Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gaat de cocker de King Charles spaniel achterna?  (gelezen 582 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Augustus 09, 2011, 21:11:19 »

Gaan de amerikaanse cockers nu ook de cavaliers achterna met die enge schedeltjes?
Dit is een zeer grote winnaar in de USA: GCH CH Casablanca’s Thrilling Seduction

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 09, 2011, 22:33:34 »

weetniet

yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 09, 2011, 22:56:31 »

krab weetniet

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 09, 2011, 23:17:44 »

Vinden jullie dat cockerkoppeke niet abnormaal klein? Ik wel hoor. Dit is een winnaar, hier gaat dus mee gekweekt worden. En we weten allemaal wat er met de King Charles is door de te kleine koppekes.

desperate housewive
Krullebolleke

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 10, 2011, 09:10:33 »

Heb de foto eens goed bekeken en inderdaad, die "prijswinnaar" zijn koppeke is toch helemaal anders dan het koppeke van ons buurhondje, ook een amerikaanse cocker. En op onze voorbije rondreis in de states hebben we natuurlijk veel zulke hondjes gezien en gelukkig zagen die er ook normaal uit. Laten ze het normaal houden  bid Ik weet niet wat er met de King Charles gebeurd is maar uit de context kan ik afleiden dat het niets positiefs is.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 10, 2011, 09:53:34 »

UItleg problemen bij de CAVALIER KING CHARLES SPANIËLS (CKCS):

Citaat
Syringomyelia
Wat is syringomyelia?
SYRINGOMYELIA BIJ CAVALIER KING CHARLES SPANIËLS
Syringomyelia, oftewel syringo, is een steeds ernstiger wordende aandoening bij Cavalier King
Charles Spaniels. Het wordt veroorzaakt door een misvorming van de schedel met als gevolg dat de schedel te klein is voor de hersens. Dit dwingt de hersenen uit te puilen in het achterhoofdsgat, in het ruggenmergkanaal. De vloeistof, die normaal door de hersenen en het ruggenmergkanaal circuleert, raakt geblokkeerd, waardoor de druk van de vloeistof omhoog gaat, hetgeen de vorming van holtes gevuld met vloeistof (syrinx) in de ruggengraat veroorzaakt. Deze holtes en de druk die zij uitoefenen op de zenuwuiteinden hebben vaak neurologische bijwerkingen en kunnen zeer pijnlijk zijn. Alhoewel syringo ook bij andere kleine rassen voorkomt, betreft het overgrote deel van de gevallen die veterinaire neurologen zien cavaliers. Sommige onderzoekers zijn van mening dat syringo gezien moet worden als het voornaamste gezondheidsprobleem in het ras.

In nederland willen ze door deze aandoening het fokken met de CKCS gaan verbieden zodat het ras niet meer verder gezet kan worden. Er schijnt in nederland geen enkele gezonde CKCS meer aanwezig te zijn. In Belgie is het niet beter gesteld met dit ras.

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 11, 2011, 06:15:56 »

hoofdje is echt niet mooi meer ,,,

een stop is zeker niet slecht maar er moeten wel gezonde lijnen zijn ergens op de wereld
om het ras voor te zetten
NL heeft ooit een stop van 5 jaar gehad bij de berners voor het slechte karakter

de keurmeesters maken onze rassen kapot
zij duiden de winnaars aan op de vele shows en dat worden de voorbeelden voor vele fokkers

bij de berners hetzelfde hoor
nu zijn het zo'n zware kolossen , vroeger woog een gemiddelde berner pup 400 gram
dan had je een mooi gewicht nu zitten ze allen tegen de 600 gr
en dan klagen ze dat er zoveel keizersnede's zijn  ween ween ween
jill
Krullebolleke

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 14, 2011, 21:56:17 »

ik hoop echt dat dit niet de nieuwe rasstandaard wordt.
Ten 1e is het absoluut niet gezond voor de dieren en ten 2e vind ik het zelfs afschuwelijk!
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 15, 2011, 16:21:33 »

De mens waant zich god en meent te moeten beschikken en herschikken. Onder de mom van "verbetering" of van "toegeven aan mode verschijnselen" creëren ze monsters die niet meer kunnen ademen (platte neuzen), zichzelf niet meer kunnen toiletteren (engelse buldog), constant zwalpen (DH met overdreven afhangend kruis) en ik meen dat de cocker spaniël idd een kandidaat Syringomyela-patiënt is.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 16, 2011, 21:28:41 »

Ik snap eerlijk gezegd de reacties niet van Riet en Yvy... ge ziet toch duidelijk dat dat geen Cockerkop is?  krab

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 16, 2011, 21:39:47 »

Het is een Amerikaanse cocker, ander type.
Houding hoofd en coiffure maakt niet mogelijk, om goed te zien.
Lichaam is er niet bij om verhoudingen te bekijken.

En als je nu nog niet weet dat ik zomaar 'ja zeker' ga zeggen zonder verdere bewijzen dan is het tijd dat je het weet  hmpf

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 16, 2011, 23:58:54 »

zet er de amerikaanse cocker van Moozer naast...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 17, 2011, 00:05:16 »

Moozer heeft engelse cockers.

Op 't eerste zicht trekt dat inderdaad op niks, hopelijk is 't in 't echt minder overdreven...

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 17, 2011, 12:36:10 »

Zelf heb ik tevergeefs gezocht naar foto's van de desbetreffende hond die meer toonden en die de hond ook op een andere manier toonden. Deze heb ik jammer genoeg niet gevonden, waardoor ik me ook geen juist (volgens mij dan ) oordeel heb kunnen vormen .  weetniet  Daarom heb ik eigenlijk ook niet gereageerd .
Het verhaal dat er geen enkele gezonde CKCS meer zou rondlopen moet ik ook ontkrachten . Ik heb hier 2 CKCS 's rondlopen met de respectievelijke leeftijd van 11 jaar en een half en 10 jaar en 3 maanden. Ze zijn nog heel gezond . Bij Kaïpo (10-jarige ) heeft de DA od controle dit jaar een lichte hartruis ontdekt . Nog altijd niet om medicatie te krijgen . Dus kan je wel stellen dat er nog gezonde CKCS 's zijn. Mijn hondjes zijn wel van de periode voor de hype vd Pim Fortuyn hondjes.
Nu zie je vd meeste reutjes eigenlijk niet meer dat het reutjes zijn.
11 jaar geleden werd er heel veel gesproken over de Chihuahua die ook zo'n danig klein hoofdje had waardoor de fontanella niet meer kon toegroeien met de triestige gevolgen vandien voor de hondjes . Zo'n hondjes wonnen zelfs nog prijzen op de hondenshows. Het werd gewoon aanvaard. Nu hoor je daar niks meer over . Als je de tea-cup hondjes bekijkt denk ik niet dat het al verdwenen is. Integendeel denk ik als je ziet welk een hype ze geworden zijn.

« Laatste verandering: Augustus 17, 2011, 12:41:27 door greatballsoffire » Gelogd

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 17, 2011, 13:03:10 »

Ik weet dat de open fontanella bij de chihuahua ondertussen aanvaard geworden is als raseigenschap  zot

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: