Succes met de herplaatsing. Jammer dat je hem niet kunt houden. Ik vind het ook positief dat je hem niet 'dumpt' in een asiel.
Ik merk aan je tekstje dat het is zeker geen makkelijke beslissing was/is voor jullie.
Er is vast en zeker een gepast, lief baasje te vinden voor jouw hondje. Gewoon genoeg onder de aandacht brengen via allerlei bronnen (Facebook, websites, uithangen in dierenwinkels, supermarkten/openbare plaatsen, ...) en vooral niet opgeven.
Er zijn mensen die bewust willen adopteren, maar ze moeten het natuurlijk te weten komen.
Ik zou zeker ook een foto voorzien met een korte tekst. Mensen zien het hondje graag vooraleer ze contact opnemen.
In dat tekstje kun je bv. schrijven:
Onze bruine labrador van 2 jaar zoekt een nieuwe thuis
wegens tijdsgebrek. 'Naam labrador' is een superlief en actief beestje.
....
Ik denk dat hier het tijdsgebrek toch wel aan de basis ligt van het overenthousiast zijn naar de kinderen (wil dolgraag spelen) en het trekken aan de lijn (is superblij dat hij wandelen gaat).
Het is niet leuk voor jullie om dit toe te geven, maar zo zul je je hond wel helpen aan een goede, nieuwe thuis.
Anders zullen mensen kunnen denken dat er andere dingen aan de hand zijn met de hond.
Bovenstaande zijn maar tips hoor! Goed bedoeld.

Wij adopteerden onze bruine labrador Tristan ook op 2-jarige leeftijd. Wat zijn we blij dat we dit deden. Het is een schat en leert heel vlug bij! Hij is ook heel actief, maar met wandelen en apporteeroefeningen 'matten' we hem af. Dan ligt hij hier te slapen als een roosje.
Heel veel succes.

Denk aan de

Hou ons op de hoogte.