Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Politie haalt 20 honden uit snikhete auto's bij hondenshow in Nederland  (gelezen 381 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Binno
Bolletje Wol

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: September 05, 2011, 10:52:12 »

Citaat
Politie haalt 20 honden uit snikhete auto's bij hondenshow in Nederland

Showhonden bezwijken in auto door hitte bij Eurodogshow Leeuwarden

DVHN

LEEUWARDEN - De politie en een dierenarts hebben afgelopen weekeinde ruim 30 honden bevrijd uit snikhete auto's die geparkeerd stonden bij de Eurodogshow in het WTC Expo in Leeuwarden, met 12.000 dieren de grootste hondenshow die ooit in Nederland is gehouden. Vier honden zijn bezweken door de hitte. Dat meldde de politie maandag.

Zowel zaterdag als zondag belden meerdere bezoekers van de show met de politie omdat op het parkeerterrein in de volle zon auto's en aanhangers stonden met daarin honden. Agenten moesten sloten en deuren van voornamelijk buitenlandse auto's forceren om de dieren te bevrijden. Een Italiaanse bezoeker had 14 honden in zijn afgesloten auto. De man kreeg een boete van 500 euro.

Een dierenarts meldde later bij de politie dat hij 14 honden uit een Oostenrijkse auto had bevrijd. Vier waren er door de hitte en gebrek aan water zo slecht aan toe, dat ze zijn overleden.

« Laatste verandering: Oktober 20, 2011, 23:21:58 door *~*DF*~* » Gelogd

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: September 05, 2011, 11:07:54 »

eek muur muur

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #2 Gepost op: September 05, 2011, 13:34:17 »

Dat noemt men dan ook "hondenliefhebbers " .  puke

500 € vind ik eigenlijk niet genoeg . Ze moesten ze zelf opsluiten in zo'n warme auto .
Wel hoedje af voor de politiemensen die zo adequaat gereageerd hebben.  klappen

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: September 05, 2011, 14:49:53 »

Nog meer dierenleed op de show:

http://www.retrieversofgoldenduck.com/proba.html

Vertaald: Onze mooie twee honden IntCh Blue Angel Of Golden Duck,  3 jaar en JWCH Victoria van Golden Duck  van 15 maanden, werden vergiftigd en gedood bij Eurodogshow Show in Holland / NL, ook een jonge hond Cooper van onze vriend M. Greimel "Host van de Engelen" Oostenrijk onderging hetzelfde lot .
 :(

En in een volgend bericht:

http://www.lc.nl/friesland/regio/article14076863.ece/Dertig-honden-bevrijd-op-heet-beursterrein#.TmSUlSnIvmQ.facebook
« Laatste verandering: September 05, 2011, 14:54:50 door Xtreme Taz » Gelogd

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #4 Gepost op: September 05, 2011, 15:11:24 »

Die van ons blijven ook vaak in de auto, maar die staat dan wel open en met de ramen afgedekt met een reflecterend doek.

Vergiftigd (of gestolen) hoor je jammer genoeg ook wel vaker  aw

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #5 Gepost op: September 05, 2011, 17:15:08 »

Als ik het goed begrepen heb op de website van de getroffen mensen is het op de show zelf gebeurd . Er staat dat ze samen in 1 box zaten.

Als ik dit lees dan ben ik er weer van overtuigd dat het juist is wat wij doen (deden) . Toen wij eens naar de show gingen hebben we geen enkele keer de honden alleen gelaten , omdat we het gewoon niet vertrouwen .
Sommigen vinden het misschien wel paranoia, maar, ik ben liever als paranoia bestempeld als het over onze dieren gaat dan dat er iets mee zou gebeuren.

In ieder geval , het is verschrikkelijk dat die mensen en dieren zoiets moeten meemaken  ween ween .

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: September 05, 2011, 21:30:43 »

Dat noemt men dan ook "hondenliefhebbers " .  puke

500 € vind ik eigenlijk niet genoeg . Ze moesten ze zelf opsluiten in zo'n warme auto .
Wel hoedje af voor de politiemensen die zo adequaat gereageerd hebben.  klappen

Was ik ook aan het denken  zucht

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #7 Gepost op: September 05, 2011, 23:07:38 »

Ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat het merendeel (niet iedereen dus) van die mensen die shows doen, niet echt hondenvriend zijn...

GBOF schreef:
Citaat

deel de mening

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
maranoa
Krullebolleke

« Antwoord #8 Gepost op: September 05, 2011, 23:24:53 »

Het is belachelijk dat dit weer gebeurt en voor mij is weer duidelijker geworden dat die shows niet voor de honden zijn maar voor de mensen om er goed op te staan muur muur. Arme dieren

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #9 Gepost op: September 06, 2011, 11:38:02 »

Een mens kan niet spreken zonder iets te zeggen hé ... . Ik ben het volledig eens met DF en Maranoa.
Net zoals een vriendin van me zei. Ze zouden een jaar op geen enkele show meer toegelaten mogen worden . Ik durf zelfs zeggen : levenslang. Want, het is altijd hetzelfde liedje.
« Laatste verandering: September 06, 2011, 11:48:16 door greatballsoffire » Gelogd

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: September 06, 2011, 22:07:47 »

Heb er inderdaad een paar ontmoet waarvoor de hond op zich niks betekent maar alleen het uiterlijk en de resultaten tellen. En heb er ook ontmoet die wel met hart en ziel van hun dieren houden. En de meesten waren ergens tussenin.
Maar diegenen die hun honden opgesloten en zonder verluchting in de zon laten staan mogen ze van mij ook opsluiten in die wagens.

yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #11 Gepost op: September 06, 2011, 22:54:56 »

Ja,een gewone mens weet toch dat je bij zo'n temperaturen geen honden of mensen moet achter laten in een al dan niet volledig afgesloten wagen

Denk ook dat voor die mensen ook maar één ding telt en dat is schow,meer niet en hoe de hond er over denkt is van minder of geen belang.

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #12 Gepost op: September 09, 2011, 06:17:28 »

verschrikkelijk gewoon  muur muur muur

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: