Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: brokken  (gelezen 481 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
patje
dikkopske

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Mei 26, 2011, 18:16:00 »

van een vriendin heb ik deze link gekregen

http://www.labrador-web.nl/forum/topic/de-ins-en-outs-over-hondenbrokken

moest toch effekes slikken toen ik het gelezen had
ben blij da ze op vers staan !!!!

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 26, 2011, 22:13:38 »

dat is een tekst die ik al sinds 2003 ken... sinds ik op het internet zit maw (op hondenfora)

Vers is trouwens ook niet altijd 'gezond' voor sommige honden... niet elke hond doet het daar goed op.

Laat me toe te zeggen dat er aan alle voedingsmogelijkheden voor- en nadelen zitten

dat is zoals jij bijv allergisch bent voor spruiten en ik ze naar binnen speel alsof het niets is...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 28, 2011, 10:04:19 »

men mag zich niet blind staren op wat er allemaal op internet te vinden is, veel dingen die ze schrijven zijn uit hun duim gezogen

denk dat er brokken bestaan die wel erg goed zijn, waarom anders gaan honden zich beter voelen als ze een aangepaste brok krijgen voor hun mankementen of kwalen, neem nu bv brok van hills voor nierpatienten, deze honden worden echt beter daarmee, dus zo slecht zal het dan niet zijn
orinake
Wriemelkontje
*

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 30, 2011, 20:28:09 »

men mag zich niet blind staren op wat er allemaal op internet te vinden is, veel dingen die ze schrijven zijn uit hun duim gezogen

denk dat er brokken bestaan die wel erg goed zijn, waarom anders gaan honden zich beter voelen als ze een aangepaste brok krijgen voor hun mankementen of kwalen, neem nu bv brok van hills voor nierpatienten, deze honden worden echt beter daarmee, dus zo slecht zal het dan niet zijn

Niet elke hond word daar beter mee...
Heb ik helaas zelf mogen ervaren...
Rocksy, ex - kweekteefje, slechte nier en leverwaarden. Kreeg van de DA speciale Hills voeding. 90€ voor een zak...
1 zak en dus 1 maand later had ik een kale hond met nog even slechte waarden....
Ik heb ze dan op vers gezet en twas opgelost. Ons ouwe kon gewoon niet tegen al die granen ...

Nu staan ze op vers en ik merk duidelijk de voordelen, natuurlijk is het niet voor elke hond ideaal en soms is het een beetje zoeken. Maar je weet tenminste wat je geeft ;)

gevraagd op 06/07 om banner aan te passen. Nu 14/07 werd hij verwijderd door admin, vanwege de overschrijding van zeven dagen
patje
dikkopske

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 01, 2011, 22:29:15 »

joe heeft ook nierproblemen
ook moest ik hem op speciaal reukloze brokken van bij de veearts zetten.
ik was nog maar net met vers bezig en als ik zag hoe hij van zijn eten genoot heb ik besloten hem vers te blijven geven . ook de medicatie (duur) die ik zou moeten geven heb ik nie gedaan ; wel homeopathie. pillen DA was trouwens bedoeld voor zware hartpatienten !!!!
we zijn  nu 3 jaar verder en zijn nierwaarden zijn niet verslechterd !!
dus ik blijf bij vers

charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 03, 2011, 22:12:14 »

Ik heb een sheltie gehad met Pancreas problemen op brok en enzymen ging ze snel achteruit, nadat we op vers gingen ging ze alleen maar vooruit. Ze heeft 5 jaar extra gekregen door vers vlees, later hebben we verse pancreas vlees geintroduceerd en ze kwam weer aan, ze heeft nog 5 extra geweldige jaren gehad! Op brok had ze denk ik nog een paar maanden geleefd. Ze is op 2 april 2010 overleden.

Ook een hartpatiëntje gehad, ze was zwaar hartpatiënt, op brokken stond ze op volle furosemide (lasix) Plastabletten. Ook zij heeft 5 jaar extra gehad. Nadat ze overging op vers kon ze weer ver lopen (ze liep gewoon weer 7 km mee), ze is dik 4 jaar van de furosemide af geweest. Ze is 14 1/2 jaar geworden en ze is helaas op 7 juli 2010 overleden.

Dan mijn Epileptisch patiëntje, 30 epileptische aanvallen soms per maand, op brokken. Overgegaan op vers vlees, heeft ze nog enkele aanvallen gehad. Ze is tot haar dood op 3 mei 2011, 3 jaar en 9 maanden aanvalsvrij geweest. Ze is 14 jaar geworden. Ook zij heeft door vers eten 6 jaar extra gehad. Toen we overgestapt zijn op vers vlees, waren ze er alle 3 heel slecht aan toe. Dat was binnen no time opgelost toen ze op vers gezet zijn. Het was een verademing. I.p.v. elke week langs de dierenarts om dat er weer iets was, overgeven, te mager, diarree, veel vocht in de longen of Tig Epileptische aanvallen.

En dan een paar andere van mij die heel veel jeuk hadden op brokken, vaak moesten overgeven, dat is allemaal opgelost door vers vlees te geven.

Ik heb het zelf ervaren! Hier komt er nooit geen brok meer in!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: