als het een blok ijs was, is het al ontdooit geweest en daarna weer ingevroren.
Dit kan op 2 plaatsen zijn gebeurd
ofwel A: in de winkel waar je de voeding hebt gekocht. Ze ontvangen het van de leverancier, hebben het ofwel 1: te lang gewacht om het in de diepvries te stoppen/ 2. Ze hadden een electriciteitspanne, waardoor alles ontdooide voordat de panne hersteld was of 3: iemand had het eruit gehaald, laten liggen en tegen dat de winkelbediende het zag, was het alweer ontdooit (en het er niet terug in steken = verlies, dus steken ze dat terug)
of B: je hebt het in de winkel gekocht en ondertussen nog een reeks andere winkels bezocht en tegen dat je thuiskwam, was het ontdooit. Daarop heb je het nog in de diepvries gestoken... om het later weer uit te halen.
---
als ik thuiskom van de Maxizoo met de duck - is een kwartiertje rijden - mag ik mij spoeden om het in de diepvries te steken of ik heb problemen met het van elkaar krijgen van de plakken, wanneer ik het pas uit de diepvries heb gehaald... dan heb ik ijsvorming.
---
Geheel terzijde:
dus het hele pak moet ontdooien
ik vermoed met de porties, dat ze daarmee bedoelen, dat éénmaal je het pak hebt ontdooit, je het ook moet opgebruiken en dat de porties gelden per dag.
Bij Duck moet je dat trouwens ook zo doen hoor...
stel je voor dat jij een ijscreempje eet... en na 2 happen ben je het beu, steek je dat in de diepvries...

Ijsvorming lijkt me dus héél logisch.