Auteur Topic: losloopweide en zwemvijver te Gent  (gelezen 16557 keer)

Offline jill

• Kwispeltje
  • Geslacht: Vrouw
losloopweide en zwemvijver te Gent
« Gepost op: juli 16, 2011, 13:55:45 pm »
Gisteren naar de nieuwe hondenzwemvijver geweest in Gent. De zwemvijver is eigenlijk een zijtak van de watersportbaan en ligt niet ver van de europalaan. Als je een GPS hebt, dan geef je best Yachtdreef 1 in dan kom je er praktisch op uit.

Het is in 2 delen opgedeeld, hier kom je binnen langs een hekje op het losloopgebied :

het is volledig omheind en heel goed afgesloten.

Als je naar de zwemvijver wil moet je nog eens door een hekje, dit 2e deel is opnieuw volledig omheind en ook in de vijver zelf is er een omheining geplaatst zodat de honden niet te ver kunnen zwemmen.
Het terrein zelf is heel goed onderhouden en tamelijk groot.
Ik heb wel geen vuilbak gevonden op het terrein, misschien ergens achter de bomen verstopt?

En dan de zwemvijver zelf. In de helft van de vijver is er dus een omheining geplaatst.
De vijver ziet er heel mooi en proper uit, er zijn 2 plaatsen waar de hondjes in het water kunnen en daar staan er ook telkens bankjes voor de baasjes  :D

Er zijn echter een paar grote nadelen aan de vijver :
1) op de plaats waar de honden in het water kunnen liggen er grote betonblokken. Ze liggen te ver uit elkaar zodat de hondjes er niet kunnen opstappen en daarnaast liggen ze echt in de weg waardoor ze er tussen moeten stappen.

Voor een grote hond met lange poten is dit zeker geen probleem maar voor ons Lana was dit al heel moeilijk en ze vond het niet echt leuk om het water in te gaan.
2) een 2e nadeel is de plaats waar ze uit het water komen, aan de ene kant ligt allemaal aarde, wat al gauw modder wordt  :D maar aan de andere kant liggen er een soort van kasseistenen die heel glad worden waardoor de honden uitglijden als ze uit het water willen komen.
Lana geraakte er met heel veel moeite uit en het is nog een jong beestje met goeie heupen, dus ik kan mij voorstellen dat een oudere hond hier helemaal niet meer uitgeraakt.

Conclusie : het losloopgebied zelf is heel mooi en tamelijk groot maar de zwemvijver is niet aangepast aan de honden zelf.
Ik was eigenlijk teleurgesteld dat ze zo weinig aanpassingen gedaan hebben voor de honden.
De vijver is wel goed voor grote honden die gewoon zijn van te zwemmen en gewoon in de vijver springen.

Voor ons Lana was het echter niet leuk en we zijn dan maar naar een losloopgebied geweest in oostende, waar ze naar hartelust gezwommen heeft  :lol:

Offline Riet

• AdviesRaad
  • Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:losloopweide en zwemvijver te Gent
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2011, 15:01:42 pm »
Een goed begin maar verdere uitwerking nog nodig dus  :krab:

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2011, 20:44:10 pm »
absoluut! het is een heel goed idee maar ze moeten iets meer rekening houden met de honden zelf.
mijn moeder en ik hadden enkele ideetjes die we op mail gaan zetten naar de stad Gent. Hopelijk komen er nog reacties van mensen en doen ze er ook iets mee hé

Offline Riet

• AdviesRaad
  • Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2011, 21:03:46 pm »
 :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Ouwe Rakker
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2011, 01:46:58 am »
Hopelijk luistert stad Gent naar je :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2011, 12:06:25 pm »
Hopelijk doen ze die aanpassingen  :bid:
Ziet er wel leuk uit

Offline Sarah

• dikkopske
Re: losloopweide en zwemvijver te Gent
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2012, 08:54:23 am »
Wij waren hier ook naartoe gegaan en inderdaad Muna wou er niet echt in, uiteindelijk wel kunnen overtuigen met haar waterspeeltje, maar ik vond het ook gevaarlijk met die betonblokken dus zijn we gestopt.

Offline Loekie

• Puppedup
  • *
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2012, 17:19:03 pm »
is er iemand die eens met mij mee wil naar een hondenweide :z
ben bang om de hond alleen los te laten, als ik hem niet meer kan pakken/terugroepen, loop ik daar nog uren :p

Offline RanaKoji

• Puppedup
  • *
« Reactie #8 Gepost op: januari 14, 2013, 17:41:48 pm »
Indien er iemand van jullie wil gaan, zodat de hondjes samen kunnen spelen in de  weide, zou ik dat zeker willen!   :thumbs:

Offline Heijo

• Puppedup
  • *
  • Ik ben Asja
Re: losloopweide
« Reactie #9 Gepost op: maart 24, 2013, 11:06:07 am »
Hoi,

Asja hier.
Graag will ik ook medoen met jullie losloopen. Mijn mens luistert best, he weet meest wanneer he moet mij roepen daarme ik kan naar hem toe komen. Wanneer jullie wilst kunt jullie ook naar hem toe. Miscien is jij baasje vlak bij mijn mens?
 :bruin:
Groetjes
Asja

P.s.
Jullie kunt mijn mens best berijken met een mailtje
h.fescharek@telenet.be
om aftespreken en best, he heft ook tijd over dag.

Offline shookie

• Puppedup
  • *
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2013, 13:33:03 pm »
Sinds eergisteren ben ik daar voor het eerst geweest, toegang tot zwemvijver is nu gesloten wegens giftige blauwalgen, ik weet niet voor hoelang. spijtig.

Offline fantatjexd

• Puppedup
  • *
« Reactie #11 Gepost op: oktober 28, 2014, 15:59:23 pm »
Hallo,

Die losloomweide is nu aangepast. Er zijn geen betonnen blokken meer (wel aan ene kant maar bijna geen enkel hond gaat daar zwemmen) maar wel een plankje in het water. Dus dat is al aangepast. Poortjes zijn ook vervangen. Als iemand wilt komen, om 16u is het drukst. :)

Veel plezier.

Offline Furry

• Puppedup
  • *
    • Furry Gurus
« Reactie #12 Gepost op: oktober 28, 2014, 20:28:53 pm »
Dag iedereen,

ik kan helemaal bevestigen wat fantatjexd schrijft. In de voorstelling van onze hondjes (Ziggy en Maya) had ik een filmpje van hun geplaatst dat hier gefilmd is dus ik zal het hier nog eens herhalen:

https://www.youtube.com/watch?v=yZ1y8QfH3sc

Je kan duidelijk de plek zien waar de hondjes in het water kunnen.

Groetjes.

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #13 Gepost op: oktober 28, 2014, 21:28:04 pm »
Amai, zo te zien inderdaad veel verbeterd! Zal binnenkort nog eens met lana moeten gaan.

Offline torro en whiskey

• Puppedup
  • *
« Reactie #14 Gepost op: maart 21, 2015, 05:04:54 am »
Wanneer zijn er daar niet teveel honden aanwezig om mijn honden een keer los te laten? Want ik weet niet hoe mijn honden los reageren op andere honden.