Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bruine labrador 2 jaar reu heeft grote tuin gevonden  (gelezen 535 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
alexander
Puppedup
*

« Gepost op: Juli 16, 2011, 10:05:43 »

Onze bruine labrador van 2jaar oud zoekt een nieuwe thuis. Het is een ontzettend lief beestje maar veel te wild en een beetje overenthousiast voor onze kinderen. Nu moet ik er ook wel bijzeggen dat ons een beetje de tijd ontbreekt om er dagelijks mee te gaan wandelen. Dus na lang wikken en wegen denken we dag het beter is voor hem om een nieuw baasje te zoeken dat zijn tonnen energie in goede banen kan leiden.
Hij kent de basis zit lig af blijf. Bij het wandelen gaan trekt hij wel enorm aan de lijn en is hij moeilijk bij te houden.
Hij is zindelijk. Is wel niet gewoon meer van veel binnen te zitten. Maar mits meer activiteiten overdag denk ik dat dit wel moet lukken.
 Onze kindjes zijn 1 en 2.5 jaar oud maar met oudere kindjes kan hij goed overweg
« Laatste verandering: Juli 18, 2011, 21:01:33 door Riet » Gelogd
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 17, 2011, 02:09:53 »

Een labrador is een foute keuze geweest, met kleine kinderen, omdat dat ras voor ca 95% in de gevallen altijd overweldigend zijn tgo kinderen... als je een hond wil én kinderen, zoek je beter een ras waarvan mensen niet overal rondstrooien dat ze 'kindvriendelijk, leuk, lief,...' zijn. Ook al is dat misschien wel zo... je moet uitzoeken hoe en wat en niet afgaan op wat mensen vertellen...

Ik gooi geen stenen, het is een hint... en als je dat hebt gedaan (uitzoeken) dan heb je niet goed gezocht (en dat is ook geen verwijt)...

als je ooit... meer tijd zal hebben en je kindjes willen een hond (als ze bijv 6-7j zijn).

Een labrador - en dat is normaliter algemeen geweten - is een uitbundige, energieke en actieve hond, die zijn beweging nodig heeft... . Hij heeft nood - zoals elke hond - aan meer dan alleen een grote tuin.

Heeft uw bruine labrador ook een naam?

je mag niet schrijven 'veel te wild' omdat een labrador niet 'veel te wild' is... je moet schrijven dat hij actief is...

als je schrijft 'veel te wild' gaan de mensen denken dat hij iedereen omver loopt... dat hij zijn tongblad over je kinderen kladdert alsof ze een leeg schildersblad zijn die hij wil volkladderen... dat hij zijn poot op hen zet, zo hard dat ze ervan achterover vallen...

Hij is niet een 'beetje' overenthousiast, maar wel 'overenthousiast'... een beetje bestaat niet voor dat woord. Ofwel is hij het ofwel is hij het niet...

een beetje tijd ontbreken, zeg je omdat je bang bent dat je reacties gaat krijgen zoals in: 'dat had je eerder kunnen weten'...

Als je er geen tijd voor hebt, heb je er geen tijd voor...

ik vind het al heel wat dat je liever een nieuwe baas voor hem zoekt, dan dat je hem dumpt in een asiel... of komt dreigen dat je hem anders zal doden (spuitje dierenarts). Mag ik hopen dat dat niet zal gebeuren, ook al vind je niet meteen een nieuw gezin...

je schrijft dat je na lang wikken en wegen 'denkt dat het beter is '... als je dat zo schrijft, geef je mij het gevoel dat je er niet met je volle 100% achterstaat om hem te herplaatsen...

Waarom is hij het niet gewoon van veel binnen te zitten? Het antwoord is wellicht dat je hem - tijdens je werkmomenten - in de tuin laat? (en 's nachts?)

Ivm niet veel tijd... ik wil u zeker niet attaqueren... maar wat is niet veel tijd?

Als je bijv werkt van 8u tot 17u dan heb je daarna wat tijd om met hem bezig te zijn, dan eet je, dan maak je een wandeling. Dag voorbij

weekend ... al dan niet thuis? Kan je een grotere wandeling maken dan in de week...

Tot slot...

Succes met de herplaatsing. Misschien kan je er nog bij vermelden of hij andere dieren gewoon is... wat doet hij als hij een kat ziet?

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Tommelein
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 17, 2011, 11:53:02 »

Succes met de herplaatsing. Jammer dat je hem niet kunt houden. Ik vind het ook positief dat je hem niet 'dumpt' in een asiel.
Ik merk aan je tekstje dat het is zeker geen makkelijke beslissing was/is voor jullie.

Er is vast en zeker een gepast, lief baasje te vinden voor jouw hondje. Gewoon genoeg onder de aandacht brengen via allerlei bronnen (Facebook, websites, uithangen in dierenwinkels, supermarkten/openbare plaatsen, ...) en vooral niet opgeven.
Er zijn mensen die bewust willen adopteren, maar ze moeten het natuurlijk te weten komen.

Ik zou zeker ook een foto voorzien met een korte tekst. Mensen zien het hondje graag vooraleer ze contact opnemen.

In dat tekstje kun je bv. schrijven:
Onze bruine labrador van 2 jaar zoekt een nieuwe thuis wegens tijdsgebrek.
'Naam labrador'  is een superlief en actief beestje.
....

Ik denk dat hier het tijdsgebrek toch wel aan de basis ligt van het overenthousiast zijn naar de kinderen (wil dolgraag spelen) en het trekken aan de lijn (is superblij dat hij wandelen gaat).

Het is niet leuk voor jullie om dit toe te geven, maar zo zul je je hond wel helpen aan een goede, nieuwe thuis.
Anders zullen mensen kunnen denken dat er andere dingen aan de hand zijn met de hond.

Bovenstaande zijn maar tips hoor! Goed bedoeld.  duim omhoog

Wij adopteerden onze bruine labrador Tristan ook op 2-jarige leeftijd. Wat zijn we blij dat we dit deden. Het is een schat en leert heel vlug bij! Hij is ook heel actief, maar met wandelen en apporteeroefeningen 'matten' we hem af. Dan ligt hij hier te slapen als een roosje.

Heel veel succes.  bid
Denk aan de  foto  duim omhoog

Hou ons op de hoogte.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 17, 2011, 23:28:24 »

je kan hem ook hier zetten:

http://www.labradorforum.nl

alexander
Puppedup
*

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 18, 2011, 15:42:48 »

Via via gaat onze loe nu dan toch een ander plaatske krijgen bij iemand met een hele grote tuin!Hopen maar dat hij gelukkig gaat worden nu!
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 18, 2011, 21:01:07 »

duim omhoog

Zal de titel aanpassen.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 18, 2011, 21:08:38 »

duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 18, 2011, 21:38:19 »

ik hoop dat die iemand er zich ook mee zal bezighouden... aan een grote tuin alleen heeft een hond niets

Hopelijk zit hij daar dan inderdaad beter...

Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 19, 2011, 20:34:55 »

superleuk voor Loe!  duim omhoog

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: