|
Andina
|
 |
« Gepost op: Juni 07, 2011, 14:01:46 » |
|
Daarnet een ontevreden duitse herder tegengekomen ... We (ik, Dina en Jessie) wandelen (honden aangelijnd) langs een rustig asfaltbaantje en komen voorbij een grote niet-omheinde tuin en ik hoor de vrouw des huizes op haar hond roepen, een duitse herderteef, duidelijk al wat ouder. Hond luistert niet en komt op ons afgelopen. Ik deed of er niks aan de hand was, versnelde een beetje mijn pas en stapte dapper  door, in de hoop dat de DH zou stoppen aan het einde van "haar terrein". Maar ze dacht blijkbaar dat heel de straat van haar was want ze kwam door. Jessie had zich al een paar keer omgedraaid en ze verwittigde de DH met een snauw dat ze dit niet leuk vond. En dat vond de DH dan weer niet leuk want die vloog boven op Jessie. Jessie stak tegen de grond en de DH had haar vast in de nek. Rondvliegende haren en hartverscheurend gejank van Jessie. Ik ben dan heel hard beginnen brullen op de DH en heb haar met 2 handen bij de kraag gevat en haar er af getrokken. Gelukkig loste ze nogal rap. Ondertussen was de eigenares ook komen aanlopen. En Dina ... die stond erbij en keek ernaar, gelukkig is die zich niet gaan moeien in het gevecht. Excuses van de mevrouw en gecontroleerd op bijtwonden, maar Jessie heeft nogal een dikke vacht en we zijn er met wat losse haarplukken en veel lawaai vanaf gekomen. Had achteraf toch knikkende knieën hoor ... en nu een pijnlijke rug want het was een zware duitse herder...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 07, 2011, 19:48:35 » |
|
kan geloven dat je knikkende knieën had, je zou voor minder  nog een geluk dat het zo goed is afgelopen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 07, 2011, 20:59:00 » |
|
Kobbe heeft ook een paar nare ervaringen met dergelijke honden achter de rug  Door dikke vacht, lichamelijk ook geen schade maar uiteindelijk heeft hij besloten dat zelf aanvallen de beste verdediging is 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andina
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 07, 2011, 21:40:36 » |
|
Kobbe heeft ook een paar nare ervaringen met dergelijke honden achter de rug  Door dikke vacht, lichamelijk ook geen schade maar uiteindelijk heeft hij besloten dat zelf aanvallen de beste verdediging is  Dat is natuurlijk ook een tactiek, ... en geef hem eens ongelijk... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 07, 2011, 23:18:19 » |
|
Barney reageerde dus hetzelfde als Kobbe na een paar nare ervaringen (dan wel met andere rassen). Nu neem ik mijn voorzorgen. Ik heb altijd iets bij om te slaan. Er komt geen onbekende hond meer in de buurt van mijne hond. Of het baasje er nu achteraan komt rennen of niet. Het zinneke "hij doet niks hoor" ben ik ondertussen k*tsmoe gehoord. Jammer voor de hond die ongevraagt bij die van mij in de buurt wil komen, als de baasjes geen verstand gebruiken, dan maar zo he. Ik laat mijn hond echt niet meer verpesten door anderen. Er kan natuurlijk altijd nog wat gebeuren op het onvoorzien, maar mensen die hun honden niet onder controle hebben en laten lopen waar ze willen zullen toch eerst langs mij moeten. KLinkt cru, maar als het zover gekomen is dat ge in uw buurt (waar bossen genoeg zijn) moet gaan wandelen voor 7 uur 's morgens of na 10 uur 's avonds om problemen te voorkomen gaat ge van alleen zo redeneren. Jayden heeft nog bijna geen bos gezien en de zeldzame keren dat we gingen hadden we na 500 meter al ruzie met mensen die hun honden zomaar op die van ons lieten afstormen. Als ik alleen ga wandelen zal Jayden dus geen bos meer zien helaas.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 07, 2011, 23:28:30 » |
|
(...) de DH zou stoppen aan het einde van "haar terrein". Maar ze dacht blijkbaar dat heel de straat van haar was (...) dat zal wel zo zijn... dat het 'haar' straat is. Een territorium van een hond gaat verder dan het domein van de tuin... Dat is ook de reden waarom veel honden blaffen, als je voorbij hun tuin passeert... je gaat tenslotte over 'hun' gebied... Dat dient verdedigd te worden. Die vrouw niet aangeraden om toch eens te kijken voor een draadje? Kan nooit kwaad  Op die manier is Hoska (Yvy) mismeesterd geweest (voor zover ik me herinner)... Hopelijk houdt Jessie er geen psychische problemen aan over 
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Andina
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 08, 2011, 00:12:07 » |
|
Die vrouw niet aangeraden om toch eens te kijken voor een draadje? Kan nooit kwaad De duitse herder is al twaalf jaar geworden zonder draadje .. denk niet dat ze nu nog zal investeren .. Hopelijk houdt Jessie er geen psychische problemen aan over Is nog af te wachten. Ze heeft al een kort lontje, hoop dat het niet nog korter wordt ... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 08, 2011, 23:21:04 » |
|
Jammer dat de eigenaars niet slimmer zijn, 't is zo simpel te vermijden Nu langs de andere kant - ik was vroeger ook panisch dat mijn honden door toedoen van anderen om zeep geholpen zouden worden. Nu vind ik dat belachelijk 6 honden - in totaal vertegenwoordigen die 39 jaar hond - op ontelbare hondenscholen en wedstrijden rondgelopen - langs ontelbare kilometers vlaamse en waalse wegen rondgelopen ... aan elk van onze honden scheelt wel iets maar sommige van die dingen zijn totaal onafhankelijk van slechte ervaringen of zijn niet te vermijden - ik vind dus ook niet dat er éne 'om zeep' is, ga mijn vrijheid daar ook niet voor beperken, en heb ook niet de behoefte om honden van onverantwoordelijke baasjes te lijf te gaan om de mijne zogezegd te redden. Een hond is een hond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andina
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 09, 2011, 01:04:45 » |
|
Ik maak er ook helemaal geen drama van hoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, maar het is op dat moment toch wel schrikken. We zijn daar misschien al 20 keer gepasseerd zonder dat er iets gebeurde. Het zal mij ook niet weerhouden van terug langs daar te wandelen. Al zal ik wel iets beter uitkijken nu of madam de DH in haar tuin zit ... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 15, 2011, 06:32:17 » |
|
madam kan beter een draad rond haar tuin zetten en dan kan ze met een gerust hart de hond buiten laten en jij met een gerust hart passeren ,,, dit had niet mogen gebeuren ,,, toch een nare ervaring  en voor hetzelfde geld houd je hond er wel iets erg van over
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andina
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 17, 2011, 13:29:51 » |
|
 Vandaag was 't weer van da ... Mevrouw was buiten aan haar huis aan het schilderen en de hond lag bij haar ... tot wij daar passeerden ... Deze keer ging de duitse herder met mijn beide honden in de clinch, minder fel dan vorige week, maar toch. De eigenares was nu wel dichterbij en kon snel ingrijpen. Gelukkig weer zonder kleerscheuren afgelopen. Heb toch maar eens goed mijn gedacht gezegd 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 17, 2011, 13:43:05 » |
|
en wat was de reactie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jill
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 17, 2011, 14:48:37 » |
|
groot gelijk! hopelijk doet ze er nu eindelijk iets aan, 1 keer kan inderdaad toeval zijn , maar als die hond het iedere keer doet mag ze er wel iets aan doen! de situatie doet mij denken aan iets wat ik zelf meegemaakt heb met ons Lana. ongeveer een jaar geleden is ons Lana ook eens aangevallen geweest. De 2 honden zaten achter een omheining maar zijn er gewoon over gesprongen. Ze hebben haar gebeten en van schrik heeft ze haar losgetrokken en is toen weggelopen, uiteindelijk hebben we haar wel rap teruggevonden maar het was echt schrikken. tijdens het zoeken naar Lana ben ik toen een mevrouw tegengekomen die hetzelfde had meegemaakt met haar honden. we hebben toen samen klacht ingediend bij de politie omdat er een wandelroute langs dat huis loopt en we schrik hadden dat ze het opnieuw gingen doen. de politie zei ons dat we niet de eerste waren en dat die honden al verschillende wandelaars hadden lastig gevallen. blijkbaar willen die mensen hun verantwoordelijkheid ook niet opnemen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 17, 2011, 14:54:10 » |
|
@Jill: maar zo zie je dat de politie - ondanks de klacht - ook niet veel kan doen... of wil doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|