Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Frankrijk - Forêt de Nieppe  (gelezen 373 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Juli 06, 2011, 22:45:58 »

Startplaats: route d'Hazebrouck - Merville

Je kan je wagen parkeren en je kan meteen een picknick starten lol

Start is eerst een kiezelwegeltje waar ook fietsers achterheen kunnen. Vlak voordat je de eerste route rechtsaf moet en in feite in het begin van dat pad heb je een poel. Als het warm weer is en je wil je hondje doen pootjebaden/zwemmen, kan je nogmaals tot daar gaan of gewoon de route omgekeerd doen, dan heb je dat op het laatst.

Ik raad je aan stevige stapschoenen te voorzien, die tegen een waterspatje en wat slijk kunnen.

En als ze de boom (ergens op een pad) hebben laten liggen, best ook springveren in je schoenen voorzien  hihi
(zie je op de fotoreeks)

De wandeling gaat constant doorheen het bos. Er zijn wel enkele brede lanen, waardoor je wel met je hoofd in de zon loopt (als die er is). Er zijn een paar bruggetjes voorzien (over diepe grachten), maar die zijn niet allemaal hondvriendelijk (zie je op de fotoreeks).

De wandeling is 11km lang.

Ergens onderweg (aan een wegeltje waar je in moet slaan) vind je 4 ijzeren banken (op de fotoreeks zie je mij zitten op zo'n bank).

(gps)kaartje:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1833709

foto's juli 2011:
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,9016.0.html

« Laatste verandering: Juli 07, 2011, 00:19:19 door *~*DF*~* » Gelogd

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 14, 2011, 10:07:08 »

Commentaar van meneer of mevrouw 'Westwandelingen' die deze wandeling ook ging doen  zonnebril lol

Half oktober, dus ideaal om eens een flinke boswandeling te maken want de herfst begint zijn intrede te doen en dan is het bos op zijn mooist. Aangezien uitgestrekte bossen bij ons nogal schaars zijn trekken we naar Merville in Noord-Frankrijk waar een van de grootste bossen van Nord Pas-de-Calais ligt: Het Nieppe-woud of in het Frans: Foret de Nieppe. Er zijn in Merville verschillende uitgestippelde circuits die u kunt doen waaronder het mooie Circuit des Rivières die wij 2 jaar terug deden. Maar vandaag wou ik per se het uitgestrekte woud verkennen. Bij collega-hondenvriend-stapper Tim Demeulemeester van Dogsfriedly.be vond ik naar mijn inzien deze aangename tocht langs en doorheen dit woud. Ik moet zeggen dat dit een van die boswandelingen is die eerder bestemd is voor avontuurlijke wandelaars. Het eerste deel gaat nog redelijk, waar het pad langs de bosrand aanvaardbaar mag worden genoemd. Dan trokken wij halverwege dwars door het bos op een minder bewandeld pad waar het op sommige stukken echt lastig wandelen was. We kwamen een bordje 'Sentier des Aventuriers'tegen wat dus echt wel klopte. Goede waterdichte schoenen ware wel echt nodig en de herfst moest nog echt beginnen. Ik veronderstel dat hier in de winter of na zware regenval geen doorkomen aan is! Maar bon, al bij al was het toch leuk. Ook op het einde is het pad zwaar begroeid en modderig, maar het is best allemaal te doen. Er is parking bij het startpunt van de wandeling. Wie dus van avontuurlijke lastige boswandelingen houdt is bij deze aan het juiste adres.
Bedankt aan Tim voor de track.

http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2119456

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 14, 2011, 12:46:08 »

lol

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: