op den beton kakjes leggen en soms ook plassen. Waarom zou hij dat doen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 03, 2011, 22:44:38 » |
|
Ik vermoed dat dat een gewoonte is geworden, misschien al van bij de fokker 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 04, 2011, 13:47:13 » |
|
Je BC is nog een pupperd , als ik het me goed herinner ? Met wat geduld kan je dit gedrag gemakkelijk omkeren . Sorry dat ik het zo cru stel, maar, je kan niet verwachten dat je hondje alles op de juiste manier zal doen omdat hij het van de golden ziet gebeuren . Het is het baasje dat het moet leren . Veel suc6 ermee .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
souffri
Puppedup
Geslacht: 
Bo en Vargas
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 04, 2011, 18:56:16 » |
|
Ik heb niet gezegd dat hij het van de golden moet leren he..... Overdag als ik erbij ben doet hij het mooi in het gras....het is enkel als ik weg ben of s'nachts, ik kan hem dus niet corrigeren he! ook moeilijk te leren dan !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 04, 2011, 19:04:06 » |
|
Dat is dan idd moeilijk aan te leren. Helaas kan ik je er niet mee helpen. Hier mag overal een plasje of  gelegd worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 04, 2011, 19:40:50 » |
|
Ik heb niet gezegd dat hij het van de golden moet leren he..... Overdag als ik erbij ben doet hij het mooi in het gras....het is enkel als ik weg ben of s'nachts, ik kan hem dus niet corrigeren he! ook moeilijk te leren dan !
Ik volgde alleen : Mijn golden doet het nochtans steeds in het gras je zou denken hij ziet het van haar...maar hij blijft maar op den beton kakjes leggen en soms ook plassen.  Misschien is hij bang en doet hij het daar omdat dit hem een goed gevoel geeft ? Misschien voelt hij zich op die plaatsen veiliger ?
|
|
|
|
« Laatste verandering: Oktober 04, 2011, 22:08:37 door greatballsoffire »
|
|
|
|
|
hondse rebellen
Speelkontje

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 05, 2011, 10:20:13 » |
|
als je erbij bent en hij doet het op het gras zou ik hem gewoon extra hard belonen en aanmoedigen, zodat hij heel goed weet dat je dat leuk vind. voor de rest is het moeilijk natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 05, 2011, 12:31:58 » |
|
ik lees altijd "katjes op de beton" 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 05, 2011, 13:28:06 » |
|
Zolang hij 'in de fout' kan gaanals hij alleen is, zal het er inderdaad moeilijk uit te krijgen zijn. Beton afspannen tijdelijk is geen optie ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 05, 2011, 14:04:12 » |
|
was dat laatste eigenlijk ook aan het denken...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
orinake
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 08, 2011, 09:27:50 » |
|
Je BC is een pupje, die gaan in mijn ogen op de gemakkelijkste plaats... Dus als hij dringend moet en de beton ligt eerst en dan pas het gras gaat hij gewoon op de beton...
Zoals hierboven al gezegd is: indien mogelijk beton tijdelijk afspannen, extra belonen als hij op het gras gaat.
Hier mogen ze ook gewoon op de oprit plassen of een drolletje leggen, gewoon even schoonspuiten en hup alles is weg. In het gras laten plasjes rosse plekken na en kakjes kan je vaak niet heel proper opkuisen.... Nu als we thuis zijn en we in de tuin gaan (die ligt achter de stallen en de hangaar en ik heb geen overzicht van in huis.) dan mogen ze ook in de tuin, daar hebben ze hun eigen hondenweide (10mx5 - 6m) waar ze mogen doen wat ze willen (incl putten graven ;))
|
|
|
|
|
|
gevraagd op 06/07 om banner aan te passen. Nu 14/07 werd hij verwijderd door admin, vanwege de overschrijding van zeven dagen
|
|
|
Borderfan
Deugenietje
Geslacht: 
A woman's best friend is her Border Collie!
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: November 09, 2011, 19:34:25 » |
|
Oei, dat is wel heel moeilijk. Ik zou ook het stuk rond het beton, tijdelijk, afspannen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|