Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: KBC verzekert beet van eigen hond  (gelezen 637 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: September 08, 2011, 21:47:15 »

dit vind je terug op de site van KBC

Uniek: ook uw hond goed verzekerd

Deze optie verzekert u voor:

Hondenbeten van uw eigen of een andere hond
    De dierenartskosten als uw hond gewond geraakt bij een verkeersongeval
    De crematiekosten en kosten van een nieuwe puppy van hetzelfde ras bij overlijden van uw hond door een verkeersongeval
    De kosten voor opvang in een hondenpension bij hospitalisatie van de eigenaar

Per jaar 35 euro om voor dit verzekerd te zijn.

KBC Verzekeringen pakt uit met een primeur: een polis voor de hond. Geen overbodige luxe, want jaarlijks verzorgen de huisartsen meer dan twintigduizend slachtoffers van hondenbeten. In 1 op de 6 gevallen gaat het om een beet van de eigen hond. Maar veel eigenaars beseffen niet dat zij voor zo'n incidenten niet kunnen terugvallen op hun familiale polis. Daar past KBC Verzekeringen nu een mouw aan. Al is de verzekeraar ook de hond zelf niet vergeten

In België lopen 1.37 miljoen honden rond, zo blijkt uit een telling van de FOD Economie. Hoewel de meeste eigenaars hun huisdier als 'braaf' (hij heeft nog nooit iemand gebeten) beschouwen, krijgen de huisartsen regelmatig slachtoffers van hondenbeten over de vloer.

"Gemiddeld wordt jaarlijks één op de vijfhonderd belgen gebeten door een hond" vertelt Patrick Vandoren, directeur Schade bij KBC.

"En dan gaat het nog enkel om incidenten die door een huisarts geregistreerd zijn."

Een eigen hond geeft vaak een vals gevoel van veiligheid, men vergeet al te vaak dat het dier blijft dat instinctmatig reageert. Het is ook een fabel dat de ongevallen afhangen van het hondenras. De meeste ongevallen doen zich namelijk voor met de meest populaire honden (chihuahua, Jack Russel, Labrador, etc...)" vertelt P. Vandoren.
Maar een hondenbeet kan ook veel juridisch gebakkelei opleveren
"Veel eigenaars verten dat hun familiale polis enkel de schade dekt die de hond aan derden toebrengt. En enkel als de aansprakelijkheid kan bewezen worden. De polis dekt dus niet de schade die de eigen hond toebrengt aan één van de gezinsleden. En ook de aansprakelijkheid heeft al tot schrijnende toestanden geleid. Denk maar aan gevallen waarbij de hond van de grootouders een kleinkind bijt in de keuken, terwijl de rest van de familie in de living zit. Kan men de grootouders dan aansprakelijk stellen?" Vraagt de KBC-directeur.

"Kortom, dat zijn vaak emotionele dossiers."
Ook financieel kan de factuur sterk oplopen. "Bij lichamelijke letsels loopt de gemiddelde factuur op tot 9000 euro.
Bij stoffelijke schade blijft de schade beperkt tot minder dan 1000 euro.

Om die blinde vlekken in de familiale polis weg te werken pakt KBC Verzekeringen daarom uit met een extra hondenverzekering (kostprijs 35 eur/jaar). Dankzij die extra waarborg vergoedt de verzekeraar alle lichamelijke letsels die de hond van het gezin of een vreemde hond toebrengt aan een lid van het gezin. De vergoeding kan maximaal oplopen tot 1.5 miljoen euro.
Maar ook voor de viervoeter zelf, heeft KCB Verzekeringen aandacht. Veel honden worden immers het slachtoffer van een verkeersongeval. Wie een hondenverzekering heeft, krijgt in dat geval ook de kosten voor een dierenarts (tot 2000euro) terugbetaald. Als het dier omkomt, betaalt de verzekeraar de crematie (tot 350 euro) en desnoods de aankoop van een nieuwe (gelijksoortige) pup (geen plafond).
Als toemaatje is er ook gedacht aan de alleenstaande mensen. Als die moeten gehospitaliseerd worden en geen opvang vinden voor hun huisdier, neemt KBC Verzekeringen het hondenhotel (tot 300 euro) voor zijn rekening.

« Laatste verandering: Oktober 21, 2011, 00:10:22 door sabine » Gelogd

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: September 08, 2011, 21:55:04 »

duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: September 08, 2011, 22:12:37 »

Klinkt goed, maar toch maar eerst de kleine lettertjes lezen  wink

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #3 Gepost op: September 08, 2011, 23:37:28 »

Je moet dan weten dat een gewone familiale 70 euro kost - efkes de helft erbij ojee

'k denk dat een lichamelijke ongevallenverzekering en/of hospitalisatie veel meer steek houdt...

maranoa
Krullebolleke

« Antwoord #4 Gepost op: September 09, 2011, 00:00:41 »

Wij hebben een WA verzekering `wettelijke aanspraakbaar` daar zijn de honden ook in mee verzekerd, omdat dit het in gezinsverband is.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #5 Gepost op: September 09, 2011, 00:19:03 »

En dat is van ??? welke verzekering?

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #6 Gepost op: September 09, 2011, 06:14:15 »

duim omhoog duim omhoog duim omhoog
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: September 09, 2011, 09:11:48 »

Even nagevraagd in onze familiale verz. zijn we verzekerd voor ons hondje ook en onze hospitalisatie komt daar ook in tussen.

Axa verz.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: September 09, 2011, 10:14:03 »

De uitbreiding gaat over EIGEN hondenbeten hé ! dat zit niet in een gewone familiale (BA = WA-verzekering) Die dekt de schade die je hond aan vreemden (derden) toebrengt (aansprakelijkheid als eigenaar/houder dus)

Hospitalisatie uiteraard wel en een persoonlijke ongevallenverzekering ook.
Een beet van een eigen hond is verzekeringtechnisch hetzelfde als van je eigen ladder vallen, dat is ook niet verzekerd.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #9 Gepost op: September 09, 2011, 22:05:31 »

dat ze nu eens 30 euro vroegen en deze 'overbodige' eruit haalden, want dat zit in elke familiale (volgens mij)

Citaat
De dierenartskosten als uw hond gewond geraakt bij een verkeersongeval

Toen Tommy (overleden) werd aangereden door een wagen, heeft de familiale daarin tussen gekomen...

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #10 Gepost op: September 10, 2011, 00:18:34 »

Nee dat zit er niet in, de schade aan de aanrijdende auto dié wordt vergoed, niet de hond.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #11 Gepost op: September 10, 2011, 01:03:14 »

Ik herinner me toch niet dat ik iets heb moeten terugbetalen aan m'n ouwe zeikerd... denk

die zei : "Alle kosten betaal je weer"

daarmee.

Dan niet eh.

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #12 Gepost op: September 10, 2011, 12:10:57 »

Voor zover ik weet is een familiale altijd de schade die berokkend wordt aan derden veroorzaakt in het privéleven en nooit aan jezelf of wat , wie er in je gezin leeft.
Om het vb vd hond te nemen . Mijn hond of een hond die onder mijn bevoegdheid staat terwijl ik er mee ga wandelen loopt over en veroorzaakt een ongeluk dan zal de schade van die bestuurders of betrokkene betaald worden en niet de kosten die er zijn voor de medische zorgen voor de hond. Wat dus wel zo is met de nieuwe verzekering . Maar, net zoals Riet zegt : "Goed de kleine lettertjes lezen. "  Want, het zijn deze die het hem doen "  wink.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: