Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: met de handen in het haar  (gelezen 311 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
bloempje
Speelkontje
**

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: September 27, 2011, 15:51:33 »

Hey iedereen,
lang geleden dat ik nog actief was hier maar nu toch een serieuze vraag.
Oke hier komt ie:

Ik ben dus nu bijna 6 maanden zwanger, hoi hoi leuk leuk, MAAR...
Ik wil dus ook gaan samenwonen met mijn vriend en zijn honden uiteraard maar sinds kort (ale kort een maand of langer) heeft hij een serieuze probleem hond met gedragsproblemen, het is een groenendaeler reu, en niet één van de kleinste honden die er rondlopen.
Wat zijn de problemen: als je iets probeert af te nemen valt hij aan, en niet eventjes een waarschuwingsbijt maar echt doorbijten ween
Mijn vriend zijn handen zien er niet meer fraai uit, want Jazz valt ook aan als je hem iets wil verbieden of gebieden.
Als je hem wil doen zitten of opzij doen gaan heb je de kans dat je wordt gebeten als je niet assertief genoeg bent.
Op een ander forum zeiden ze me dat de hond nog moet aanpassen maar dit gedrag wordt niet beter en hij is hier toch wel al langer dan een maand, maar ik gaf het een kans.
Maar Jazz betert niet en op de hondenschool zeiden ze voor hem te herplaatsen en zo snel mogelijk weg te doen, mijn vriend zijn pa zegt dit ook (hij heeft al verscheidene honden gehad en heeft er nog steeds) en hij zegt dat Jazz een heel uitdagende en agressieve blik heeft.
Kijk nu ook omdat ik zwanger ben begin ik echt bang te worden ween
Wat als Jazz uitvalt en bijt naar ons kindje van enkele maanden oud als deze probeert zijn eigen speelgoed te nemen.
Ja gescheiden houden en ongelukken voorkomen weet ik maar al te goed, maar soms gebeuren ongelukken en Jazz heeft geen bijtrem om het zo te noemen.
Op het ander forum werd ik al meteen de grond ingeboort dat mijn opvoeding op niets trekt en dat terwijl mijn kind nog niet is geboren, en deze persoon mij van haar nog pluim kent.
Jazz is ook heel dominant en luistert niet als je zelf niet stevig genoeg in je schoenen staat.
De kans dat je wordt gebeten bij hem is ook heel groot ween
Daarom weet ik totaal niet wat doen wij verwachten een kind en daarbij wil mijn vriend Jazz niet wegdoen.
Als ik vraag wat hij gaat doen als ons kind in het ziekenhuis belandt door een beet van Jazz dan zegt hij ja dan zal ik hem weg doen, maar hij snapt niet dat dit vijgen na pasen zijn.
Wat moet ik toch doen ween ik begin me ook meer en meer me niet meer op mijn gemak te voelen bij mijn vriend thuis en zal altijd in de slaapkamer zitten als hij niet thuis is en Jazz zit dan in de living.
Wat moet ik toch doen ween ween ween ween

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: September 27, 2011, 17:01:03 »

Ik zou naar een gedragstherapeut gaan.

Van op afstand is zo'n situatie moeilijk tot niet op te lossen. Op het 1e zicht zou ik zeggen dat jullie een serieus rangorde probleem hebben. Een gedragstherapeut kan bij jullie thuis komen en de huissituatie bekijken. Hij pakt het probleem in zijn geheel aan zeg maar. Misschien is er iets waardoor de hond zich niet goed voelt of misschien is je vriend niet consequent genoeg. Nu ben jij er ook bijgekomen en je voelt je onzeker t.o Jazz. Jazz voelt dat aan en maakt nog meer misbruik van "zijn positie". Misschien is het medisch....... het kan zoveel zijn als je de situatie niet kunt zien.

Als jullie Jazz niet weg willen doen en je wilt je op je gemak voelen met Jazz in de buurt, dan vrees ik dat een gedragstherapeut de enige oplossing is.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #2 Gepost op: September 27, 2011, 18:36:09 »

Ik zou ook een gedragstherapeut inschakelen hoor. 
Zeker het proberen waard.
Dan heb je toch nog enkele maanden voor het kindje er is dat je vriend kan oefenen met Jazz.
Als het kindje er is, zal het inderdaad moeilijker zijn, vermoed ik.

Veel courage en succes hoor Bloempje!!

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #3 Gepost op: September 27, 2011, 19:06:28 »

Da's miserie hé - een hond die je zelf niet vertrouwt  ojee

Ik heb dat een tijd gehad met onze oudste reu, 50 kg en dus onmogelijk 'te dwingen' of te corrigeren want hij draaide zich grommend om  fluit Ik kon daar ook niet mee op straat en al helemaal niet in het donker want hij moest en zou mij dan verdedigen - met als gevolg dat hij alles en iedereen aanviel. Totale afgang is dat, in feite nam hij gewoon zelf de leiding en hoe harder je daar tegen in ging hoe gestresseerder hij werd en hoe oncontroleerbaarder hij werd.
Wat daar de oorzaak van was weet ik niet en moet ik ook niet weten - ik kan verhaaltjes opdissen van 'negatieve' voorvallen in zijn jong leven maar ik vind dat allemaal excuses - hij was ondertussen wat hij was en we moesten er mee verder.
Uiteindelijk hebben we alle slipkettingen en correctietoestanden opgeborgen, besloten van niet langer 'te vechten' met die kerel  héhé Ons zo kalm en rustig mogelijk proberen te houden en probleemgedrag omzeild en/of met een omwegske omgebogen tot aanvaardbare proporties. Stapje per stapje en heel consequent.
Het wederzijds vertrouwen is gegroeid en 't is ondertussen een hond die ik graag zou laten klonen want zo één vinden we niet meer  hihi

Om maar te zeggen, NIET panikeren, al die rampscenario's opbergen en rustig nadenken hoe je het concreet kan aanpakken. Als je vriend hem niet wil wegdoen (waar ik hem geen ongelijk kan in geven maar da's van op afstand makkelijk gezegd natuurlijk) moet je afspraken maken. Ik ken genoeg mensen met risico honden én kinderen, trouwens, een zogezegde brave hond is misschien nog een groter risico met kinderen omdat er te nonchalant mee omgesprongen wordt.

En een gedragstherapeut is wellicht een goed idee, kwestie van de zaken eens nuchter te bekijken...

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #4 Gepost op: September 27, 2011, 20:18:10 »

Ik kan me heel goed inbeelden dat je al op voorhand schrik hebt als je denkt aan wat er kan gebeuren met jullie kindje in de toekomst. Maar, hoe banger jij wordt ( wat heel normaal is door je zwangerschap want je wilt dit ongeboren leven beschermen ) en bent voor Jazz  , hoe erger het zal worden omdat Jazz dit heel goed aanvoelt en hoe langer hoe meer uitbuit.

Zelf zou ik je aanraden om aan jezelf te werken , je angst proberen te overwinnen en Jazz helemaal te negeren .Hoe moeilijk dit ook kan zijn . Laat hem lucht zijn .Geef hem niks van aandacht  , maar dan ook niks .
En, ga ook te rade bij een gedragstherapeut . Moest je geen kindje verwachten zou ik zeggen : " Probeer het op te lossen op deze manier ( negeren en jezelf de angst voor Jazz doen overwinnen )  . Maar, met de baby die op komst is vind ik voorkomen nog altijd beter dan genezen . Alvast veel suc6 gewenst.  duim omhoog 

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 01, 2011, 08:32:08 »

helemaal eens met XT , snel een gedragtherapet zoeken
dat zou ik toch doen als Jazz mijn hond was

Ik zou naar een gedragstherapeut gaan.

Van op afstand is zo'n situatie moeilijk tot niet op te lossen. Op het 1e zicht zou ik zeggen dat jullie een serieus rangorde probleem hebben. Een gedragstherapeut kan bij jullie thuis komen en de huissituatie bekijken. Hij pakt het probleem in zijn geheel aan zeg maar. Misschien is er iets waardoor de hond zich niet goed voelt of misschien is je vriend niet consequent genoeg. Nu ben jij er ook bijgekomen en je voelt je onzeker t.o Jazz. Jazz voelt dat aan en maakt nog meer misbruik van "zijn positie". Misschien is het medisch....... het kan zoveel zijn als je de situatie niet kunt zien.

Als jullie Jazz niet weg willen doen en je wilt je op je gemak voelen met Jazz in de buurt, dan vrees ik dat een gedragstherapeut de enige oplossing is.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: