Ik vraag me al af wat het volgende is...
Gisteren vond Hans een 'bubbel' in de hals van Chucky - toevallig aan dezelfde kant als z'n verdikking...
wij kijken... een grote zwarte korst

? en eronder een harde bubbel... redelijk groot zenne, 1cm breed op z'n minst...
Toch maar ff naar de dierenarts vandaag...
kom ik daar toe... na 3 andere hondjes wast onze beurt.
Dierenarts trekt voorzichtig de korst eraf, na het wat te weken en de haartjes bij te knippen... "Er zit een gat onder" zegt ie en plukt verder. Inderdaad, een put in Chuckys huid... was da nu?

Bleek dat er een teek onder de korst zat

dood, lichtjes gevuld met bloed... kop en lijf aaneen...
De enigste mogelijke verklaring is dat de teek zich dieper in de huid heeft gegraven dan dat de bedoeling was... ondertussen bloed beginnen zuigen en dus ONDER de huid van Chucky beginnen groeien is... en daar ook gestorven wegens niet weggeraken... en dat Chucky daar last van begon te krijgen, waardoor hij die wonde veroorzaakte... (dat zwart laagje was een bloedkorst)
Had Chucky moeten krabben terwijl die teek er bovenop zat (en dan enkel de kop erin, zoals normaal), zou enkel de kop blijven zitten zijn en het lijf zou stuk geweest zijn.
Toen de dierenarts de teek uithaalde, zag het eruit als een klein grijs steentje... echt bizar
"Nog nooit meegemaakt" zei de dierenarts