Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Regenjas ?  (gelezen 894 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sarah
Snuffeltje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Juli 17, 2011, 16:25:36 »

Aangezien het nu de laatste dagen voortdurend regent en we volgende zaterdag met Muna naar Bretagne trekken en het spijtig genoeg hetzelfde weer is als hier, denk ik eraan om een regenjasje te kopen voor Muna zodat ze toch kan meegaan op wandelingen zonder kleddernat te zijn.
Dit omdat ze geen ondervacht heeft + kale buik, lies en oksels ...

Wat denken jullie?

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 17, 2011, 16:28:53 »

Ik zou dat zelf ook wel overwegen. Effe nat worden is niet erg, maar continue nat worden is wel iets anders. Ik merk dat ook op training op de HS. De honden worden er niet gelukkiger van. Ik zou wel geen regenjas aandoen als het gelijk vandaag (hier tenminste) erg benauwd is, zo'n jasje lijkt me dan te zweterig.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 17, 2011, 16:32:10 »

Goed idee, Charlie draagt ook vaak een (regen) jasje  duim omhoog
Kijk wel na of het goed de buik bedekt en het niet schuurt in de oksels en liezen.

yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 17, 2011, 20:12:14 »

Wij hebben ook regenjasjes voor onze honden,en zoals men hier reeds vermeld heeft moet je zeker oppassen en er op letten dat het jasje zeker niet schuurt in de oksels en de liezen.

Omdat een hond zweet en dan nog een regenjasje aangeeft moet je proberen om er één te vinden die ook voorzien van verluchting,anders kan de hond te koud krijgen met een natte en doorweekte regenjas op zijn lijf.

Hetzelfde geld ook voor winterjasjes wanneer je sneeuwwandelingen maakt;

pootje

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 17, 2011, 20:18:58 »

Een winterjas heeft ze al van Hurta, wel een goed merk geloof ik. (had ik toch gelezen op bepaalde site's).

Ik ga in de loop van deze week eens kijken bij 't woefke (ledeberg) om te zien of ze daar iets ideaal hebben.
En anders bij Zoomart, maar die hebben meer zo'n 'mode'dingskes ...

Was aan het twijfelen om haar één te kopen omdat op sommige fora's staat van ja dat is absoluut niet nodig, laat een hond een hond zijn, blablabla.

Maar aangezien ze toch snel tot op de huid nat is (aangezien ze geen ondervacht heeft) wou ik het hier toch eens navragen.

Maar blijkbaar kan het dus perfect.

Hebben jullie voorbeeldjes van goede regenjasjes?

Deze heeft ze voor in de winter:

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 17, 2011, 20:47:41 »

Hurta is inderdaad een goed merk.

Wat dat
Citaat
Was aan het twijfelen om haar één te kopen omdat op sommige fora's staat van ja dat is absoluut niet nodig, laat een hond een hond zijn, blablabla.
Als jij als hondeneigenaar vindt dat dit noodzakelijk is dan moet je dat doen.Alleen jij kent je hond en weet wat voor hem het beste is. Ook al zeggen er 99 van niet en jij bent de 100ste en je vindt dat dit noodzakelijk is dan doe je dat.
Ik weet nog toen ik mijn 1ste CKCS had en ermee naar de hondenschool ging dat ze het ook zo leuk en interessant vonden om te lachen met het feit dat ik hem een regenjasje aan deed. Was toen de enige persoon die met zo'n klein hondje naar de school ging. Ik kan je zeggen. Ik heb me er geen bal van aangetrokken en hem het jasje verder aangedaan .
Dat geldt hier voor iedere hond .Als wij vinden dat ze het nodig hebben dan zorgen we ervoor dat het in orde komt voor hen.Wat de goegemeente er ook van denkt of zegt.  wink

Er zijn tig soorten jasjes. Beste is je hond mee te nemen en door het passen vd jasjes de juiste keuze te maken. Er zijn er die beter geschikt zijn voor de winter en andere die beter zijn voor de zomer.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 17, 2011, 21:14:57 »

Had dat ook voor Chucky... gebruik dat niet meer. Van hem was de onderkant open... Ook niet echt je dat...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 17, 2011, 22:45:25 »

Mja... een gezonde hond zou ik in de zomer geen regenjas doen dragen. Tenzij ze lang moeten stilzitten ofzo  weetniet

Ik heb er 1 voor onze oudste hond omdat ze vorige winter kaal werd door schildklierproblemen.

Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 18, 2011, 07:08:14 »

Ja maar dat is het verschil, jouw honden hebben een echte vacht. Bij mijn hond kan je er dwars door heen kijken.
Zelfs haar hals is precies alleen maar bezet door donshaartjes.

Zou het haar ook niet aandoen voor 10-15 minuten, maarja als we in Bretagne aan het wandelen zijn en het begint te regenen, is het toch handig om haar een jasje aan te doen lijkt mij. Er is nu wel een DA dichtbij voor als ze ziek zou worden door de regen, maar dat is nu toch ook niet de bedoeling.

Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 18, 2011, 20:00:17 »

Er was niet veel keus het enige wat er lag voor een middelgrote hond is een simpele transparante regenjas geworden met zwarte of rode randen. Wij hebben gekozen voor de zwarte randen.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 18, 2011, 20:12:02 »

duim omhoog duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 18, 2011, 20:45:15 »

duim omhoog

patje
dikkopske

« Antwoord #12 Gepost op: Juli 18, 2011, 23:58:36 »

goh , als het nie moet dan doe ik ze zeker geen jas aan , en zeker geen gevoerde of gewateerde jas.
een gezonde hond hoeft dit niet. zowel voor groot als klein  ( en zeker geen poppemiekleertjes  wink)
wel heb ik vorig jaar voor elk een regenvest laten maken ( jaja wij met doggen moeten dit laten maken want vaak is de grootste maat nie groot genoeg  hihi)
en met het regenweer dat we de laatste tijd hebben ben ik zeer blij dak da heb .  nu zijn ze maar voor 1/4de nat , waar anders da ganse lijf kletsnat is !!
zo gaan wij de regen trotseren

Sarah
Snuffeltje

« Antwoord #13 Gepost op: Juli 19, 2011, 07:06:09 »

Mijn hond is kerngezond, maar er is nu wel een verschild tussen een hond met een dikke vacht, dan het vachtje wat mijn hond maar gekregen heeft.
Ze verbrand ook snel door de zon, doordat haar vachtje erg dun is. Dus zelfs zonnecrème mogen we op haar smeren als we wandelen als het zonnig is, vooral op haar kopje.

Heeft niets met haar gezondheidsgestel te maken, maar door het feit dat ze maar een fijn laagje haartjes heeft en geen ondervacht.

Veel mensen denken, ah ze stamt af van een dalmatiër, maar een dalmatiër heeft vlekken in de vacht, bij haar zijn het de vlekken op haar huid die er zo goed doorkomen.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #14 Gepost op: Juli 19, 2011, 15:10:23 »

Als die van ons 10 minuten zwemmen zijn ze ook nat tot op hun roze velleke  lol

Maar het maakt niet uit, ieder zijn ding hé  duim omhoog

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: