Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: pup border collie bij een golden retriever??  (gelezen 881 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
souffri
Puppedup
*

Geslacht: Vrouw

Bo en Vargas

« Gepost op: Augustus 16, 2011, 10:43:32 »

Ik heb momenteel een golden retriever teef van 13 maand. Het is een heel actief beestje en ben aan het overwegen om een bruin/wit border collie teefje aan te schaffen... Zou dit lukken met de GR ? Ze is heel speels en speelt heel graag met andere honden. Ik woon alleen en ze zit soms 24u alleen (door mijn werk) daarom zou ik een speelkameraadje willen.... Kunnen jullie me wat raad geven en hoe ik dat dan moet aanpakken?
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 16, 2011, 14:30:46 »

Algemeen gesteld zijn zowel een golden als een border wel redelijk gemakkelijk in de omgang met soortgenoten.
Maar verder hangt het totaal van hun individuele karakter af of ze veel hebben aan elkaars gezelschap. En dat heeft ook nadelen, ik kan onze oudste reu niet zo makkelijk alleen thuis laten bijvoorbeeld, die is nogal gehecht aan onze oudste teef (gaf problemen toen hij geopereerd was en moest rusten  aw)

En in het geval dat het niet helemaal lukt, als ze niet echt samen spelen en elkaar niet moe maken maw, dan ga je daar wel je werk mee hebben  eehm 

souffri
Puppedup
*

Bo en Vargas

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 16, 2011, 17:16:46 »

Wat zou het beste zijn? een reu of een teef?
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 17, 2011, 00:23:14 »

In theorie geeft verschillend geslacht minder kans op conflicten. Maar het is altijd een gok...
En er stellen zich dan wel problemen op 't vlak van loopsheid. Er zit niemand te wachten op kruisingskes tussen een golden en een border  wink

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 20, 2011, 14:05:17 »

De merde is natuurlijk, dat als het niet lukt, je daar zit met 2 honden... dan moet je ze apart steken ofwel ééntje herplaatsen, terwijl het de bedoeling was dat ze samen zitten/zaten.

Misschien kan je eens enkele dagen een hond 'lenen' van mensen die je kent ook met een hond, om te zien of het zou lukken met die hond...

of je kan misschien eens kijken voor een hondenoppas (uitlater) die van tijd tot tijd met je hond op stap gaat - haar de nodige beweging geeft - om je Golden op die manier voldoende ontspanning te bieden en zo ook de 'lange' uren alleen weg te werken. Misschien dat er in je omgeving wel iemand te vinden is - die voor een centje je hond wil uitlaten... door bijv ook naar een hondenspeelweide te gaan - waar je hond ongelimiteerd los kan.

op termijn zal zo'n hondenoppasser/uitlater even 'duur' zijn als een nieuwe pup en z'n bijkomende onkosten...

Het voordeel van zo'n uitlater is dat je die niet moet herplaatsen, als de klik er niet is.

topic met hondenuitlaatdiensten:
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,795.0.html

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
souffri
Puppedup
*

Bo en Vargas

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 20, 2011, 17:26:09 »

schrik dat het zeker niet gaat gaan heb ik zeker niet, mijn golden is heel sociaal en wil met alle honden spelen, ben al 2x met vreemde honden op verlof gegaan en dat ging heel goed.....Ik heb mijn golden vorige week ook meegenomen naar de pup en niks speciaal gemerkt..alleen maar willen spelen.

Ik maak me gewoon zorgen of ik het ga kunnen omdat een border toch heel wat aandacht nodig heeft. Ik zou het doen omdat ik om de 4-5 dagen 24u weg werken ben en dan hebben ze elkaar om te spelen.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 21, 2011, 12:03:03 »

Ik heb niet geschreven dat je schrik hebt eh. Je vroeg om raad wink

geheel terzijde: een huis waar je Golden al 13 maand in leeft, is haar eigendom... is wel een verschil met 'op verlof'.

Daarmee wil ik nu niet zeggen dat je hondje asociaal gaat doen. Maar een mens gaat er altijd te vaak van uit, zoals jij het beschrijft:

'op verlof doen ze het goed, dan zal het thuis ook wel goed gaan'

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 30, 2011, 19:07:12 »

Hallo
M'n nicht heeft ook een Golden én een Border.
Maar ik zou proberen zoveel mogelijk, zeker als het nog een pup is, zoveel mogelijk apart bezig te zijn met de honden.
Zoals Els zegt, als de pup te fel op je Golden gericht geraakt, zou dit wel problemen kunnen geven...

Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 31, 2011, 11:09:40 »

Een andere bedenking,
Je hebt dan 2 actieve jonge honden die 24u alleen thuis zijn.

Om te beginnen weten jonge honden soms minder goed de grenzen en zijn ze met 2 om kattekwaad uit te halen. Na 24u zou mijn huis gesloopt zijn.
Ook qua zindelijkheid lijkt het me zeer moeilijk.
souffri
Puppedup
*

Bo en Vargas

« Antwoord #9 Gepost op: September 03, 2011, 14:17:13 »

Ondertussen heb ik de pup sinds gisteren al...zalig om ze bezig te zien, mijn golden is zo gelukkig ! De pup is zelfs deze nacht bij de golden in het hok gaan liggen ! Rond 23u was ik opgestaan om eens te gaan kijken en toen waren ze buiten aan het spelen. Als de pup tegen de golden komt liggen moet je zijn staart eens zien kwispelen.....
Gisteren heeft hij op 30min 8x binnen geplast. da zal een moeilijke karwei worden. Telkens als ik er weer mee binnen kwam was het van dat :-)  de kakjes legt ze ook op den beton buiten ipv in het gras.....
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #10 Gepost op: September 05, 2011, 15:56:38 »

Leuk dat ze spelen, da's toch al een goed begin...

Is 't een sable ? (foto in je avatar ?)

Veel plezier ermee en succes bij het zindelijk maken dan  fluit hihi

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #11 Gepost op: September 05, 2011, 16:10:10 »

Veel plezier met Puppewub  klap en het zindelijk maken ervan.  hihi

Voor zindelijk maken: buiten blijven totdat ie een plasje of  kakje doet (al duurt het een uur). Doet ie binnen iets en zie je het gebeuren zeg je eerst zijn naam en foei en ga je gelijk weer buiten staan met 'm.

Hoe lang zindelijkheidstraining duurt is echt afhankelijk van hond tot hond. Bij Jayden ging het ook langzaam. En nu doet ie als ie alleen in de keuken moet nog steeds plasjes leggen (terwijl 'm wel buiten gaat spelen dan). puur uit protest dat hij daar effe moet zitten.
« Laatste verandering: September 05, 2011, 16:11:46 door Xtreme Taz » Gelogd

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
souffri
Puppedup
*

Bo en Vargas

« Antwoord #12 Gepost op: September 05, 2011, 16:23:53 »

Leuk dat ze spelen, da's toch al een goed begin...

Is 't een sable ? (foto in je avatar ?)

Veel plezier ermee en succes bij het zindelijk maken dan  fluit hihi

Het is idd een sable ! dat is hem op de foto
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #13 Gepost op: September 05, 2011, 22:11:13 »

Mooie pup  duim omhoog

Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #14 Gepost op: September 08, 2011, 21:03:26 »

Knappe pup. liefde
Geniet ervan!

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: