Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: wekelijkse markt in Bree - hondonvriendelijk  (gelezen 382 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jill
Krullebolleke

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Augustus 14, 2011, 22:05:32 »

wij zijn deze week een aantal daagjes naar Bree geweest en uiteraard stond onze vakantie volledig in het teken van ons lana  blij
Op onze laatste dag zijn we snel eens naar de markt in Bree gegaan alvorens aan onze dagelijkse wandeling te beginnen.
Na 5 min. op de markt te lopen werden we echter aangesproken door een man die ons vertelde dat honden niet toegelaten zijn op de markt!! Ik vroeg hem wat de reden hiervoor was maar hij zei gewoon dat dit gewoon zo is.
Ik snap echt niet waarom honden niet toegelaten worden op een openlucht markt.
Ik heb dan maar meteen de markt verlaten want als Lana niet welkom is heb ik ook geen zin meer om daar te blijven.

Tot dan toe was het heel aangenaam in Limburg maar dat voorval heeft mijn beeld over limburg volledig verandert!
snap nog altijd niet wat de reden kan zijn om honden te weren van een markt...

wou dit gewoon even kwijt en wou eens kijken of ik echt de enige ben die dit abnormaal vind?
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 14, 2011, 22:24:22 »

Als ik hier op de markt kijk naar de meeste (helaas) hondeneigenaren en hun hond, kan ik best begrijpen dat het verboden wordt.
Mensen vinden het heel normaal dat hun hond tegen de kramen en voedingswaren aan staat te plassen (ik heb bijna wekelijks wel woorden met iemand die zijn hond dat laat doen).
Ik spreek daar zelf de mensen over aan als ik dat zie gebeuren en vaak is het antwoord dan nog: "ja en, doet ie niemand pijn mee en waar moeit ge u mee". Mijn antwoord is meestal dat ik me met mijn eigen zaken moei omdat ik graag wel welkom ben met mijn hond en niet scheef aangekeken wens te worden voor dit wangedrag omdat ze hun hond niet onder controle hebben. Ook lopen veel "uitvallers en bijterkes" op de markt waardoor het vaak mis gaat. Jayden komt voor die redenen ook nog maar zelden mee naar de markt.
Dus eigenlijk worden ze voor dezelfde redenen weg gehouden als in de winkels, hygiene.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 14, 2011, 23:29:01 »

vind de topic niet meteen terug, maar Losloper heeft net hetzelfde meegemaakt...

honden mogen in Bree niet op de markt wanneer er zich evenementen voordoen.

In feite zouden ze dat niet enkel op hun website moeten zetten... want niet iedereen gaat eerst naar een website gaan zien of ze daar wel mogen wandelen met hun hond. Het is misschien ook aangenaam om een bord te plaatsen waar duidelijk op staat dat je niet op het marktplein mag komen met je hond op dat moment...

voor hetzelfde had je dus een boete aan je been...

het is een trend dat vanuit Nederland komt overgewaaid, waar op sommige terrassen honden ook verboden zijn...

Het is zoals met zoveel dingen... de goeden moeten het bekopen van de slechten (hondendroltoestanden bijv)

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 14, 2011, 23:57:32 »

het is een trend dat vanuit Nederland komt overgewaaid, waar op sommige terrassen honden ook verboden zijn...

Het is zoals met zoveel dingen... de goeden moeten het bekopen van de slechten (hondendroltoestanden bijv)

Da's inderdaad zo en het zal wel altijd zo blijven.
Hoe jammer en spijtig we het ook mogen vinden  rologen

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
jill
Krullebolleke

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 15, 2011, 19:45:57 »

idd heel jammer. Binnenkort mag je nergens meer komen met een hond! Ik hoop echt dat de trend hem niet verder zet zucht

nochtans heb ik minder last met Lana dan als ik met mijn nichtjes naar de markt ga, mijn hond zaagt tenminste niet  blij
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 15, 2011, 19:48:15 »

hihi

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 15, 2011, 20:23:09 »

roflol

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 23, 2011, 08:00:19 »

ja zo zal het altijd zijn  zucht

wij proberen er op te letten dat de honden nergens tegen plassenmaar
als er dan andere zijn en die laten hun honden maar doen dan bekopen de goed bedoelde mensen het
het ergste is als een hond tegen zijn auto plast zij meestal diegenen zijn die tamtam maken maar hun honden mogen alles  zucht

enne zogaat dat ook met honden op hotel of welkom in huisje te huur
vele laten de drollen gewoon liggen dus volgende keer geen honden meer welkom
eigenlijk een spijtige zaak ,,,,
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #8 Gepost op: September 02, 2011, 18:33:29 »

Pff, hoop dat die trend zich niet verder zet.
Binnenkort mag je nergens nog met je hond komen.  zucht
Als ik naar een markt ga neem ik Hinta altijd mee en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.
En als ze al eens een  kakje legt ruim ik dat netjes op.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: