Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Effe spannend ...  (gelezen 747 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: Juni 17, 2011, 15:01:09 »

Hopelijk valt het deze keer niet in dovemansoren  bid

Wij hadden maandag op wandeling ook nog een vrijpostige aussie - Elbee er naartoe, beetje geharrewar, ik ben de aussie dan zelf maar gaan vasthouden om Fifi en Jussi er voorbij te krijgen  zucht

maranoa
Krullebolleke

« Antwoord #16 Gepost op: Juni 17, 2011, 15:40:02 »

Ik was vandaag ook aan de voorkant aan het schilderen en onze Maran(kruising duitse herder) begon ook te blaffen, maar gelukkig blijft het bij haar bij blaffen. De mevrouw keek heel boos. Maar onze dames liggen niet voor buiten als wij er ook niet zijn.

Maar die mevrouw moet toch bij zichzelf eens te rade gaan om iets te doen, want het gebeurt bij jou, maar bij wie nog meer, jouw honden zullen niet de enigste zijn ben ik bang voor.

Maar gelukkig is het goed afgelopen, maar wie weet een volgende keer niet en dan..........

Andina
Kwijlbakske
**

« Antwoord #17 Gepost op: Juni 17, 2011, 16:19:39 »

en wat was de reactie?

Weer 10x sorry ... en dat ze haar beter zal in 't oog houden, en of dat ik op vaste tijdstippen voorbij wandel, dan zal ze de hond binnenzetten ....
En dat de hond al wat ouder wordt (12 jaar) en dat het daar misschien door komt ...

Een draad zetten??  Ja, dat hadden ze al eens overwogen, maar 't is zone groten hof hé en ik kan ze toch niet altijd binnen steken?
Ze hadden achteraan in de tuin wel een stuk afgezet voor de hond maar daar hadden ze onlangs bomen uitgedaan en nu kon de hond daar niet meer in wegens te veel rommel ...

@ Jill
Ook geen leuke ervaring!
Gelukkig is hier nog niet gebeten geweest.
Deze DH valt geen mensen lastig, enkel honden ..

@ Maranoa
Er is niks mis met een hond die blaft als een andere hond zijn erf voorbij komt, maar "onze" DH, blaft niet, die gaat ineens tot actie over  knuppel:

@ Els
Vrees toch voor dovemansoren hoor.
Gelukkig kon je die aussie onder controle houden.  Maar als je alleen op stap bent met 2 honden lukt dat niet zo goed  eehm

zucht

jill
Krullebolleke

« Antwoord #18 Gepost op: Juni 17, 2011, 20:49:07 »

ipv sorry te zeggen zou ze er beter iets aan doen denk ik, het is natuurlijk gemakkelijker om sorry te zeggen dan een goede omheining te plaatsen.
en de hond binnensteken als je komt wandelen lijkt mij ook geen oplossing, want als er dan iemand anders komt wandelen met een hond heeft die misschien hetzelfde probleem.

@Df : politie is toen langsgeweest en een waarschuwing gegeven maar ze zeiden ook zodat er geen echte "gewonden" vallen dat ze niet veel meer konden doen.
jammer dat er altijd eerst gewonden moeten vallen voor ze iets kunnen doen é

@maranoa : bij Maran en Noa zit er geen kwaad in hé  blij trouwens Lana durft ook eens blaffen aan het hekken, maar dat is meer omdat ze met de hondjes wil spelen  grijns
Caroline
Puppedup
*

My partners in crime!

« Antwoord #19 Gepost op: Juni 18, 2011, 12:04:40 »

Ale, zo te lezen is het overal hetzelfde precies. Hier heb ik ook verschillende plekken waar ik elke moment besprongen kan worden. Overlaatst is er zelfs ne rottweiler door een houten poortje gevlogen om onze Viper te pakken. Gevolg: op 3 plaatsen moeten laten naaien. Daar hebben ze nu wel een fatsoenlijke poort gezet, dus da probleem is wel opgelost.
Maar is toch schrikken he. Gelukkig heeft Fuse, mijn teefje, zich niet gemoeid, anders was het erger geweest.
Ik merk wel da Viper sinds da voorval veel korter op de bal speelt tov andere honden, 't is niemeer zo simpel.
En het ligt ook wel wat aan mij he, dieje hond voelt da ook als ik wa gespannen raak wanneer er zo ne losgeslagen Bobby aan komt rennen, dieje pakt da over van mij.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #20 Gepost op: Juni 18, 2011, 12:37:12 »

Het lijkt me normaal dat je gespannen reageert als er een andere hond in de buurt komt. Het is je 'verdedigingssysteem' die in werking treedt eh dan. Heb ik ook voor met Chucky hoor

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Caroline
Puppedup
*

My partners in crime!

« Antwoord #21 Gepost op: Juni 19, 2011, 11:29:28 »

Da klopt inderdaad. Alle zintuigen staan dan op scherp he.
Het kan altijd eens gebeuren dat je hond los raakt of weet ik veel, maar als iedereen de verantwoordelijkheid voor zijn eigen hond zou opnemen, zou het allemaal een stuk makkelijker zijn. Weten dat je hond achter anderen aangaat en dan nog geen omheining zetten is een beetje egoïstisch, dat is om problemen vragen. De "ontspanning" geraakt zo wel wat van de wandeling af, als je constant op je hoede moet zijn.
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #22 Gepost op: Juni 20, 2011, 12:18:18 »

Oh, wat erg dat het een 2de keer is gebeurd.  muur
Ik hoop dat je dames er psychisch niet te veel aan overhouden.
Hopelijk volgt die mevrouw toch je raad op.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: