Saturday 28th may 2011 during the San Marino Dog Show several dogs died due to a strong poisoning. One was a small dalmatian puppy!
The San Marino Kennel Club knew that lately there had been several other cases of poisoned dogs in the same area and warned the expositors only with a panel posted in a couple of spots.
They did not change the place of the show, they did not prepare an efficient and quick veterinary service and at first they did not even want to cancel it.
It was only after the expositors' strong protest that the event was cancelled. We think that the Kennel Club of San Marino was ineffective and is co-responsible for those dogs' death, and we ask the FCI to revoke the CACIB to the San Marino Dog Show as soon as possible.
Effectively, the San Marino Kennel Club showed its inability to handle an International Dog Show with so many entered dogs and people.
This is the least sanction to a tragedy that could have been avoided.
(Ik ga mijn best doen het te vertalen....als ik fouten gemaakt heb, jullie mogen verbeteren hoor)Zaterdag 28 mei 2011 zijn er verschillende honden gestorven aan een zeer sterk gif. 1 hondje was een dalmatier puppy.
De San Marino Kennel Club (SMCK) wist dat er de laatste tijd sprake was van enkele gevallen van vergiftiging in hetzelfde gebied, maar waarschuwde enkel door een paar paneeltjes neer te zetten.
Ze wilden de show niet op een andere locatie houden, er was geen urgentie DA aanwezig en ze wilden de show niet aflassen.
Pas na protesten van de exposanten werd de show afgelast.
Wij vinden dat de SMKC niet effectief was en houden hun mede-verantwoordelijk voor de dood van deze honden.
Tevens vragen we het FCI om de CACIB van de SM Dog Show zo snel mogelijk in te trekken.
Effectief, San Marino toonden zich niet in staat om een internationale hondenshow met zoveel honden en mensen aan te kunnen.
Deze tragedie had voorkomen kunnen worden door deze sanctie.
http://www.firmiamo.it/justice-for-the-dogs-poisoned-at-san-marino-dog-show