sarah1986
Puppedup
|
 |
« Gepost op: Augustus 11, 2011, 20:50:32 » |
|
onze jones begint sinds kort achter onze kat te 'jagen'. ik zou hem willen leren om onze kat te negeren maar ik weet niet goed hoe ik daaraan moet beginnen hebben jullie tips?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 11, 2011, 20:56:08 » |
|
Als Jones kattejacht houdt dan zeg je klaar en duidelijk : "Geen kattejacht Jones . " Jones zal dit na enkele dagen heel goed begrijpen en er ook mee ophouden. Heeft hier al altijd gewerkt .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sarah1986
Puppedup
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 12, 2011, 15:23:18 » |
|
heb ik al geprobeerd maar dat werkt langs geen kanten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
desperate housewive
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 12, 2011, 16:12:26 » |
|
Sarah, je prachtige Jones is een pointer dus een jachthond en wij zijn ook in het bezit van een jachthond Martha. Wat ik wil zeggen : het is de aard van het beestje hoor. Hem afleren of hem de kat leren negeren dat zal niet lukken vrees ik. Ik veronderstel dat de kat een volwassen dier is (en mogelijk al eerder dan Jones in huis is). Dus die kat is heel goed in staat zichzelf te verdedigen. Ik zie dat ook hier tussen Martha en Baziel. O ja, soms ziet het erg gevaarlijk uit hun ruzie maken. Als het te gortig is (bvb als onze Baziel in een positie is dat hij niet wegkan of onze Martha boven hem gaat liggen) dan grijp ik in, dat is meestal hier hard brullen of gewoonweg er naar toe gaan en Martha een "tik" geven. Dus mijn advies is : een beetje een oogje in het zeil houden als het te heftig wordt. Succes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 12, 2011, 17:06:41 » |
|
Dat het nooit zal lukken omdat Jones een jachthond is daar heb ik mijn bedenkingen bij. Joines is een pointer , dus geen jachthond die zoals de Beagle het wild opjaagt. Een pointer is een ras dat voorstaat op veerwild . In het bijzonder de patrijs. Hij "point" (= het aanwijzen , vandaar ook zijn naam pointer ) de plaats waar het wild zit en dan neemt de jager het werk over . Wat ik wel weet is dat een Pointer enorm veel beweging nodig heeft. Krijgt hij dagelijks genoeg beweging ? Kan hij veel los lopen ? Is wel nodig voor hem . Eigenlijk zou je er voor moeten zorgen dat je hem kan doen ophouden voor hij echt begonnen is. Raar gezegd natuurlijk, maar, als hij nog maar aanstalten maakt om de kat te pesten, al zeggen dat hij niet mag. Je kan ook een busje met keitjes vullen en ermee rammelen .Dat kan in bepaalde situatie's heel doeltreffend zijn.  En, niet opgeven .Wat vandaag of morgen niet lukt, lukt misschien wel overmorgen of vg week  .
|
|
|
|
« Laatste verandering: Augustus 12, 2011, 17:13:23 door greatballsoffire »
|
|
|
|
|
sarah1986
Puppedup
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 12, 2011, 18:13:10 » |
|
wij gaan elke dag een grote wandeling maken, en dan gaat hij af en toe nog eens bij bij zijn tante gaan spelen ook( ook een pointer) dus aan de beweging kan het niet liggen. loslopen doet hij niet want dan is hij foetsie.
voor hij 'aanvalt' om het zo te zeggen, zie je hem inderdaad veranderen. ik probeer dan van hem af te leiden, door te zeggen dat hij moet kijken naar mij, of met speelgoedje ofzo maar dat lukt mij niet altijd. in huis valt het al bij al eigenlijk nog mee. ik maak mij meer zorgen als we in de tuin zitten. als hij de kat in de mot heeft dan gaat hij liggen sluipt hij dichter bij om dan uiteindelijk aan te vallen wanneer ik hem probeer af te leiden gaat alles in versnelling. als odin probeert te vluchten en over de omheining wil springen dan probeert hij om hem alsnog te pakken te krijgen. wanneer ik erop reageer denkt hij dat het allemaal is om te spelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 15, 2011, 12:49:43 » |
|
Eigenlijk zou je al moeten reageren als hij gaat liggen en dan begint te sluipen. Je zou hem eigenlijk al moeten kunnen doen stoppen voor hij kan beginnen te sluipen . En, heel kordaat "neen " of "foei" of wat je er ook wil opplakken tegen zeggen. Zodat hij heel goed weet dat er ve spel geen sprake is. Vanaf het moment dat hij achter het katje kan beginnen rennen , ja dan heeft hij al gewonnen en zichzelf beloond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sarah1986
Puppedup
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 15, 2011, 21:02:20 » |
|
dat doen we al maar hij reageert er niet meer op
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 16, 2011, 11:12:10 » |
|
Ja, dan kan ik geen raad meer geven . Misschien heeft hij zichzelf al te vaak beloond met dit gedrag ? Misschien weet hij dat hij met jou voeten kan spelen ? Want, ze zijn allemaal oh zo slim.  Wij hebben hier ook jachthonden en , het gebeurt dat ze in hun drang om te tonen wat ze durven wel eens poesjes proberen te pesten, maar, 1 bevel en het is gedaan. Ze hebben wel nooit de gelegenheid gehad om voordeel uit hun negatief gedrag (= kattenjacht ) te halen .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 16, 2011, 15:15:39 » |
|
Bij ons durven er buiten ook wel eens enkele achter de kat gaan, maar ze stoppen wel als we ons eens kwaad maken  Bovendien laat de kat zich niet doen (zelfs al is ze 17 jaar), die draait zich ferm om en dat helpt ook 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 17, 2011, 10:44:51 » |
|
geen raad vanuit deze hoek vrees ik Binno jaagt achter katten als ze de kans heeft en heeft ook al een keer een kat vastgehad, gelukkig was ik er op tijd bij en heeft kattemans er niks aan overgehouden Gian is in zijn eerste 9 weken bij de fokster met katten opgegroeid en kon er later nog wel mee overweg, maar hij is een keer omver gelopen door een wegvluchtende buurkat (met een breukje in zijn voorpoot tot gevolg) en heeft dan ook nogeens het 'goeie voorbeeld' van Binno... dus ik vrees dat het intussen ook wel om zeep zal zijn om vriendjes te zijn met een kat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 17, 2011, 12:49:02 » |
|
Bij ons durven er buiten ook wel eens enkele achter de kat gaan, maar ze stoppen wel als we ons eens kwaad maken  Bovendien laat de kat zich niet doen (zelfs al is ze 17 jaar), die draait zich ferm om en dat helpt ook  Vreemde katten die hier op de muur passeren, ja, daar blaffen ze ook op. En, jagen ze ook weg. Maar, dat zijn dan ook vreemde katten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 17, 2011, 21:54:24 » |
|
Ik probeer Chucky te belonen als hij een kat ziet en er niets naar doet.
Hij zit er ook achteraan en het afleren is ook niet meteen haalbaar.
Doordat de katten wegrennen, worden de honden beloond.
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|