Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: pup buren leert zen lesje niet  (gelezen 748 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sonja
Snuffeltje

« Gepost op: Mei 30, 2011, 13:51:19 »

Mijn buurvrouw heeft een pupje van 11 weken en had daar een vraagje over, de pup zit erg veel hier en is dan altijd met mijn 3 honden bezig maar echt leuk vinden ze het niet, dit komt doordat de pup altijd maar aan hun snuit aan likken is, heel de tijd en ook al word hij na een tijdje even afgeblaft omdat de honden het moe worden, hij stopt er niet mee, paar sec stopt hij en dan staat hij weer terug te springen en proberen te likken.

Maja is al zo ver dat ze weg loopt als hij in de buurt is en als ze niet weg kan echt begint te grollen tegen hem, en in maja zit dus geen vlieg kwaad!

Ik begrijp het niet goed waarom de pup zijn lesje niet leert, hoe dikwijls dat hij al afgesnauwt is is al niet meer te tellen, al goed dat ze hem nooit aanraken maar vind het toch raar

Weet iemand waarom hij dit maar blijft doen en toch niet stopt ook al geven de honden aan dat ze er genoeg van hebben?

sonja
marijke
Snoepertje

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 30, 2011, 14:31:51 »

waarom juist dat het pupje wil lekken weet ik niet mss zoekt het gewoon aandacht , contact en vind hij dat de manier ,... hoe staat dat staartje trouwens als hij dat doet hoog , midden of laag ?

de reden waarom hij voort blijft doen ,vermoed ik , is omdat je honden niet duidelijk genoeg zijn , die pup heeft nog altijd zijn " pupypasport " ttz hij mag belachelijk veel van de oudere honden omdat hij klein is en nog veel moet leren , later zal dat stilaan verminderen ,...

somige honden hebben ook echt niks met pups en zoeken pas contact met een hondje als die al wat ouder is , mss kan je ervoor zorgen dat de oudere honden ergens rustig kunnen liggen zonder (lastig gevallen te worden door) pupemans  weetniet
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 30, 2011, 15:50:03 »

Ik volg Marijke.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 30, 2011, 21:11:26 »

geheel terzijde:

soms als je honden elkaar laat begroeten (die elkaar niet kennen) zou je je soms afvragen of ze elkaars taaltje wel verstaan... Hoe vaak dat Chucky niet laat blijken dat ze van hem moeten blijven en dat ze toch blijven komen...

mijn inziens is dat net hetzelfde...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 31, 2011, 16:22:20 »

Als de pup hier is dan probeer ik wel maja een kamer aan te bieden waar ze zich terug kan trekken en dat doet ze dat ook, de andere honden blijven gewoon liggen maar de pup stormt dan naar de andere 2 en kruip zelf op hun rug, of spring er ineens bovenop als ze liggen en dan, ja krijgt hij wel even een correctie maar hij vertikt het er iets van te leren, als ik naar de houding kijk van pup dan is zijn staart eerst gewoon, zo licht afhangend met puntje naar boven gericht maar als ze beginnen te snauwen kruipt hij bijna over de grond om toch bij hen te komen, dan laten ze hem wel meestal doen, ze snauwen meer als hij echt opspringt en hevig likt

Als hij op de honden springt dan staat zijn staart kaarsrecht, denk dat het dominantje is, de buren zullen wel wat werk ermee hebben om deze pup goed op te kunnen voeden, echt erg hardleers

En hij is erg druk nog nooit zo'n drukke pup gezien, krijg hem niet gekalmeert ook al ben ik soms 1 uur ermee bezig

marijke
Snoepertje

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 31, 2011, 16:52:08 »

staart in de lucht als hij speelt en uitdaagd is heel normaal vind ik , doen ze hier ook , als ze gewoon wat rondlopen staan ze eerder in neutraal of hangt de staart volledig naar benden ,...

maar idd straf dat een pas afgesnauwde pup zo weer op de hond afkomt meestal laten ze het toch even uit maar
mss wil hij zich op die manier verontschuldigen ofzo en door dat gelek laten zien dat hij de andere hond respecteerd ?
maar vreemd dat hij dat dan ook zonder aanleidng doet , snap ook echt niet waarom  krab

wat je mss kan doen bij een pup die overdreven actief (en mss wat overprikkeld ),is om hem verplicht te laten rusten en hem zo te leren relaxen , na een wandeling of speelkwartiertje even de bench in , zo leren ze wat hun emoties te bedaren ,...

of mss is het een ras dat eerder mentale stimulans nodig heeft om vermoeid te geraken en dan kan je mss eerder in de richting van denk en zoekspelletjes gaan om hem zijn geluk te bezorgen  weetniet hangt wat van het ras af met wat ze voldaan te krijgen zijn  lol 
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 31, 2011, 19:52:15 »

staart in de lucht als hij speelt en uitdaagd is heel normaal vind ik , doen ze hier ook , als ze gewoon wat rondlopen staan ze eerder in neutraal of hangt de staart volledig naar benden ,...

maar idd straf dat een pas afgesnauwde pup zo weer op de hond afkomt meestal laten ze het toch even uit maar
mss wil hij zich op die manier verontschuldigen ofzo en door dat gelek laten zien dat hij de andere hond respecteerd ?
maar vreemd dat hij dat dan ook zonder aanleidng doet , snap ook echt niet waarom  krab

wat je mss kan doen bij een pup die overdreven actief (en mss wat overprikkeld ),is om hem verplicht te laten rusten en hem zo te leren relaxen , na een wandeling of speelkwartiertje even de bench in , zo leren ze wat hun emoties te bedaren ,...

of mss is het een ras dat eerder mentale stimulans nodig heeft om vermoeid te geraken en dan kan je mss eerder in de richting van denk en zoekspelletjes gaan om hem zijn geluk te bezorgen  weetniet hangt wat van het ras af met wat ze voldaan te krijgen zijn  lol 

Het is een labradorreu en de hevigste van nest hebben ze genomen, die timeout was ik ook al aan denken om toe te passen want anders gaat hij uren door en slaapt bijna niet, gisteren heeft hij van 8 tot 12 rondgelopen en gespeeld en dan pas gaan slapen, 1 uurtje ,en dan begon hij al terug
marijke
Snoepertje

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 01, 2011, 00:35:36 »

hihi  idd zo een doordrammertje zal je een plezier doen met wat te leren relaxen duim omhoog

ook grote regelmaat inlassen, laten wachten op bepaalde dingen en heel wat discipline aanleren willen ook wel eens helpen , maar alles op zijn tijd zeker met pupjes  lol

mss haalt hij thuis wel zijn slaap in  grijns of wordt er niet zoveel met hem gedaan  eehm

een labje is een echte neushond dus die kan je moe maken door hem zoekspelletjes aan te leren , eerst kan je hem leren snoepjes zoeken (om het snel vooruit te laten gaan ), maar nadien kan je hem bepaald soort speelgoed (waar toch wat reuk opzit bvb iets in stof ofzo) laten zoeken en apporteren worden ze echt héél blij van , en dus rustig en moe  grijns

nog ivm dat likken als je vind dat het echt de spuigaten uitloopt zou ik er mij persoonlijk mee moeien en elke keer hij dat doet "klaar, stop" of iets dergelijks zeggen en hem dan gewoon even wegzetten ergens een minuutje ofzo (niet in zijn bench wegens negatieve associaties) na een tijdje gaat hij dan wel weten wat het betekend en dan op commando stoppen (denk ik , hoop ik)

heel veel succes en plezier met de co-opvoeding van het energieke pupje  grijns

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 01, 2011, 16:13:43 »

likken heeft normaal gezien een 'verzorgende' functie... ofwel een 'dominante'... daar zijn ze nog altijd niet aan uit...

in dit geval zal het wel eerder van dominantie zijn, als ik dat zo lees.

marijke
Snoepertje

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 01, 2011, 18:47:27 »

wat "ze "ook denken (en die vind ik persoonlijk wat plausibeler) is dat het een teken is van onderdanigheid naar de gelikte hond toe ( aan hun om dat te tolereren of niet) of het gelik staat voor het vragen van voedsel aan de moederhond die dan in een braakreflex wat eten opgeeft aan de pup ,...

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 01, 2011, 21:26:20 »

in dit geval dan...

sonja
Snuffeltje

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 06, 2011, 17:25:50 »

Vandaag is hij hier en heeft weer erg veel aan Kenji zijn mond gelikt maar nu liggen ze alle 4 te maffen in de living, Maja, Schelsey en de pup, Max, liggen naast elkaar, hoe schattig hartje

Toch wel lief, zo'n pupje, soms denk ik wel eens, zou ike r nog 1 tje bij nemen maar neen, 4 honden en dan nog 1 tje die regelmatig op bezoek komt zou wat veel zijn maar als ik ze zo alle 4 zie liggen is het soms verleidelijk grijns

Als hij echt te druk is zet ik hem paar minuten weg maar tot nu toe helpt het niet echt veel, zal nog wel komen zeker.

Ik weet eigenlijk niet of er nu erg veel dingen mee gedaan word, ik zie wel dat ze veel gaat wandelen maar verder weet ik het niet echt

Hij gaat sinds zondag naar de hondenschool
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 06, 2011, 17:30:03 »

Klein gedragsprobleemje, hij grold enorm en durft bijten  als je bv een knook of iets lekkers wil afpakken, heeft dit met dominantie te maken als dit op zo'n jonge leeftijd al tevoorschijn komt, heb nog nooit een hond gehad die zo doet en heb gezegd dat ze de knook moet afpakken en direct terug moet geven om zo te leren dat afpakken niet altijd wil zeggen dat hij het kwijt is, maar of dit een goed advies is weet ik niet echt
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 06, 2011, 17:37:10 »

Bezitsdrang gewoon zeker... onze oudste reu had dat ook heel erg als pup - en omdat dat ventje een behoorlijke vent ging worden heb ik het maar niet gwaagd om daar veel gevecht over te maken  grijns - ik heb altijd alles geruild en 't is altijd goed gegaan zo  headbang

sonja
Snuffeltje

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 08, 2011, 14:34:06 »

Elke dag oefenen ze met voedsel en hij begint het wel te snappen zo te zien
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: