Hallo allemaal.
Dit gaat over mijn ervaring ivm kleurentherapie met een van mijn poezen. Lang Tongblad (administrator) had voorgesteld om dit eens hier te plaatsen, vandaar mijn verhaal ....
Eigenlijk een heel lang verhaal maar om het iets korter te houden was het volgende:
Kareltje is ook een poes uit een Belgisch asiel, een paar jaar terug begon hij te krappen op zijn hoofd (tussen zijn ogen) zag er niet goed uit maar viel nog mee. Ik ben bij 3 DA geweest en 1 prof...... allemaal zeggen ze dat hij een voedsel allergie had, maar na dit te testen was er niets aan, maar toch bleven ze maar zeggen voedselallergie. Ze bleven maar aanraden dat duur eten te geven maar ik was er gewoon niet van overtuigt dat het een voedselallergie was (een gevoel).
Het was ongeveer een goed jaar weer goed.... Tot ik bij mijn huidige DA was omdat hij sinds half maart weer begon te krappen en deze keer in zijn nek en achterhoofd, echt verschrikkelijk om te zien telkens er een korstje aan was begon hij alles weer open te krappen en echt heeeeeel erg. Mijn DA zegt dat hij geen voedselallergie heeft (wat ik al vanaf het begin vermoede), maar eerder een psychisch probleem. Ik dus naar een vriendin die communicatie met dieren doet en Healing, etc..... Zij zegt inderdaad dat het een zware depressie is .... zij heeft een healing gedaan dat hielp wel wat maar maar ondertussen waren we dingen aan het bespreken en zij kende iemand die goede ervaring heeft gedaan met Kleurentherapie en zodoende heb ik dit eens opgezocht (website onderaan) en dacht kan ik het maar proberen, het kan zeker niet schaden. Heb eerst gemaild om info te vragen en dan gebeld om dit te proberen. Ik werd namelijk bijna gek van al dat krappen, dit kan absoluut niet gezond voor hem zijn. En hij bleef ondertussen ook een ganse dag maar op één plaats liggen, af en toe eens iets eten en drinken, maar voor de rest absoluut geen beweging.
Ik had dus een afspraak voor vrijdag 26 september om 10 uur. Ik ben dan met Kareltje apart gaan zitten zodat ik hem in het oog kon houden, ik moest namelijk kunnen doorgeven hoe hij zich gedroeg (overgeven, diaree,.....). Gelukkig deed hij niets, hij keek alleen af en toe in het rond alsof hij dingen zag wegvliegen. EN ...... geloof het of niet maar ongeveer om 12:20 was hij een totaal andere poes, hij begon weer rond te lopen en het leek alsof hij nooit depressief was. Ze hadden me gezegd dat zijn weerstand heeeeeel laag was, zij zijn dan direkt met een behandeling begonnen. Hij is nu weer de poes die ik altijd gekend heb, alleen zijn krabben is nog bezig, maar daar de huid een groot orgaan is duurt dat blijkbaar langer. Ze hadden alleen maar een foto van Kareltje en verder niets.......Eigenlijk alleen maar om te zeggen dat Kleurentherapie een geweldige therapie is zonder medicatie of iets. Tenminste voor ons was het geweldig.
Als er iemand geïnteresseerd zou zijn hier zijn de websites. Ik heb ook een klein verslag met een foto voor en na, maar weet niet goed hoe ik die kan aan toevoegen?
http://home.kpn.nl/oeda.001#_tophttp://kleurentherapieulvenhout.nl/ezpublish400/index.php Dit was allemaal eind 2008! Ik weet niet of en hoe ze tegenwoordig werken.
Helaas moet ik zeggen dat hij (en zijn zus Isa) overleden zijn door trombose.