Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tips om urine op te vangen bij een hond  (gelezen 400 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ilero
Springertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Juli 04, 2011, 15:31:53 »

Onze Stippel krijgt het dus voor elkaar om maar 1, hooguit 2 keer een plasje (dan is het wel een beek eigenlijk) te doen. Nu hebben we contact opgenomen met de da.
We moeten bijhouden hoeveel ze drinkt op 24 uur, donderdag ochtend bloed laten trekken als ze nuchter is. Dat word een gevecht. Maar het moeilijkst van al is  proberen urine op te vangen, maar we weten dus echt niet hoe. Als je achter haar aanloopt met een lepel of zo, plast ze niet, als je plots op haar afstormt om iets op te vangen, dan stopt ze.

Heeft iemand tips?

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 04, 2011, 18:47:25 »

Ik heb het geluk gehad vroeger dat Fredje wel bleef staan als ik bij hem in de buurt kwam, die plaste gewoon door. Ik heb toen zo'n potteke gekregen van de DA om de plas op te vangen. Maar als hij stopt met plassen heb ik ook geen idee hoe je het zou kunnen oplossen.  weetniet

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 04, 2011, 19:20:59 »

zo 'onopvallend mogelijk' heel kortbij achtervolgen met bvb. een plastic bakje dat je er telkens vliegensvlug ondermikt wanneer je denkt dat ze gaat plassen lol
en daarna 'de opbrengst' overgieten in zo'n potteke van de DA
(die vind ik te klein om meteen als opvangpotteke te gebruiken, meer ernaast dan erin als je pech hebt)

als ze telkens stopt is het wel lastig natuurlijk, dan zal je geduld moeten hebben tot ze opnieuw wil plassen weetniet

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 04, 2011, 19:59:51 »

Wachten tot ze heel nodig moeten en dan met de pollepel er op uit trekken.
In het begin zullen ze stoppen maar op de duur ben je er handig genoeg in om dat op, tijd eronder te zwieren en als ze heel erg moeten. grijns
Voor een urineonderzoek heb je echt niet zoveel nodig, 5 tot 10 ml ik denk dat dat overeenkomt met 2 tot 3 koffielepels.

marijke
Snoepertje

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 04, 2011, 20:51:26 »

enkel uitlaten aan de lijn , sta je al dichterbij de hond en verschieten ze hun niet  wink
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 04, 2011, 21:09:32 »

en als je bang bent van urine op je handen (niet dat dat echt erg is) doe je best handschoentjes aan lol

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Andina
Kwijlbakske
**

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 04, 2011, 21:31:35 »

Vanmorgen ook nog een plasje moeten vangen...

Gisteravond heb ik Dina niet te laat uitgelaten voor haar laatste plasje (+/- 22 u) en vanmorgen pas rond 7u30 zodat ze zeker hoognodig moest.
Ik neem een plat plastieken schaaltje en wandel achter haar aan terwijl ze haar plasplaatske zoekt.  Eens ze zich zet en begint te plassen schuif ik het bakje tussen haar achterste poten en zet het op de grond.  Ze kijkt dan wel eens om maar plast dapper verder. En dan overgieten in een potje met deksel.

Succes!
 zwaaibeen

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 04, 2011, 22:32:37 »

Voor katten bestaan zo van die plastieken korrels om de kattenbakvulling te vervangen - maar voor honden ben je idd aangewezen op de tips hierboven vrees ik  denk

Ilero
Springertje

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 05, 2011, 07:36:46 »

Gisteren met een bakske in haar buurt gebleven, maar ze bekeek me maar achterdochtig en heeft gisterenavond dus niet geplast. Vanmorgen heb ik ze nog niet gezien, lag nog te slapen bij mijn moeder.

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 06, 2011, 06:29:40 »

ik heb vele jaren geleden dat ooit gedaan met een heel klein pannetje
dat hangt nu nog ergens aan de muur zo ééntje waar je één eitje in kan bakken
ik heb er nooit problemen mee gehad
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: