Ik heb het lijstje even gegoogled en heb bij de vg staarten (nog) niks erover terug gevonden. Maar, wat niet is kan nog komen.

Alleen de " koestaart" blijft nog een ? .
Al de andere staarten hoorden wel bij een hondenras. Heb deze staarten ook bij kynologische termen terug gevonden.
Rasstandaard 't Schipperke. (Vroeger mochten ze geen staart hebben en werd deze dus ook gecoupeerd) . Hoog aangezet. Sommige honden worden volledig staartloos of met een rudimentaire of onvolledige staart (
met een korte staart of een stompstaart) geboren. Ze mogen hierom niet bestraft worden.
Een natuurlijke of gave staart (tot aan de sprong reikend) wordt in rust bij voorkeur hangend gedragen en mag in beweging opgeheven worden, in het verlengde van de bovenbelijning, maar bij voorkeur niet hoger. Een opgerolde of over de rug gedragen staart wordt aanvaard.
Link :
http://www.schipperke.be/_NL/_08_06_staartcouperen.htmDoor het niet meer couperen vd staarten zullen er wel andere soorten staarten ontstaan .
@XT. Deze hadden wij ook gekregen, en ook nog de gecoupeerde staart. Deze zal als al de gecoupeerde staarthonden de regenboogbrug bereikt hebben wegvallen , net als de bananenstaart want dit is ook een gecoupeerde staart .

Vlaggenstaart zou ik de staart van de herders noemen .
M.u.v. de koestraat heb ik ze dus allemaal gevonden met een eigen invulling van de vlaggenstaart

.