Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wick is weer hartstikke onzindelijk  (gelezen 746 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
isabelle
Speelkontje
**

« Gepost op: Juli 19, 2011, 21:05:21 »

Okee, ik geef toe: toen ik Wick in april vorig jaar adopteerde, wist ik dat hij op zijn tien jaar géén enkele dag zindelijk was geweest, maar ik dacht dat varkentje wel te kunnen wassen. De eerste dagen dat hij bij mij was, was hij inderdaad onzindelijk, maar nadat ik hem, na een paar dagen, op heterdaad heb kunnen betrappen en hem toen fiks gestraft heb, (en na het plaatsen van een hondenluik), was het probleem voor 98% opgelost. Af en toe gebeurde er nog eens een ongelukje, maar ja, welke hond heeft dat niet. Meer dan een jaar had ik niets op Wick aan te merken, hij paste zich formidabel aan, werd met de dag socialer en zelfzekerder, ging meer naar de mensen toe, liet zich goed kammen, kortom: een leuk hondje.
Dit is: tot vorige week. Vorige week besloot meneer ineens onzindelijk te zijn. En als ik zeg onzindelijk, dan bedoel ik ook ónzindelijk. Niets doet hij nog buiten. Alle plas binnen, minstens tien à vijftien per dag. Alle str*** binnen, minstens vijf keer per dag. Telkens grote plassen plas, en kleine hoopjes str***. En nu vraag ik niet veel van mijn honden, hoor, ik ben de eerste om het ongelukje op te kuisen, zonder ook maar een blik of straffend woord. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal, zeker met honden. Maar als je van het moment dat je 's ochtends je benen uit bed zwiert en je voeten in een plas zet, dan zou een mens voor minder kregelig worden.
Dus dacht ik eergisteren: Wick 's nachts in de bench. Positief: hij was de hele nacht proper geweest. Nadeel: hij had zijn neus beschadigd, en zijn snuit is haarloos. Van de stress, of van het wrijven langs de tralies, ik weet het niet. Maar de schade aan het neusje was er toch al, dus ik dacht gisteren slim te zijn en hem terug in de bench te steken. Vanmorgen rook ik het succes al: de hele bench ondergesch****. Van onder tot boven. Wick idem.
Dus vannacht ga ik hem in de gang zetten, die is betegeld, en met een deur naar buiten. Als er ongelukjes gebeuren, is het maar een emmer water erover en met de aftrekker alles buiten. Want in de rest van het appartement ligt parket, en het is niet eenvoudig daar poep en plas op te ruimen.
Nu weet ik al op voorhand dat Wick het rekje zàl afbreken, dat hij zàl naar boven komen, en dat hij zàl onzindelijk zijn. Ik ken hem, en ik ken zijn streken. En het is geen stout beest, helemaal niet, en mijn hart breekt als ik hem moet opsluiten over de nacht, maar het kan niet anders. Niet als ik een leefbaar appartement wil, waar je niet word buitengestonken.
Ik vraag me af waardoor het komt. Wat het in gang heeft gezet. Er is niéts veranderd. Helemaal niets. En dan dacht ik, misschien komt het door het slechte weer, maar in de herfst, en de winter is hij wél zindelijk geweest. En hij is ook niet bang van het luik, want ik heb hem in de gaten gehouden, hij gaat naar buiten, komt meteen weer binnen, en doet dan zijn gevoeg. En het is wel degelijk Wick, want toen hij 's nachts in de bench zat, was er niets gedaan in het appartement, dus het is niet Babs. Dus nu loop ik als een paranoïa baasje steeds achter hem aan. Hij zet zich recht, waar gaat hij heen? Ah, drinken. Nee, wacht, hij gaat naar beneden. Ik spring recht, de trappen af, duw hem buiten, en houd de wacht. Hij komt binnen en sluipt terug naar boven, staart tussen de poten, alsof hij gewoon is van slagen te krijgen, de onnozelaar. En zo de hele avond, tot ik ga slapen. Ofwel met een bang hartje wanneer ik Wick niét in de bench stop, ofwel met een brekend hart als ik hem wél in de bench stop. En de hele nacht moet aanhoren. Kef. Keeef. Keeeeef. Whoeoeoeoe. Even stil. Dan weer kef. Keeef. Keeeeef. Whoeoeoeoe.
Nu begrijp ik wat zijn vorige baasje voelde. Nu begrijp ik dat ze hem soms wel achter het behang wou plakken. En dat tien jaar lang! Jezus. Ik hoop dat het nu zo lang niet duurt ...
Ik heb Wick niet in huis genomen om hem het leven zuur te maken, in tegendeel. En meer dan een jaar ging het perfect. Iedereen die hem kende, zag hoe hij verbeterd was. En nog steeds verbeterde. Maar nu ... nu zitten we terug bij vakje een... Ik heb hem dan maar geschoren... bye bye mooie lange haartjes. Een hond die alle dagen in bad moet, is beter niet langharig, kort haar is makkelijker en vlugger droog. Maar wat is hij lelijk nu. Lelijke beest. Precies een rat. Een roze rat.
*snik* Ik wil hem terug zindelijk. En met lang haar. *snik*

Als je hond denkt dat je de beste bent, vraag dan geen tweede mening.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 19, 2011, 21:26:54 »

Geen enkel probleem op gezondheidsvlak?
 knuffel

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 19, 2011, 22:49:17 »

was ik me ook aant afvragen...

en anders ben je zeker dat er helemaal niets is gebeurd?
Ben je er altijd (tot vorige week) of moet je soms weg en heb je bijv Wick alleen gelaten... er kan veel gebeuren intussen... misschien dat hij dan net zijn gevoeg aan het doen was (buiten) en dat er hem iets deed schrikken, waardoor hij nu angst heeft om het nog buiten te doen... en daarom het binnen doet... weetniet

hoe is de stoelgang? (diarree/vast) (Kleur?)

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 20, 2011, 14:43:09 »

Nog nooit problemen mee gehad zelf, maar ik heb wel eens op TV gezien dat ze zo'n hond gewoon aan het baasje vastmaken - kwestie van de nieuwe slechte gewoonte te kunnen doorbreken veronderstel ik...

Goed moe maken - dat hij de nacht doorslaapt...
En geen drinken meer na bepaald uur (afhankelijk wanneer hij laatste keer buitengaat)

weetniet  moeilijk...

isabelle
Speelkontje
**

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 20, 2011, 17:56:43 »

Dank je wel voor de reacties, allemaal. lach

Geen enkel probleem op gezondheidsvlak?
 knuffel

Wel, ik dénk van niet.
Omdat hij meer dan een jaar volledig zindelijk geweest is, en het nu, ineens, zo extreem is: hij doet niets meer buiten, alles binnen. Waar ik dan denk dat, als het bv. gezondheidsproblemen zijn of ouderdomsincontinentie is, die dingen langzamer komen. Eerst een paar druppeltjes tijdens het slapen. Dan een plasje net bij de deur. Enz.
En ook het moment waaróp hij telkens onzindelijk is, ik kan mijn gat niet keren, of lap, hij heeft weer een plas gedaan. Alsof hij wacht tot ik even weg ben en dan zijn slag slaat. Als het aan de gezondheid of ouderdom zou liggen, is het toch niet zo 'gecontroleerd'?

was ik me ook aant afvragen...

en anders ben je zeker dat er helemaal niets is gebeurd?
Ben je er altijd (tot vorige week) of moet je soms weg en heb je bijv Wick alleen gelaten... er kan veel gebeuren intussen... misschien dat hij dan net zijn gevoeg aan het doen was (buiten) en dat er hem iets deed schrikken, waardoor hij nu angst heeft om het nog buiten te doen... en daarom het binnen doet... weetniet

hoe is de stoelgang? (diarree/vast) (Kleur?)

Ik werk thuis, dus ben haast 24 uur per dag bij mijn honden. Af en toe moet ik eens weg, naar de winkel of zo, dus in feite kan het wel dat er iets gebeurd is. Bij zijn vorige baasjes had hij verlatingsangst, dat was bij mij ook vlug opgelost, enerzijds doordat ik thuis werk en hij eigenlijk nooit alleen is, en anderzijds door Babs, zij is zijn steun en toeverlaat, als Babs rustig is, is Wick ook rustig. Maar de aanleg tot verlatingsangst en onzekerheid zit er dus wél in.
Bij zijn vorige baasjes was hij onzindelijk, net zoals hij nu bij mij de laatste dagen is. Ofwel gaat hij naar buiten door het luik, komt meteen weer binnen en doet zijn gevoeg. Ofwel, stel dat hij bv ligt te slapen in de zetel en ik ben tv aan het kijken, zet ik me recht om iets uit de frigo te nemen: voila, een plas. Dus ik denk niet dat het uit angst is. Mocht hij angst hebben, dan zou hij, denk ik, niet eerst naar buiten gaan, dan zou hij toch gewoon binnen blijven? Of dan zou hij zich toch niet inhouden tot ik even weg ben, gauw plassen, en daarna van kromme aas gebaren?

Zijn stoelgang is altijd al geweest, en is nog steeds: heel donker, bijna zwart, heel los en heel erg plakkerig. Met 'los' bedoel ik niet 'plat', geen diarree. Maar 'los'. Babs legt altijd van die vaste worstjes, qua structuur doen ze me denken aan van die staafjes plasticine die je vroeger had. Die van de Wick zijn een beetje zoals paardenstront. Dat zijn bolletjes, maar die vallen meteen uit elkaar. Zo is de stoelgang van Wick ook. En heel erg kleverig. Misschien vies, maar het doet me denken aan darmplak. Ook door de kleur, àltijd pikzwart. Maar dat is bij zijn vorige baasjes ook altijd zo geweest, toen ik het hun vroeg, omdat het mij wel opviel, zeiden ze me dat dàt voor Wick gewoon normaal is.

Nog nooit problemen mee gehad zelf, maar ik heb wel eens op TV gezien dat ze zo'n hond gewoon aan het baasje vastmaken - kwestie van de nieuwe slechte gewoonte te kunnen doorbreken veronderstel ik...

Goed moe maken - dat hij de nacht doorslaapt...
En geen drinken meer na bepaald uur (afhankelijk wanneer hij laatste keer buitengaat)

weetniet  moeilijk...

Ik heb dat ook al gedacht, om hem, op momenten dat ik bezig ben, hem gewoon aan mij vast te maken, zodat hij niet in de fout kàn gaan. Of stel dat hij in de fout gaat, dan kan ik hem meteen corrigeren. En daaruit volgt dan automatisch wat je nog aanraadt: hem goed moe maken, zodat hij doorslaapt. Want Wick slaapt de hele dag, dus tja ... dan ben je 's nachts niet moe meer, he. Maar ik heb dan compassie met hem, hij is al elf, en om dan een hele dag achter je bazin aan te lopen, als je gewend bent om hele dagen te slapen?
Ik heb ook al gedacht om hem alleen 's ochtends voer te geven, en niet meer 's avonds, en ook om hem na een bepaald uur zonder water te zetten, maar is dat wel gezond? Ik bedoel, die dingen doe ik voor mezélf, om het mezelf makkelijker te maken, niet voor het voordeel van Wick, ik wil hem geen schade aandoen.
Ik weet dat ze een deel van de oplossing kunnen zijn, maar ik ben ook een zacht ei. :$

Ik moet zeggen, vannacht en vandaag is al meegevallen. Blijkbaar heeft mijn schrikbewind toch resultaat. Vanmorgen maar één keer binnengeplast, toch voor zover ik kon controleren, want Wick heeft de gezellige gewoonte zijn je-weet-wel op te eten. Vandaag dan een hele dag bij mij genomen, in de bureau, en hij heeft maar twee keer in de bureau geplast. Bon, valt toch al mee, als je ziet van waar hij komt.

Dank je wel om mee te denken. blij

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 21, 2011, 00:53:27 »

ivm water drinken

Mijn honden zijn soms langer dan 7u alleen... er staat een pot water in de keuken... maar ge moet niet denken dat die daarvan drinken. Ze drinken pas als één van ons thuiskomt...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 22, 2011, 11:56:25 »

Bij ons staat geen water binnen - dat is niet doenbaar met 'baard'honden.
Eigenlijk drinken die enkel 's morgens, 's middags en 's avonds en tijdens en na 't wandelen. Als 't warm is hebben ze uiteraard wel water in hun ren maar ze zullen dan nog naar de kraan lopen voor fris water.
Maw... ik denk niet dat dat ongezond is van die timing wat aan te passen  weetniet

En teveel compassie hebben is ook niet altijd goed  fluit

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 22, 2011, 12:30:28 »

Het zijn niet alleen baardhonden die een spoor achterlaten als ze gedronken hebben   blij . Ons Farah (collie) drinkt en loopt dan al weg vd drinkbak met als resultaat een spoor . Haar broer doet dit vgs zijn baasje ook  hihi .  En , Ziva  , ja, je bent niet voor niks een Duitse Dog hé  hihi . De zwabber doet goed zijn werk. Okay keukenrollen bewijzen ook maar weer eens dat ze inderdaad zo sterk zijn als in de reklame  hihi.
Zoë zal ook nooit drinken als we er niet zijn . Kom je binnen dan gaat ze na het begroeten direkt naar de drinkbak en drinkt dan alsof haar leven ervan afhangt .  rologen hihi
Wij hebben er hier zelfs eentje lopen dat drinkt als een kip. Hij drinkt en houdt dan zn koppeke omhoog om het in te slikken . Heel grappig om te zien.

Wat je probleem betreft. Ivm 's nachts. Zijn laatste maaltijd vroeg genoeg geven dat hij nog genoeg tijd heeft om zn plasjes en kakjes te doen. Heeft hij nog altijd dezelfde voeding als vroeger ?

Het is natuurlijk wel zo dat oudere honden ongelukjes kunnen krijgen . Ons Zoë heeft dit ook al voorgehad en dat kwam ook vh ene moment oh andere . Geen gedruppel of zo, maar, direkt hele plassen. Ze heeft daarvoor al enkele keren een hormonenkuur gekregen en dat is iedere keer prima in orde gekomen.
Zelf zou ik er toch eens mee naar de DA gaan dan kan je , als er niks scheelt met hem dit toch al uitsluiten .  weetniet

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 03, 2011, 13:28:42 »

Als Wick mijn hond was liet ik hem toch nachecken bij de dierenarts
hij heeft een hoge leeftijd en nierproblemen kan echt wel
en dan kan je dit helemaal uitsluiten

wat die  kakje betreft das dan weer iets anders  zucht

pas wel op met negatief straffen dit kan belonend werken
als je niets met de honden doet gaan ze iets zoeken om aandacht te vragen
en als het negatieve aandacht is ,,, voor vele honden is dat best ok
liever negatieve aandacht dan geen aandacht

omdat het op een aantal dagen totaal is omgeslagen is
kan het toch niet zijn dat hij tijdens zijn plas of  kakje
geschrokken is van iets en dat hij het buiten nu niet meer veilig vind
en binnen in huis wel ,,,, wat je kan proberen is
als hij buiten toch een plasjes doet hem daar heel sterk voor belonen met iets superlekkers

ik geloof niet dat honden iets doen om ons te pesten er zit altijd een reden achter hun gedrag
het is aan ons om uit te zoeken wat en waarom

succes ermee  duim omhoog
isabelle
Speelkontje
**

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 24, 2011, 18:09:55 »

Update:
voorlopig kan ik best leven met Wick's gedrag. Af en toe gebeurt er nog eens een ongelukje, maar meestal beneden in de gang, waar alles betegeld is, dus met een emmer water en een aftrekker is het probleem op twee minuten opgelost.
Enkel gisteren, met dat grote onweer, was er binnen gedaan, maar dat is te begrijpen. In dàt weer zou ík ook niet buiten gaan, haha.

Eerst wou ik het hondenrek proberen, waardoor hij enkel beneden in de gang en buiten kon, maar niet boven, maar dat is meteen weer afgevoerd toen Babs, een paar uur nadat ik het geplaatst had, al met haar kopje vastzat tussen de tralies. De bench was evenmin geschikt, te moeilijk schoon te maken door al die hoekjes en kantjes. Bovendien zat Wick hele nachten te huilen, zodat er niets anders op zat dan Wick toch maar vrij in het appartement te laten.
Zonder water zetten 's nachts kon niet, omdat Babs dan 'meegestraft' zou worden, maar ik heb wel zijn eetpatroon veranderd. Hij kreeg 112 gram per dag, de helft 's ochtends en de helft 's avonds. Sinds hij 100 gram 's ochtends krijgt, en 's avonds 12 gram (liefst geef ik hem 's avonds niets meer, maar ja, als hij ziet dat Babs eten krijgt, kan ik hem toch niet zonder eten naar bed sturen, he?) is hij bijna volledig zindelijk. En het ligt echt wel aan het eten, want als ik hem overdag of later op de avond een snoep geef, is hij onzindelijk. Als hij enkel zijn 12 gram voer krijgt, is hij in 99% van de gevallen zindelijk. Dus nu krijgen ze tussen de maaltijden door niets meer.
Ik straf Wick ook niet meer, of beter gezegd: ik geef hem geen aandacht meer, positief of negatief, als ik een ongelukje opmerk. En in plaats van de plek gewoon schoon te maken met keukenrol of een natte doek, gebruik ik een kuisproduct dat, in de mate van het mogelijke, alle geur verwijderd, zodat de verleiding om opnieuw in de fout te gaan, verkleind word.

Tot nu toe is het probleem dus opgelost.  joehoe
« Laatste verandering: Augustus 24, 2011, 18:15:14 door isabelle » Gelogd

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 24, 2011, 18:30:10 »

duim omhoog klap

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 24, 2011, 20:57:28 »

duim omhoog

JudyBerner
Speelkontje
**

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 24, 2011, 21:38:06 »

joehoe

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 26, 2011, 09:01:46 »

duim omhoog duim omhoog duim omhoog
kristeltje
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: September 06, 2011, 11:10:40 »

Hey, wat fijn dat het is opgelost. Ik heb hetzelfde probleem gehad met onze oude hond, maar die was door de leeftijd incontinent geworden. Dus het lag toch aan het voedsel, gelukkig maar lach!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: